...z silnikiem 2.0 TDI biturbo o mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm będzie można teraz nabyć z dodatkowym pakietem BlueMotion Technology. Pakiet ten będzie można zastosować w T5 niezależnie od kombinacji silnika, napędu i przekładni.
Oczywiście głównym atutem pakietu BlueMotion Technology jest mniejsze zużycie paliwa i obniżona emisja substancji szkodliwych. Volkswagen Transporter Furgon wyposażony w silnik o mocy 180 KM korzystającym z technologii BlueMotion i z napędem na przednią oś oraz przekładnią manualną potrzebuje zgodnie z zapewnieniami producenta jedynie 7,1 l oleju napędowego na 100 km i emituje przy tym 187 g CO2 na kilometr. W przypadku Multivana zużycie paliwa wynosi 7,3 litra, a emisja dwutlenku węgla utrzymuje się na poziomie 192 g/km.
Z kolei Volkswageny T5 z silnikiem TDI 132 kW BlueMotion Technology korzystające z przekładni DSG i komputera pokładowego Plus zostały wyposażone w funkcję wolnego biegu. Jeśli kierowca zdejmie stopę z pedału gazu, silnik zostanie automatycznie odłączony od pozostałej części układu napędowego i będzie pracować na biegu jałowym. To zmniejsza opór toczenia auta i wpływa pozytywnie na obniżenie zapotrzebowania na paliwo.
Gama silnikowa Volkswagena Amaroka poszerzyła się o nową jednostkę bazową. Zamiast z silnikiem o mocy 122 KM/90 kW Amarok będzie teraz oferowany z jednostką o mocy 140 KM/103 kW i maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm charakteryzującą się lepszymi osiągami przy tym samym poziomie zużycia paliwa (6,8 l oleju napędowego na 100 km). Amarok z takim silnikiem pod maską rozpędza się z miejsca do prędkości 100 km/h w czasie 12,6 sekundy (o 0,7 sekundy lepiej niż z poprzednią jednostką napędową) i rozwija prędkość maksymalną 168 km/h (o 6 km/h więcej niż z poprzednią jednostką napędową).
Volkswagen Amarok ma teraz także dłuższą listę wyposażenia opcjonalnego. Znalazły się na niej takie nowe pozycje, jak: system nawigacji RNS 510 z 6,5 calowym ekranem dotykowym i twardym dyskiem o pojemności 30 GB, kamera cofania Rear Assist oraz ogrzewanie postojowe sterowane pilotem.