...coraz więcej szczegółów na temat nowego modelu. Wiadomo, że ma być znacznie lżejszy, mieć mniejszy apetyt na paliwo (nawet o 23%) i korzystać z nowej technologii, jakiej nie stosowano dotąd w małych samochodach. Siódma generacja VW Golfa ma się pojawić w europejskich salonach sprzedaży w listopadzie tego roku i zastąpić dotychczasową odsłonę, wprowadzoną w 2008 roku.
Konstrukcja i wymiary
Volkswagen Golf VII będzie o 56 mm dłuższy, o 13 mm szerszy i 28 mm niższy od swojego poprzednika (długość 4255 mm, szerokość 1799 mm, wysokość: 1452 mm). Jego osie rozstawiono w odległości o 59 mm większej niż w szóstej generacji, a rozstaw kół przednich zwiększono o 8 mm, tylnych zaś o 6 mm.
Golf VII będzie też pierwszym modelem tej marki bazującym na nowej platformie MQB, elastycznej konstrukcji, która można wydłużać lub poszerzać, co zmniejsza koszty przygotowania i produkcji nowych modeli. Platforma MQB będzie wykorzystywana w szeregu modeli marek należących do Grupy Volkswagen.
Nowa konstrukcja i większe wymiary zewnętrzne mają poprawić bezpieczeństwo pasażerów oraz zaoferować im większy komfort w kabinie. Pojemność bagażnika zwiększono o 30 l, do 380 l. Mimo powiększonych gabarytów nowy Volkswagen ma być lżejszy o prawie 100 kg od poprzednika, dzięki zmianom w zastosowanych materiałach konstrukcyjnych, lżejszemu, nowemu silnikowi turbo o pojemności 1,4 l i zmodyfikowanemu zawieszeniu.
Systemy bezpieczeństwa i nowinki technologiczne
Wracając do bezpieczeństwa – nowy Golf ma zostać wyposażony m.in. w „wielokolizyjny” hamulec MKB. Automatycznie inicjując hamowanie po pierwszym uderzeniu pomaga on zredukować skutki kolejnych zderzeń. To istotne, ponieważ niemal 25% wszystkich wypadków samochodów osobowych, w których ucierpieli pasażerowie, to wypadki „wielokolizyjne”. Przy takich zderzeniach, w wyniku działania dużej energii kinetycznej po pierwszej kolizji dochodzi do następnych, często poważnych zderzeń. Hamulec MKB pozwala je złagodzić lub nawet całkowicie wyeliminować.
Oprócz tego w nowym Golfie znajdziemy:
- elektroniczne regulowaną blokadę poprzeczną przedniej osi,
- system automatycznej kontroli odległości ACC z funkcją hamowania awaryjnego, i
- system ułatwiający utrzymanie pasa ruchu (Lane Assist).
Klienci będą mogli zamówić Golfa VII z nową generacją systemu automatycznego parkowania, łącznie z funkcją, z pomocą której kierowca widzi pojazd z lotu ptaka dzięki obrazom przekazywanym przez szereg kamer zamontowanych na samochodzie.
Kolejnym nowym systemem jest progresywny układ kierowniczy zapewniający bezpośrednią reakcję na ruchy kierownicy i poprawiający komfort i bezpieczeństwo. Działa w kilku trybach: Eco, Sport, Normal, Individual i Comfort.
Jednostki napędowe
Volkswagen nie potwierdził jeszcze pełnej gamy silnikowej dla nowego Golfa. Na razie wiemy, że znajdzie się w niej nowa, 1,4-litrowa, 4-cylindrowa, benzynowa jednostka turbo z wtryskiem bezpośrednim i funkcją dezaktywacji cylindrów o mocy 103 kW. W połączeniu z nową, 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową ma zużywać 4,8 l paliwa na 100 km i emitować 112 g CO2/km.
Oprócz tego w Europie dostępny ma być 1,6-litrowy, 4-cylindrowy turbodiesel common rail o mocy 77 kW konsumujący 3,8 l oleju napędowego na 100 km i emitujący 99 g CO2 na kilometr.
Nieco sensacyjnie brzmi informacja, że nowy Volkswagen Golf BlueMotion będzie potrzebować tylko 3,2 l paliwa na 100 km i emitować 85 g CO2/km (dotychczasowy wariant zużywał zgodnie z danymi producenta 3,8 l/100 km i emitował 99 g CO2/km).
Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu, 27 września mamy poznać także nowego Golfa GTI z 2-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem benzynowym turbo o wtrysku bezpośrednim i mocy 165 kW. Stworzyło go Audi i używa również w nowej, trzeciej generacji modelu A3.
Podobno Volkswagen pracuje również nad hybrydową wersją nowego Golfa w wariancie benzynowo-elektrycznym oraz w wariancie, w którym połączono motor elektryczny z jednostką wysokoprężną.
Gdyby komuś było jeszcze mało nowości, to spieszymy donieść, że oprócz pięciodrzwiowego hatchbacka w późniejszym czasie na rynku pojawi się także Volkswagen Golf VII w wersji trzydrzwiowej.