Nowy VW Golf Blue Motion: 3,2 l paliwa na 100 km

Nowy VW Golf Blue Motion: 3,2 l paliwa na 100 km27.08.2012
Premiera siódmej generacji Volkswagena Golfa zbliża się wielkimi krokami. Już 4 września podczas specjalnej ceremonii w Berlinie niemiecki producent przedstawi nam go oficjalnie. Tymczasem przedstawiciele Volkswagena ujawniają ...

...coraz więcej szczegółów na temat nowego modelu. Wiadomo, że ma być znacznie lżejszy, mieć mniejszy apetyt na paliwo (nawet o 23%) i korzystać z nowej technologii, jakiej nie stosowano dotąd w małych samochodach. Siódma generacja VW Golfa ma się pojawić w europejskich salonach sprzedaży w listopadzie tego roku i zastąpić dotychczasową odsłonę, wprowadzoną w 2008 roku.

Konstrukcja i wymiary

Volkswagen Golf VII będzie o 56 mm dłuższy, o 13 mm szerszy i 28 mm niższy od swojego poprzednika (długość 4255 mm, szerokość 1799 mm, wysokość: 1452 mm). Jego osie rozstawiono w odległości o 59 mm większej niż w szóstej generacji, a rozstaw kół przednich zwiększono o 8 mm, tylnych zaś o 6 mm.

Volkswagen Golf Blue Motion

Golf VII będzie też pierwszym modelem tej marki bazującym na nowej platformie MQB, elastycznej konstrukcji, która można wydłużać lub poszerzać, co zmniejsza koszty przygotowania i produkcji nowych modeli. Platforma MQB będzie wykorzystywana w szeregu modeli marek należących do Grupy Volkswagen.

Nowa konstrukcja i większe wymiary zewnętrzne mają poprawić bezpieczeństwo pasażerów oraz zaoferować im większy komfort w kabinie. Pojemność bagażnika zwiększono o 30 l, do 380 l. Mimo powiększonych gabarytów nowy Volkswagen ma być lżejszy o prawie 100 kg od poprzednika, dzięki zmianom w zastosowanych materiałach konstrukcyjnych, lżejszemu, nowemu silnikowi turbo o pojemności 1,4 l i zmodyfikowanemu zawieszeniu.

Systemy bezpieczeństwa i nowinki technologiczne

Wracając do bezpieczeństwa – nowy Golf ma zostać wyposażony m.in. w „wielokolizyjny” hamulec MKB. Automatycznie inicjując hamowanie po pierwszym uderzeniu pomaga on zredukować skutki kolejnych zderzeń. To istotne, ponieważ niemal 25% wszystkich wypadków samochodów osobowych, w których ucierpieli pasażerowie, to wypadki „wielokolizyjne”. Przy takich zderzeniach, w wyniku działania dużej energii kinetycznej po pierwszej kolizji dochodzi do następnych, często poważnych zderzeń. Hamulec MKB pozwala je złagodzić lub nawet całkowicie wyeliminować.

Volkswagen Golf Blue Motion

Oprócz tego w nowym Golfie znajdziemy:

  • elektroniczne regulowaną blokadę poprzeczną przedniej osi,
  • system automatycznej kontroli odległości ACC z funkcją hamowania awaryjnego, i
  • system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu (Lane Assist).

Klienci będą mogli zamówić Golfa VII z nową generacją systemu automatycznego parkowania, łącznie z funkcją, z pomocą której kierowca widzi pojazd z lotu ptaka dzięki obrazom przekazywanym przez szereg kamer zamontowanych na samochodzie.

Kolejnym nowym systemem jest progresywny układ kierowniczy zapewniający bezpośrednią reakcję na ruchy kierownicy i poprawiający komfort i bezpieczeństwo. Działa w kilku trybach: Eco, Sport, Normal, Individual i Comfort.

Volkswagen Golf Blue Motion

Jednostki napędowe

Volkswagen nie potwierdził jeszcze pełnej gamy silnikowej dla nowego Golfa. Na razie wiemy, że znajdzie się w niej nowa, 1,4-litrowa, 4-cylindrowa, benzynowa jednostka turbo z wtryskiem bezpośrednim i funkcją dezaktywacji cylindrów o mocy 103 kW. W połączeniu z nową, 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową ma zużywać 4,8 l paliwa na 100 km i emitować 112 g CO2/km.

Oprócz tego w Europie dostępny ma być 1,6-litrowy, 4-cylindrowy turbodiesel common rail o mocy 77 kW konsumujący 3,8 l oleju napędowego na 100 km i emitujący 99 g CO2 na kilometr.

Nieco sensacyjnie brzmi informacja, że nowy Volkswagen Golf BlueMotion będzie potrzebować tylko 3,2 l paliwa na 100 km i emitować 85 g CO2/km (dotychczasowy wariant zużywał zgodnie z danymi producenta 3,8 l/100 km i emitował 99 g CO2/km).

Volkswagen Golf Blue Motion

Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu, 27 września mamy poznać także nowego Golfa GTI z 2-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem benzynowym turbo o wtrysku bezpośrednim i mocy 165 kW. Stworzyło go Audi i używa również w nowej, trzeciej generacji modelu A3.

Podobno Volkswagen pracuje również nad hybrydową wersją nowego Golfa w wariancie benzynowo-elektrycznym oraz w wariancie, w którym połączono motor elektryczny z jednostką wysokoprężną.

Gdyby komuś było jeszcze mało nowości, to spieszymy donieść, że oprócz pięciodrzwiowego hatchbacka w późniejszym czasie na rynku pojawi się także Volkswagen Golf VII w wersji trzydrzwiowej.

Źródło: Drive, Volkswagen, opracowanie: BM