Na wystawie IAA we Frankfurcie Rover przedstawił MG X80. Jest to duże auto z układem siedzeń 2+2, które ma zdobyć znaczącą pozycję w segmencie wyższej klasy samochodów sportowych.
Za podstawę dla MG X80 posłużyła dwuosobowa Mangusta, którą zaprojektował De Tomaso. Napęd stanowi 4,6-litrowy silnik V8 o mocy od 260 do 385 KM. Aby zapewnić szczególną dynamikę jazdy projektanci zdecydowali się na karoserię z lekkich metali.
Do wyposażenia auta należą m.in. ABS, elektroniczna kontrola trakcji i blokada dyferencjału. We wnętrzu na pasażerów oczekują: klimatyzacja, system audio z odbiornikiem radiowym, odtwarzaczem kaset oraz zmieniarką płyt CD i sześć głośników. Sportowy wygląd podkreślają masywne, 18-calowe felgi.
Auto ma konkurować z Porsche 911, Maserati 3200 GT i różnymi modelami Jaguara a na rynku pojawi się latem 2002. Na rok 2003 zaplanowano wersję roadster, która tak jak wersja coupé ma być dostępna zarówno z automatyczną, jaki i ręczną skrzynią biegów.
W Wielkiej Brytanii to sportowe coupé ma być dostępne w cenie od 50 000 funtów szterlingów.