...i oferuje sporo przestrzeni ładunkowej przy stosunkowo kompaktowych wymiarach i dużej zwrotności. Wyróżnia się tym, że zamiast standardowego napędu wyposażono go w system zasilany energią elektryczną. Niestety producent na razie nie ujawnił szczegółów dotyczących budowy napędu elektrycznego.
Samochód mierzy 4,55 m długości, 1,90 m szerokości i 1,96 m wysokości. W przedziale ładunkowym można przewieźć przedmioty i pojemności 4,6 m³ i wadze do 800 kg.
Bryłę nadwozia podzielono wyraźnie na dwie części – dolną, w której umieszczono napęd, baterię i przekładnię oraz górną, gdzie znalazło się miejsce na ładunek. E-Co-Motion jest również przygotowany do kilku rodzajów zabudowy: w formie zabudowanej skrzyni ładunkowej, kabiny przeznaczonej do przewozu osób, zabudowy termoizolacyjnej lub skrzyni niskopodłogowej.
Przy stale rosnącym zapotrzebowaniu na transport w wielkich miastach elektryczna mobilność – szczególnie w przypadku lekkich samochodów użytkowych – mogłaby zyskać fundamentalne znaczenie– wyjaśnił dr Eckhard Scholz, rzecznik Zarządu marki. Do bram miasta towary byłyby dostarczane koleją lub dużymi samochodami ciężarowymi z tradycyjnym bądź hybrydowym napędem. Na stacjach pośrednich ładunek byłby rozdzielany na mniejsze, elektryczne samochody, poruszające się w określonym promieniu od stałej bazy, dysponującej zapleczem technicznym umożliwiającym ładowanie baterii i konserwację/