Jesienią do produkcji wejdą nowe sportowe limuzyny MG Rover, które na razie oznaczone są kodami X10, X20 i X30. Wszystkie trzy samochody bazować będą na płytach podłogowych znanych z obecnie produkowanych Roverów. MG X10 odpowiada modelowi 75, X20 - Roverowi 45 a X30 bazuje na kompaktowym 25.
Założeniem konstruktorów było stworzenie sportowych aut, które odznaczać się będą usztywnionym zawieszeniem, wyjątkową łatwością obsługi i komfortowymi, głęboko osadzonymi fotelami. Do charakteru modeli X dostosowane będą również skrzynie biegów, które dzięki krótkim przełożeniom zapewnić mają precyzyjną zmianę biegów a tym samym optymalnie wykorzystać możliwości silników. Zoptymalizowano także układ hamulcowy, przez co stał się on znacznie skuteczniejszy. Przy projektowaniu aut nie zapomniano nawet o takim zestrojeniu układu zasysania i wydalania, by nadać pożądany w tego typu samochodach sportowy dźwięk.
Rolę flagowego okrętu w serii X pełni X10, który w wersji podstawowej wyposażono w 2,5-litrowy sześciocylindrowy silnik z czterema wałkami rozrządu. Moc maksymalna tej jednostki to 145 kW (195 KM). Dostępna będzie również wersja 160-konna oraz dwa modele specjalne. Pierwszy z nich to "Core" (tzn. jądro, rdzeń), który napędza silnik V8 o mocy 260 KM. Druga wersja to "Ultimate" z 375-konną jednostką napędową. Dla zapewnienia jak najlepszego prowadzenia w sportowym stylu auto wyposażone zostało we wzmocnione ramy pomocnicze, elementy amortyzatorów i resorów, stabilizatory poprzeczne oraz ułożyskowanie. Zawieszenie uległo oczywiście obniżeniu a dopełnieniem zabiegów nad podwoziem są 18-calowe, odlewane koła aluminiowe.
Za bezpieczne wytracanie prędkości odpowiedzialne są tarcze hamulcowe o średnicy 325 mm, wzmocniona hydraulika i zoptymalizowany układ ABS. O odpowiednią aerodynamikę X10 troszczą się: spoiler tylni i nowy, bardzo nisko osadzony spoiler frontowy. Zamontowany w zderzaku "fartuch" ma ponadto tę zaletę, że polepsza napływ powietrza do komory silnika. Stylistykę pojazdu podkreślono takimi elementami, jak: atrapa chłodnicy polakierowana w kolorze nadwozia z ozdobną kratką oraz czarne obramowania wszystkich oszklonych powierzchni. W części tylnej uwagę przykuwa efektowna końcówka sportowego układu wydechowego, która została umiejętnie zintegrowana z tylnym zderzakiem. Dynamiczny styl wnętrza uzyskano dzięki nowemu wyglądowi deski rozdzielczej, obiciom i sportowej kierownicy obitej skórą. Całość uzupełniona została przez kubełkowe, bardzo wygodne fotele.
MG X20 dostępny będzie zarówno w wersji pięciodrzwiowej jak i jako sedan. Główna wersja tego modelu napędzana będzie 2,5-litrowym silnikiem V6 o mocy 177 koni mechanicznych. Dostępne będą również dwie tańsze odmiany z jednostkami o pojemności 1600 i 1800 cm³ oraz 2-litrowy turbodiesel. Podczas konstruowania samochodu gruntownie przebudowano podwozie, dzięki czemu dostosowano je do nowej charakterystyki jazdy. Podobne zabiegi przeszedł układ hamulcowy i kierowniczy.
Jeśli chodzi o stylistykę nadwozia to w przeciwieństwie do Rovera 45 zrezygnowano całkowicie z elementów chromowanych. Wszystkie wykończenia są teraz ciemne lub polakierowane w kolorze nadwozia. Zainstalowany został oczywiście zestaw aerodynamiczny, w skład którego wchodzi kanciasty spoiler tylny i przedni "fartuch" pod zderzakiem. Całość uzupełniono pokaźnymi, 17-calowymi kołami. W kabinie pasażerskiej zastosowano sportowe siedzenia oraz inną kierownicę, wskaźniki i gałkę dźwigni zmiany biegów. W topowym X20, czyli "Ultimate" znacznie bardziej zmieniony został design oraz oprzyrządowanie techniczne, dzięki czemu pojazd ten stanowi dla MG kartę wstępu do brytyjskiej serii wyścigowej TOCA.
Najmniejszym samochodem z linii X jest dostępny w odmianie 3- lub 5-drzwiowej X30. W samochodzie tym montowane są dwie jednostki benzynowe: 1,4 i 1,8 oraz 2-litrowy turbodoładowany motor wysokoprężny. Zwolennikom naprawdę silnych wrażeń zadedykowano ponadto 160-konną wersję 1,8 VVC.
Podobnie jak w większych samochodach MG zastosowano tu przerobione podwozie, mocniejszy układ hamulcowy, zoptymalizowany układ kierowniczy oraz nowe spoilery, przedni i tylni o poprawionej aerodynamice. Dodatkowy spoiler tylny zamontowany został na klapie bagażnika powyżej już istniejącego. Kontakt auta z nawierzchnią odbywa się za pośrednictwem 17-calowych kół. Elementy, które w modelu 25 są chromowane w X30 polakierowane zostały w kolorze nadwozia. Zmiany nie ominęły oczywiście także wnętrza.