komentarz: "Absolutnie niezawodny, fenomenalnie elastyczny, ciągnie od 1200 obr/min."
skrzynia biegów
ocena:5
komentarz: "nawet nie wiem że ją miałem. Nawet oleju nie wymieniałem"
układ jezdny
ocena:3
komentarz: "trochę słabe sprężyny na tyle i ogólnie zbyt niskie jak na nasze dziurawe drogi"
układ hamulcowy
ocena:4
komentarz: "Do czasu gdy były fabryczne klocki (ok.100 tys km) była by 5, ale potem zbyt często wymieniam części"
widoczność
ocena:5
komentarz: "mi się bardzo podoba ..."
jakość wykończenia
ocena:4
komentarz: "tanie plastiki"
ergonomia
ocena:5
komentarz: "każdy niemiecki grat się umywa ..."
wentylacja i ogrzewanie
ocena:3
komentarz: "wentylacja OK ! ale ogrzewanie zbyt mało wydajne przy dużych mrozach ."
przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ocena:5
komentarz: "Mi bardzo odpowiada !!!"
wyciszenie, akustyka wnętrza
ocena:4
komentarz: "nieco za słabo wytłumione ..."
ekonomia (zużycie paliwa, koszty utrzymania)
ocena:5
komentarz: "Jak na taką pojemność i przebieg 5,5 l / 100 km to dużo ??? A jeszcze założyłem gaz ..."
niezawodność
ocena:5
komentarz: "Koreańska produkcja ale jedyną naprawą była awaria pomki od wycieraczki !!! ABSOLUTNIE NIEZAWODNE!!!"
stosunek ceny do jakości
ocena:5
komentarz: "Niepopularne auta są tanie, jeśli uwzględnię niezawodność to jest rewelacja ..."
Podsumowanie:
"Gdy tak przyjdę do kolegi który ma warsztat samochodowy i oglądam jakie to awarie są usuwane w stosunkowo młodych autach to dopiero zaczynam docenianić niezawodnośc akurat tego modelu Sefci. A tak naprawdę docenię ją gdy kupując młodsze auto zacznę pieklić się z awariami mechanicznymi przy przebiegu np. 80 tys. A ja zjechałem 210 tysięcy i tylko olej filtry i tak wkółko. Ok 0,5 l oleju zaczęła pobierac po przejechaniu 150 tys. Zero wycieków. Niezawodność wynika z zastosowania ORYGINALNYCH japońskich podzespołów MAZDY 323 czyli pierwowzoru Sefci.
Myślę że jeszcze 2 lata mi posłuży a potem wydzie rdza ... A może by tak ją jeszcze zakonserwować? Nigdy tego nie robiłem..."