...- to powrót marki do tradycji prezentowania przedpremierowo swoich nowości na genewskiej scenie.
Istotnie, po takich modelach jak Alfa 159 i Alfa Brera w roku 2005, Alfa 159 Sportwagon i Alfa Spider w roku 2006 oraz Alfa 8C Spider w roku 2008, teraz nadszedł czas aby zaprezentować kolejny nowy model; Alfę Romeo Giulietta.
Alfa Giulietta to 5-drzwiowy hatchback, o linii wyraźnie w stylu Alfa Romeo, zdolna do wykazania zarówno ogromnej zwrotności na najbardziej wymagających trasach, jak i praktyczności i wygody na drogach pokonywanych codziennie. To zasługa nowej platformy "Compact", która - dzięki nowoczesnym, rozwiązaniom w zawieszeniu, aktywnemu układowi kierowniczemu typu Dual Pinion, zastosowaniu szlachetnych materiałów oraz technologii produkcyjnych - pozwala na uzyskanie w Alfie Giulietta wyjątkowego poziomu zarówno pod względem komfortowego wnętrza jak i pod względem dynamiki oraz bezpieczeństwa (aktywnego i biernego).
Od maja 2010 roku model pojawi się stopniowo w sprzedaży na wszystkich głównych rynkach, podczas gdy w Genewie publiczność może podziwiać pięć różnych wersji: dwie wersje Quadrifoglio Verde wyposażone w silniki 1750 TBi o mocy 235 KM, dwie wersje Distinctive z silnikami 2.0 JTDM o mocy 170 KM oraz jedna wersję Distinctive wyposażoną w silnik 1.4 MultiAir Turbo benzyna o mocy 170 KM. Nazwa nowego pojazdu to oczywiście ukłon dla słynnej Afly Giulietta, o której w latach pięćdziesiątych marzyły pokolenia kierowców, i która, łącząc użyteczność i komfort najwyższej jakości z doskonałością techniczną, sprawiła, że po raz pierwszy marzenie o posiadaniu Alfy Romeo stało się osiągalne.
Na stoisku Alfy Romeo jest wystawiony czarujący historyczny model, będący hołdem dla stuletniej historii Alfy Romeo: 24 HP - pierwszy pojazd marki produkowany w latach 1910 - 1920, który zachwycał mechaniką, parametrami oraz przyjemnością prowadzenia.
Światła reflektorów są skierowane również na Alfę Romeo MiTo, która właśnie w Genewie prezentuje po raz pierwszy dwie bardzo interesujące nowości: skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem "Alfa TCT" oraz system "Blue&Me-TomTom". Pierwsza z nich, to automatyczna przekładnia z podwójnym sprzęgłem suchym, która zapewnia lepszy komfort jazdy i sportowe właściwości niż w przypadku konwencjonalnych automatycznych skrzyń biegów, ale jednocześnie optymalizuje i obniża poziom spalania. W Alfie MiTo nowa skrzynia "Alfa TCT" występuje razem z systemem Start&Stop tak, aby w jak najwyższym stopniu zoptymalizować poziom zużycia paliwa oraz emisji CO2.
Dodatkowo, technologiczny charakter Alfy Romeo MiTo potwierdza również druga nowość prezentowana w Genewie: "Blue&Me-TomTom", najnowsza ewolucja systemu Blue&Me. Jest to w pełni zintegrowany system informacyjno-rozrywkowy, który pozwala na korzystanie - poprzez nowoczesny kolorowy ekran dotykowy - z telefonu komórkowego, nawigacji oraz informacji niezbędnych podczas jazdy. Urządzenie jest owocem partnerstwa Fiat Group Automobiles oraz TomTom, europejskiego lidera w systemach przenośnej nawigacji, a jego integracja z pojazdem jest możliwa dzięki systemowi Blue&Me, opracowanym przy współpracy z Magneti Marelli.
Podczasu Salonu Samochodowego model MiTo jest prezentowany w dwóch wersjach: Distinctive z silnikiem 1.4 MultiAir Turbo benzyna 135KM (z automatyczną skrzynią biegów "Alfa TCT" oraz przenośną nawigacją "Blue&Me-TomTom") oraz w ekskluzywnej wersji MiTo Quadrifoglio Verde wyposażonej w silnik 1.4 MultiAir Turbo benzyna 170 KM, historycznego symbolu marki, który dzisiaj zostaje przywołany w sposób nowoczesny, jako nowa interpretacja samochodu sportowego, łączącego przyjemność jazdy na najwyższym poziomie z większą wrażliwością ekologiczną. Pokazuje to znakomity stosunek masy do mocy (6,7 kg/ KM), gwarantujący rekordową zwrotność oraz wspaniałą moc równą 124 KM/litr, prawdziwy rekord w tej kategorii. Co więcej, w zakresie zmniejszania zużycia paliwa oraz emisji typowej dla "downsizingu", silnik 1.4 MultiAir Turbo benzyna o mocy 170 KM odnotowuje emisje CO2 na poziomie 139 g/km oraz zużycie paliwa równe 4,8 l/100km w cyklu pozamiejskim: parametry bliższe tym, które oferuje raczej segment B niż sportowe kompaktowe auto, które przyspiesza od 0 do 100 km/ h w niewiele ponad 7 sekund.
Ponadto, na szwajcarskim pokazie nie mogło zabraknąć obszaru przeznaczonego dla zachwycającej Alfy 8C Spider, super-samochodu zaprojektowanego przez Centro Stile Alfa Romeo i produkowanego w Edycji Limitowanej (tylko 500 egzemplarzy). To, co ją wyróżnia, to nadwozie wykonane z włókna węglowego i stanowiące idealny "strój" dla doskonałych jednostek napędowych i mechaniki Alfa Romeo. Wyposażona w potężne "8 cylindrów" o pojemności 4,7 litrów i mocy 450 KM zestawione transosiowo z mechaniczną, sekwencyjną skrzynią biegów, Alfa 8C Spider zyskuje uznanie dzięki wyjątkowej włoskiej elegancji, unikalnemu i niepowtarzalnemu stylowi, który jest zapowiedzią przyjemności sportowej jazdy w całkowitym poszanowaniu tradycji Alfa Romeo.
Na szczególną uwagę zasługuje ważny i znakomity węglowo-ceramiczny układ hamulcowy Brembo (CCM) montowany seryjnie, rozwiązanie, które zapewnia mocne i wydajne hamowanie, nawet przy intensywnym użytkowaniu, oraz znaczące obniżanie masy elementów "nieamortyzowanych", poprawiając w ten sposób właściwości dynamiczne oraz komfort jazdy tego prestiżowego super samochodu.
Krótko mówiąc, Alfa Romeo powróciła na Salon Samochodowy w Genewie z licznymi nowościami motoryzacyjnymi, dla których wybrała stoisko o mocnej scenografii, będącej efektem połączenia design'u i technologii oraz sportowego charakteru i stylistycznej wytworności.