Nowy Volkswagen Passat zwycięzcą Car of the Year 2015

Nowy Volkswagen Passat zwycięzcą Car of the Year 201502.03.2015
Europejski „Samochód Roku 2015” to Volkswagen – ten zaszczytny tytuł, przyznawany corocznie przez międzynarodowe jury plebiscytu „Car of the Year”, zdobył nowy Passat. Zwycięzcę ogłoszono dziś po południu, w przeddzień Salonu Samochodowego w Genewie.

Jesteśmy bardzo dumni z tego wyróżnienia” oświadczył prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG, komentując przyznanie nagrody. Nowy Passat to nasz kolejny samochód, który pod względem technologii i jakości wyznacza standardy w swojej klasie. To wyróżnienie jest wspaniałym dowodem uznania dla pracy naszych inżynierów, stylistów i całego zespołu pracowników. Nowy Passat pokazuje, że marka Volkswagen reaguje we właściwy sposób na wyzwania naszych czasów.

Heinz-Jakob Neußer, członek zarządu Volkswagena ds. rozwoju, odbierając nagrodę oświadczył: Bardzo się cieszymy z wyróżnienia tytułem „Car of the Year 2015”. Ta nagroda ma dla nas wyjątkowe znaczenie, ponieważ przyznaje ją niezależne międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy branży motoryzacyjnej. Ponadto, wyróżnienie to ma oczywiście ogromną wartość dla naszych klientów.

Tytuł „Car of the Year” to jedno z najstarszych i najbardziej renomowanych wyróżnień w Europie. Od 1964 roku są nim nagradzane najlepsze nowe samochody. Jury składające się z 58 dziennikarzy motoryzacyjnych z 22 krajów Europy, nominowało do finału tegorocznej nagrody siedmiu kandydatów. W minionych miesiącach wytypowane samochody testowano, porównywano i oceniano pod kątem ekonomiczności, komfortu, bezpieczeństwa, właściwości jezdnych, funkcjonalności, stylistyki oraz nowoczesnych rozwiązań technicznych. W finale 52. edycji plebiscytu nowy Passat pokonał sześciu konkurentów, zdobywając łącznie 340 punktów. W ostatnich latach ten prestiżowy tytuł zdobyły dwa inne modele Volkswagena – Polo (w 2010 r.) oraz Golf (w 2013 r.). Zanim nowy Passat został wyróżniony tytułem „Car of the Year” zdobył obok nagród „Złota Kierownica 2014” oraz „Auto Trophy 2014” także liczne nagrody w kraju i za granicą.

Nowy Passat, we wszystkich swoich wersjach, należy do najpopularniejszych na świecie samochodów średniej klasy. W 2014 r. sprzedano 1,1 miliona egzemplarzy tego modelu – jest on jednym z najchętniej wybieranych na świecie aut spośród całej gamy modeli grupy Volkswagena. Aktualna, ósma generacja tego bestsellera to jeden z najbardziej innowacyjnych samochodów w swojej klasie.

Dzięki nowoczesnej konstrukcji jego sylwetka ma znacznie bardziej dynamiczne proporcje (m.in. niższe nadwozie, dłuższy rozstaw osi i większe koła). Chociaż długość samochodu się nie zmieniła, znacznie wzrosła ilość miejsca we wnętrzu. Jednocześnie, Passata ósmej generacji wyposażono w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne – są wśród nich Active Info Display (w pełni cyfrowy zestaw wskaźników), Head-up Display, ale także takie systemy, jak Rear Seat Entertainment umożliwiający korzystanie z aplikacji na smartfony i tablety, system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i rozpoznający obecność przechodniów oraz inne nowości w tej klasie aut – Emergency Assist (zatrzymuje samochód w niebezpiecznej sytuacji), Trailer Assist (umożliwia manewrowanie autem z przyczepą) oraz asystent jazdy w korku. Nowy Passat może być wyposażony w jeden z dziesięciu turbodoładowanych silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Benzynowe TSI, lub silniki Diesla TDI osiągają moc od 88 kW/120 KM do 206 kW/280 KM.

Pod koniec lata bieżącego roku w sprzedaży pojawi się Passat GTE (samochód nie jest jeszcze oferowany w sprzedaży. Tymczasowe dane: Passat limuzyna GTE: zużycie paliwa w l/100 km w trybie mieszanym: poniżej 2 l; emisja CO2 w trybie mieszanym, g/km – poniżej 45) - pierwszy Passat z napędem hybrydowym plug-in. Jego 1,4-litrowy silnik TSI osiąga moc 115 kW/156 KM, silnik elektryczny uzyskuje zaś 85 kW/115 KM. Maksymalny moment obrotowy zespołu hybrydowego plug-in wynosi 400 Nm. Moc i siła napędowa są przenoszone na koła w sposób w pełni chroniący środowisko – zużycie paliwa mierzone według normy NEDC (dla samochodów hybrydowych) nie przekroczy 2,0 l/100 km i 13,0 kWh/100 km; wartości te odpowiadają emisji CO2 na poziomie mniejszym niż 45 g/km. Jeśli auto korzysta z silnika TSI i ma w pełni zatankowany 50-litrowy zbiornik paliwa oraz naładowany akumulator jego zasięg przekracza 1000 km.

Źródło: Volkswagen