Pojawienie się nowej Alfy Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 kończy proces wprowadzenia na rynek gamy Tonale - modelu, dzięki któremu marka wkroczyła do świata elektryfikacji, pozostając jednocześnie wierną swojemu włoskiemu, sportowemu DNA trwającemu niezmiennie od 1910 roku. Nowa wersja jest topową wersją w gamie i otwiera nowy rozdział metamorfozy Alfy Romeo, łącząc w sobie maksymalną wydajność i sportowy charakter: ponad 80 km zasięgu w trybie w pełni elektrycznym w cyklu miejskim, 600 km w cyklu łącznym i emisja ograniczona do 26g/km.
Koncepcja sportowego charakteru samochodu
Nowy model jest zaprojektowany z myślą o potrzebach klientów, poszukujących dzisiaj w samochodzie sportowym nie tylko doskonałych osiągów, ale również technologii, komfortu i bezpieczeństwa. Tonale Plug-In Hybrid Q4 zapowiada kierunek, w którym podąża Alfa Romeo jeśli chodzi o koncepcję sportowego charakteru samochodu. Ponadto, najwyższej klasy przestronność, zwiększony komfort, cicha jazda i zmniejszona emisja spalin sprawiają, że nowy model jest idealny do podróżowania w pojedynkę lub z rodziną czy przyjaciółmi, ponieważ zapewnia maksymalne bezpieczeństwo i niezawodność zarówno w mieście, jak i na długich dystansach.
Właściwości jezdne Tonale Plug-In Hybrid Q4 są wyjątkowe w swojej klasie, a technologia i łączność na pokładzie sprawiają, że jest to najbardziej zaawansowana technologicznie Alfa Romeo w historii. Łączy w sobie jakość i dbałość o szczegóły z dynamicznymi cechami, aby na nowo odkryć sportowy charakter na miarę XXI wieku. Historyczne logo Alfy Romeo zostało zinterpretowane na nowo dla podkreślenia procesu elektryfikacji marki: elegancki wąż rodu Viscontich w wersji „elektro” nadrukowany na trójkątnej lewej tylnej szybie wyróżnia Tonale Plug-In Hybrid Q4 i jest dodatkowo podkreślony przez przyciemniane szyby.
Kamień milowy na drodze do zerowej emisji
Tonale Plug-In Hybrid Q4 to kamień milowy w procesie „zero to zero” Alfy Romeo, w ramach którego, z marki o zerowej ofercie samochodów elektrycznych na początku 2022 roku, Alfa Romeo stanie się, w 2027 roku, marką o zerowej emisji, kiedy jej gama będzie w 100% zelektryfikowana. Ponadto, przeprowadzając tę ewolucję w ciągu zaledwie pięciu lat, Alfa Romeo stanie się marką samochodową, która najszybciej osiągnie neutralność węglową.
Dzięki nowemu silnikowi Plug-In Hybrid Q4, Alfa Romeo Tonale zapewnia maksymalną wydajność i zrównoważone osiągi, dzięki systemom elektryfikacji zaprojektowanym specjalnie z myślą o marce. W szczególności, układ napędowy Plug-In Hybrid Q4 o mocy 280 KM jest najlepszy pod względem osiągów i zasięgu.
Zaawansowany system hybrydowy
System hybrydowy łączy 4-cylindrowy, 1,3-litrowy turbodoładowany silnik MultiAir o mocy 180 KM, zestawiony z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów, który napędza przednie koła, z silnikiem elektrycznym dostarczającym maksymalną szczytową moc 90kW i 250 Nm momentu obrotowego na tylną oś. 306-woltowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 15,5 kWh zapewnia zasięg elektryczny ponad 80 km w cyklu miejskim i ponad 600 km łącznego zasięgu, dzięki czemu Tonale Plug-In Hybrid Q4 jednym z najbardziej wydajnych SUV-ów hybrydowych typu plug-in.
Nowy model charakteryzuje się również doskonałymi parametrami pod względem zrównoważonego rozwoju. Jest to zasługa nowego silnika hybrydowego, który zmniejsza emisję CO2 do 26 kg/km, dzięki czemu łączna emisja dla całej gamy spada o 40%. Duża oszczędność dotyczy także zużycia paliwa, bowiem spalanie w cyklu WLTP wynosi zaledwie 1,14 l/100 km. Ponadto, w celu zapewnienia maksymalnej wydajności, pełne naładowanie akumulatora zajmuje 2,5 godziny przy użyciu ładowarki pokładowej auta 7,4 kW.
Napęd Q4 na wszystkie koła
Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 wyposażona w napęd Q4 na wszystkie koła - napęd na przednią oś zapewnia silnik spalinowy, a napęd na tylne koła silnik elektryczny – gwarantuje typową dla Alfy Romeo przyjemność z jazdy oraz najwyższej klasy zwinność, lekkość i dynamikę jazdy.
Ponadto, Alfa Tonale Plug-In Hybrid Q4 imponująco łączy wydajność i zrównoważony rozwój ze sportowym charakterem auta. Moc 280 KM plasuje ją na szczycie segmentu, przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,2 sekundy i osiąga prędkość 135 km/h w trybie w pełni elektrycznym i 206 km/h w trybie hybrydowym. Wrażenie mocy osiąganej podczas przyspieszania dodatkowo wzmacnia system e-AWD: natychmiastowe wykorzystanie 100% dostępnego momentu obrotowego silnika elektrycznego sprawia, że tylna oś reaguje od razu po naciśnięciu pedału przyspieszenia.