Oceny samochodów » Peugeot » 309 »

Oceń swoje auto



« Poprzednia   Następna »

Peugeot 309 1,9d

(2011-01-19 00:14:09 | autor: Kornel Lone)

 Identyfikacja modelu:
 Marka: Peugeot
Średnia ocena ogólna

ffffe

4.31
 Model: 309 1,9d
 Rok produkcji: 1991
 Przebieg: 380000
 Właściciel: tak
 
 Szczegóły oceny modelu:

 silnik (kultura pracy, elastyczność)ocena: 5 
 komentarz:
"Silnik zaprzecza powszechnemu mniemaniu że wolnossący diesel to powolna, nie dająca się zapalić w zimie zawalidroga.Całkiem żwawo ciągnie do przodu niezależnie od biegu i prędkości, łatwo wchodzi na obroty, pozwala na rozsądne wyprzedzanie nawet na V i I"
 
 skrzynia biegówocena: 4 
 komentarz:
"Drążek pracuje długimi skokami, ale jest całkiem precyzyjny, biegi wchodzą bardzo lekko i łatwo, można je też przełączać całkiem szybko.Skrzynia nie protestuje nawet przy próbach szybkich redukcji np z IV na III.Od czasu do czasu zdarza się jej jednak sam"
 
 układ jezdnyocena: 4 
 komentarz:
"Klasyczny "francuz", zawieszenie jest miękkie i komfortowe, posiada wyjątkowo duży skok i prześwity (wiekszy niż dzisiejsze SUVy) pozwalając na jazde po najgorszych drogach gruntowych a nawet leśnych.Co ciekawe zaskakująco pewnie (pomimo mocnych przechył"
 
 układ hamulcowyocena: 3 
 komentarz:
"Najsłabsze ogniwo 309.Siła hamowania jest ledwo wystarczająca, a oryginalne zaciski przednie często ciekną i mimo konserwacji są bardzo podatne na zakleszczenia, hamulec ręczny już jako nowy źle działa lub najczęściej wcale nie działa.Pompa najczęściej j"
 
 widocznośćocena: 4 
 komentarz:
"Hatchback duże powierzchnie szyb przedniej i tylnej, duże lusterka, nie ma problemu z odnalezieniem się na drodze i parkingu, ale ponadprzeciętnie duże "martwe pole" do tylu mimo rozmiaru zwierciadeł."
 
 jakość wykończeniaocena: 4 
 komentarz:
"Trudna sprawa... z jednej strony twarde, toporne mające skłonność do poskrzypywań i "szparek" plastiki, z drugiej 20 lat exploatacji i brak wyraźnych śladów używania,uszkodzeń, wszystko solidnie się trzyma.Archaiczna ale przyjemna dla oka nawet dziś styli"
 
 ergonomiaocena: 5 
 komentarz:
"Estetyczna,prosta i nie sprawiająca kłopotu deska rozdzielcza, czytelne przelączniki,praktyczne schowki, wszelkie "manipulidła" pod ręką.Dziwnie skonstruowane (odwrotnie) przełączniki szyb."
 
 wentylacja i ogrzewanieocena: 3 
 komentarz:
"Dmuchawa niezbyt mocna, potrzeba dużo czasu aby zaczeła sobie radzić z parującymi szybami czy jakim takim schłodzeniem kabiny.Ogrzewanie też nie pozwala na robienie sauny w środku ale chłód nam nie grozi."
 
 przestrzeń dla kierowcy i pasażerówocena: 5 
 komentarz:
"Znakomicie wykorzystane rozmiary auta, miejsca z przodu jest pod dostatkiem, z tyłu mniej ale i tak jakby w większym samochodzie.Ogromne możliwości przewozowe, ustawne, szeroko "rozkladane" wnętrze."
 
 wyciszenie, akustyka wnętrzaocena: 4 
 komentarz:
"Ponadprzeciętnie dobre, silnik cichutki, największy hałas powoduje zawieszenie i powietrze opływające karoserię przy prędkościach ponad 100, jednak nawet wtedy da się spokojnie rozmawiać bez podnoszenia głosu."
 
 ekonomia (zużycie paliwa, koszty utrzymania)ocena: 5 
 komentarz:
"Mimo wieku i przebiegu silnik spala mniej w zimie na krótkich dystansach niż supernowoczesne diesle w cyklu mieszanym - 3,8-4,5l/100 w trasie i 5-6 w mieście krótkie trasy.Części maja umiarkowane ceny, ale nie zawsze i coraz trudniej dostępne.Na szczęście"
 
 niezawodnośćocena: 5 
 komentarz:
"Samochód zaprzecza mitowi delikatnego, nietrwałego francuza, jest wyjątkowo solidny i żywotny.Demonizowana tylna belka wystarcza na cale życie auta,wytrzyma wszystko, i ma (oprócz amortyzatorów) tylko jeden zużywający się (co 50-70tyś km łączny koszt ok 3"
 
 stosunek ceny do jakościocena: 5 
 komentarz:
"Kolejne trudne pytanie, bo zależy ściśle od stanu konkretnego egzemplaża.Sprawny i choć w miarę utrzymany jest sporą okazją i może nieźle pojeździć nawet kilka lat.Nieliczne jeżdzące egzemplaże są w większości kilka kilometrów przed złomowaniem."
 
 Podsumowanie:
"309 to bardzo udane i wyjątkowo trwałe auto, które bez problemu dorównuje a nawet przewyższa -np. komfortem jazdy, wyposażeniem, odpornością na korozję produkowanym wówczas samochodom niemieckim, jak choćby golf II. Pamiętać należy że to jednak bardzo stare już samochody, a moja opinia odnosi się do auta sprawnego, w którym za elementy okresowo wymieniane w trakcie exploatacji uważa się nie tylko olej i paliwo. Większość istniejących jeszcze samochodów jest exploatowanana jak dopóki jeszcze jeździ często bez podstawowego serwisowania, gdyż w przypadku "dziadka" naprawy nie opłacaja się,po czym sa zlomowane lub odsprzedawane za symboliczne kwoty."
« Poprzednia   Następna »

Oceny samochodów » Peugeot » 309 »