"Kilka słów o tym aucie, na temat zawieszenia w tym samochodzie chyba nie trzeba się rozpisywać, wystarczy tylko dodać że to samo zawieszenie zamontowano w najnowszym AUDI A8 jak i również w BENTLEYU CONTINENTALU, a inteligentny napęd na cztery koła pozawala na swobodne wjeżdżanie tam gdzie inne auta dawno by się zakopały, jeśli chodzi o temperament tego samochodu, auto pierwszą setkę osiąga w 6,8 sekundy więc nie jest to jakiś porażający wynik biorąc pod uwagę pojemności i moc tego samochodu, mercedes czy bmw o podobnej pojemności potrafi uzyskać czas o kilka setnych lepszy. Ale po przekroczeniu setki, moment obrotowy wynoszący 750 NM wynagradza nam stratę na starcie, rozpędzając auto dalej jak torpedę i zostawiając konkurencję w tyle, z tym że cała zabawa zaczyna się po przekroczeniu dwustu kilometrów na godzinę, kiedy pędzące przed wami z prędkością 250 kmh po auto-banie PORSCHE, musi zjechać wam z drogi ponieważ wasze VW PHAETON TDI wcale nie ma zamiaru przestać się rozpędzać. Dopiero auto zaczyna zamulać powyżej 280 kmh ale wskazówka prędkościomierza zatrzyma nam się dopiero przy prędkości 300 kmh, wyobraźcie sobie minę gościa pędzącego w swoim LAMBORGHINI GALLARDO !!! z prędkością 300 kmh który widzi w swoim wstecznym lusterku, trzymającego się za nim VW, niestety po chwili naszej radości z jazdy, okazuje się że LAMBORGHINI dysponuje nadal dużym zapasem-mocy pozostawiając nas w tyle. Jeśli ktoś stwierdzi że ma w VW PHAETON za mało mocy, może udać się do profesjonalnej firmy tuningowej i zachipować silnik, podnosząc moc o 90 KM i moment obrotowy o 100 NM, gwarantuje że w tedy GALLARDO na auto-banie nie będzie wam wstanie uciec… Przy czym pamiętajmy o tym że VW PHAETON TDI jest ważącą 2,5 tony luksusowa limuzyną , nie sportowym autem, a co jest najlepsze w tym wszystkim średnie zużycie paliwa przy normalnej jeździe waha się w granicach 11 litrów na setkę, na trasie nie powinien przekroczyć 9 litrów w mieście około15 litrów. " |