Alfa Romeo powraca na paryski salon Mondial de l"Auto z kompletną ofertą modeli i trzema bardzo ważnymi premierami na ekskluzywnym stoisku, zabierając odwiedzających we wciągającą podróż do samego serca Made in Italy, celebrując doskonałość rzemiosła i tradycję kulturową.
Aranżacja przestrzeni wystawowej nazwanej „Bottega” wykracza poza zwykłą ekspozycję samochodów, oferując kompleksowe multisensoryczne doświadczenie, możliwe dzięki współpracy z kilkoma bardzo znanymi i wybitnymi włoskimi firmami, takimi jak Alcantara, ART, Borgese, Evolution, Desire, Magna Pars, Poltrona Frau i Schedoni.
Królową stoiska jest z pewnością kultowa Alfa 33 Stradale, samochód wyprodukowany na zamówienie w zaledwie 33 egzemplarzach, który pełni rolę manifestu włoskiej marki i jej wartości, takich jak sportowy charakter, pasja oraz jakość Made in Italy.
Zaledwie dwa lata temu projekt był tylko marzeniem. Dziś marzenie stało się rzeczywistością, a
Alfa Romeo 33 Stradale
Światowa premiera Alfy Romeo Junior Special Hybrid
Na stoisku Alfy Romeo swój światowy debiut ma Junior Speciale Ibrida o mocy 136 KM, topowa wersja w niepowtarzalnej konfiguracji obejmującej zestaw najlepszych specyfikacji oferowanych w gamie. Ta ekskluzywna wersja, dostępna również z silnikiem elektrycznym o mocy 156 KM, łączy w sobie sportowy charakter, technologię i komfort.
Prezentowana w Paryżu nowa Alfa Junior Speciale Ibrida oferuje 48-woltowy silnik hybrydowy VGT (Variable-Geometry Turbo) o mocy 136 KM. Silnik spalinowy oparty jest na 3-cylindrowym silniku o pojemności 1,2 litra pracującym w cyklu Millera, zestawionym z turbosprężarką o zmiennej geometrii i łańcuchem rozrządu zapewniającym maksymalną niezawodność. Układ elektryczny składa się z 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego i 21-kW silnika elektrycznego, który jest zintegrowany z innowacyjną, dwusprzęgłową 6-biegową skrzynią biegów, która współpracuje z falownikiem i centralką skrzyni biegów, aby zapewnić maksymalną wydajność.
Alfa Romeo 33 Stradale
Junior Ibrida oferuje ponadto płynną jazdę po mieście w trybie w pełni elektrycznym przez ponad 50% czasu; Junior gwarantuje jazdę w trybie elektrycznym nie tylko podczas manewrów parkowania lub przy niskich prędkościach podczas jazdy w mieście, ale także poza nim przy małym obciążeniu pojazdu i przy prędkości do 150 km/h.
Pod względem estetyki, to, co wyróżnia prezentowanego na targach motoryzacyjnych w Paryżu Juniora Speciale Ibrida to nowa wersja znaczka „Legend”, odważna podwójna rura wydechowa, matowe sportowe wykończenia z akcentami w nowej acz kultowej już czerwieni Brera oraz 18-calowe felgi aluminiowe „Fori”.
Wnętrze jest ozdobione sportowymi detalami i ekskluzywnymi elementami wyposażenia, takimi jak skórzana kierownica i sportowe fotele Sabelt ze specjalną konstrukcją oparcia, które łączą w sobie wysoką wytrzymałość mechaniczną, doskonałą ergonomię i lekkość konstrukcji. Dbałość o szczegóły widać w eleganckim i wyróżniającym się 8-kolorowym oświetleniu wnętrza, ozdabiającym wyloty powietrza, tunel centralny i kultowy teleskop.
Dopełnieniem wyjątkowo bogatego już wyposażenia są systemy bezpieczeństwa dostępne w standardzie, które oferują autonomiczną jazdę poziomu 2, nawigację z usługami online, kamerę cofania 180°, klapę bagażnika otwieraną elektrycznie, bez użycia rąk i system bezkluczykowy z technologią zbliżeniowego otwierania samochodu w standardzie.
Francuska premiera Alfy Romeo Junior 280 Veloce
Alfa Romeo Junior 280 VELOCE oparta jest na typowej dla Alfy Romeo formule, która łączy przysłowiową doskonałość - idealny rozkład masy, pierwszorzędną dynamikę jazdy, najlepsze w tym segmencie samochodów rozwiązania technologiczne i silnikowe - z ponadczasowym pięknem, które od dawna jest znakiem rozpoznawczym designu Alfy Romeo.
W wersji Veloce o mocy 280 KM wspomniane cechy osiągają najwyższy poziom, dzięki czemu samochód może pochwalić się wiodącą w segmencie zwinnością i najlepszym w swojej klasie zachowaniem na drodze. Wszystko to dzięki oferowanemu w debiutującym modelu Junior VELOCE nowemu silnikowi elektrycznemu o mocy 280 KM/207 kW i najnowszemu mechanicznemu mechanizmowi różnicowemu o ograniczonym poślizgu TorSen „D” czwartej generacji, które mają tutaj swoją światową premierę.
W nowej wersji zastosowano również specjalne, ekskluzywne rozwiązania techniczne, w tym najbardziej bezpośredni układ kierowniczy w segmencie (14,6), który jest specjalnie skalibrowany w celu zwiększenia jego wyjątkowych właściwości jezdnych. Ponadto, zawieszenie zostało obniżone o 25 mm, zaś stabilizatory są wyjątkowo sportowe, gwarantując tym samym szybkie i precyzyjne pokonywanie zakrętów.
Układ hamulcowy wyposażony jest w przednie tarcze o średnicy 380 mm z czterotłoczkowymi zaciskami monoblokowymi, a 20-calowe wysokiej jakości felgi aluminiowe z dedykowanymi oponami są specjalnie zaprojektowane do modeli elektrycznych wyróżniających się wysokimi osiągami. Samochód jest kompaktowy, idealny do poruszania się po mieście, o czym świadczą jego wymiary, w tym jego długość wynosząca nieco ponad 4 metry i promień skrętu wynoszący 10,5 metra. Pomimo swoich kompaktowych wymiarów, wnętrze jest przestronne i może wygodnie pomieścić cztery dorosłe osoby oraz ich bagaże w wiodącym w tym segmencie bagażniku o pojemności 400 litrów.
Pod względem efektywności, Junior 280 VELOCE waży zaledwie 1590 kg, czyli o około 200 mniej niż jego najwięksi konkurenci. Kompaktowe akumulatory litowo-jonowe przyczyniają się do znacznego zmniejszenia masy i skrócenia czasu ładowania. Ponadto, kultowy „ścięty tył” i asymetryczne przednie wloty powietrza to aerodynamiczne detale, które zmniejszają opór powietrza i zużycie energii.
Wreszcie, Junior gwarantuje doskonałe wrażenia z jazdy zarówno w mieście, jak i na trasach pozamiejskich, bez uszczerbku dla niezrównanej praktyczności, czego dowodem jest umieszczony pod maską „schowek” do przechowywania kabla do ładowania, zamontowane w bagażniku gniazdo 12 V, specyficzny dźwięk jazdy w trybie elektrycznym (słyszalny tylko w kabinie pasażerskiej) poprawiający percepcję przyspieszania i hamowania oraz system EV routing, zapewniający automatyczne i bezproblemowe prowadzenie kierowcy do najbliższej stacji ładowania.
Światowa premiera Alfy Romeo Tonale MY25
Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu debiutuje nowa Alfa Tonale MY25, będąca kolejną odsłoną wielokrotnie nagradzanego modelu, wraz z którym sportowe DNA marki weszło w świat elektryfikacji.
Oprócz szerokiej gamy silników spełniających wszelkie potrzeby i oczekiwania klientów, odświeżonego wnętrza i udoskonalonych technologii, we wnętrzu C-SUV-a odnajdujemy wiele ważnych innowacji. Należą do nich nowy tunel centralny i innowacyjny obrotowy selektor, który zastępuje tradycyjny drążek zmiany biegów. Udoskonalono również wyświetlacz zestawu wskaźników, który oferuje teraz lepszą widoczność i czytelność wyświetlanych informacji, takich jak zegar, wskaźniki poziomu paliwa i stan naładowania akumulatora.
Gama Tonale MY25 jest dostępna w dwóch poziomach wyposażenia (Sprint i Veloce) z przejrzystą i zdecydowanie ukierunkowaną na potrzeby klienta ofertą. Jeśli chodzi o silniki, to klienci mają do wyboru 130-konny silnik Turbo Diesel o pojemności 1.6, 160-konny silnik hybrid o pojemności 1.5 oraz silnik 280-konny silnik Plug-In Hybrid Q4.
Alfa Romeo Quadrifoglio „Super Sport” - specjalna limitowana seria
Publiczność zgromadzona na paryskich targach może również podziwiać Giulię Quadrifoglio Super Sport, która wraz ze Stelvio D-SUV tworzy specjalną limitowaną serię Quadrifoglio Super Sport, stanowiącą ukłon w stronę sportowej historii marki, upamiętniając pierwsze zwycięstwo Alfy Romeo w wyścigu Mille Miglia w 1928 roku odniesione przez legendarny model 6C 1500 Super Sport.
Tą limitowaną edycję wyróżnia reinterpretacja słynnego logo Quadrifoglio, po raz pierwszy w historii zaprezentowanego na czarnym tle, podkreślając śmiałość i charakter symbolu, który od dawna utożsamia najbardziej ekstremalne osiągi w gamie modelowej.
Ten sam sportowy charakter odnajdujemy również we wnętrzu, w którym po raz pierwsza deska rozdzielcza, tunel środkowy i panele drzwi oferują wykończenie z czerwonego włókna węglowego z efektem 3D. Przednie zagłówki są ozdobione czerwonymi przeszyciami z logo Alfa Romeo i napisem Super Sport oraz czarnym numerem samochodu będącym potwierdzeniem, że samochód ten należy do ekskluzywnej limitowanej serii. Obszyta skórą i Alcantarą kierownica jest ozdobiona czarnymi szwami i wstawkami z włókna węglowego, aby wzmocnić sportowe wrażenia z jazdy.
Pod maską znajduje się 2,9- litrowy silnik V6 o mocy 520 KM, który w połączeniu z mechanicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu przyczynia się do poprawy przyczepności i stabilności samochodu, optymalizując przenoszenie momentu obrotowego i zapewniając lepszą prędkość wchodzenia w zakręt oraz zwinność. Dzięki doskonałemu wyważeniu masy, jazda jest precyzyjna i dynamiczna, a samochody stanowią punkt odniesienia w swoich kategoriach pod względem prowadzenia i osiągów.
Po względem estetyki oba modele wyróżniają się szerokim zastosowaniem włókna węglowego, które widoczne jest na dachu (opcja w modelu Giulia), na osłonie kratki chłodnicy w kształcie litery „V” oraz na obudowie lusterek. Oksydowane felgi aluminiowe - 19-calowe w modelu Giulia i 21-calowe w Stelvio- oferowane są z czarnymi zaciskami hamulcowymi podkreślającymi sportowy charakter samochodu.
Klienci mają do wyboru następujące kolory nadwozia: trójwarstwowy czerwony Rosso Etna, metaliczny czarny Nero Vulcano i biały Bianco Alfa (tylko model Giulia). Przednie reflektory są wyposażone w technologię adaptacyjną Full-LED Matrix, oferującą wiązkę światła zoptymalizowaną pod kątem różnych warunków jazdy, zapobiegając oślepianiu innych użytkowników drogi i zapewniając jednocześnie oszczędność energii i większe bezpieczeństwo. Dynamika jazdy obydwóch samochodów jest wynikiem szerokiego zastosowania ultralekkich materiałów, takich jak: aluminium w przypadku silnika i włókna węglowego w przypadku skrzyni biegów.
W modelu Giulia pokrywa silnika, tylny spojler i boczne, zewnętrzne listwy progowe są również wykonane z włókna węglowego. Ponadto Giulia wyposażona jest w przedni wlot powietrza wykonany z włókna węglowego, który poprawia jakość przepływu powietrza przechodzącego pod pojazdem, zwiększając stabilność i osiągi. Równie ważny jest układ wydechowy Akrapovič zapewniający wydechowi wyjątkowe, niepowtarzalne brzmienie dźwięku, które podkreśla sportowy charakter samochodu.
Wnętrze jest naszpikowane technologią, obejmującą m.in. zestaw wskaźników z cyfrowym ekranem o przekątnej 12,3” oferującym różne konfiguracje graficzne, w tym tryb „Race” zapewniający dostęp do najważniejszych parametrów sportowej jazdy.