Komfort to nie tylko wynikowa tłumienia nierówności drogi czy też zapewnienia komfortowych siedzeń, ale szereg elementów, które sprawiają, że w Citroenie czujemy się dobrze. Podczas Poznań Motor Show 2017, Citroen zaprasza na stoisko, które w myśl programu Citroen Advanced Comfort będzie zapowiedzią nowego formatu wnętrz punktów sprzedaży marki w Polsce.
OFENSYWA MODELI Z SEGMENTU B
Citroen C1, uosabia nową filozofię francuskiej marki oferując więcej designu, więcej komfortu i wygody w codziennym użytkowaniu dzięki kompaktowym wymiarom (dł. 3,46 m), zwrotności (promień skrętu 4,80 m), które umożliwiają sprawne poruszanie się po najbardziej zatłoczonych zakątkach miasta. To również komfort zawieszenia na najwyższym poziomie i idealne trzymanie się drogi. Więcej użytecznych technologii, a wszystko to w rozsądnym budżecie od 36 200 PLN i z niskimi kosztami użytkowania wynikającymi z ograniczonej masy (840 kg) i zastosowania najnowszej generacji silników benzynowych, dzięki którym Nowy Citroen C1 plasuje się na najlepszym poziomie w segmencie pod względem zużycia paliwa i emisji CO2.
Nowy Citroen C3, barwną osobowością oraz świeżym i optymistycznym designem zrywa z utartymi kanonami w tym segmencie. Dzięki dwubarwnemu nadwoziu z trzema kolorami dachu do wyboru, i stylowi dalekiemu od stereotypów segmentu, nowy model jest od razu rozpoznawalny. Jednocześnie Nowy C3 jest praktyczny; wyposażony jest w unikalne panele Airbump, które chronią nadwozie przed uszkodzeniami. Z kolei większy prześwit i wysoka pozycja za kierownicą dają poczucie bezpieczeństwa i komfort zajmowania miejsca w kabinie. Wnętrze Nowego C3 zostało zaprojektowane z założeniem, aby pasażerowie czuli się dobrze i regenerowali swoje siły. Jest więc przytulne, nowoczesne, intuicyjne i wygodne. Nowy Citroen C3 redefiniuje komfort podróżowania w swej kategorii, wyjątkowymi fotelami, tapicerskimi obiciami deski rozdzielczej konsekwentną ergonomią i technologiami, które pozwalają po prostu cieszyć się jazdą. Schowki zostały zaprojektowane i rozmieszczone w możliwie najbardziej funkcjonalny sposób, a bagażnik ma objętość blisko 300 litrów. Wygoda w kabinie to również intuicyjne w obsłudze elementy sterujące, takie jak centralny 7-calowy tablet dotykowy.
W nowym C3 po raz pierwszy na świecie Citroen proponuje ConnectedCAMCitroen, multimedialną kamerę o kącie widzenia 120°, full HD i rozdzielczości 2 milionów pikseli, wyposażoną w GPS i pamięć wewnętrzną 16 GB. Kamera jest umieszczona za lusterkiem wstecznym na przedniej szybie rejestruje obraz widziany przez kierowcę przed samochodem.
Nowy Citroen C-Elysee – Premiera w Poznaniu – ceny od 41 090 PLN
Nowy Citroen C-Elysee, zostanie premierowo zaprezentowany na Poznań Motor Show 2017. Znany z komfortu i przestronności, czerpie z bogatego doświadczenia Marki w zakresie układów jezdnych, jakości i zastosowanych technologii. Jest idealną propozycją dla klientów poszukujących atrakcyjnego sedana w przystępnej cenie. Model charakteryzuje się doskonałym trzymaniem się drogi i wysokim komfortem jazdy niezależnie od nawierzchni. Kompaktowy z zewnątrz, oferuje na tylnych siedzeniach przestrzeń godną pojazdów o większych gabarytach oraz duży bagażnik o pojemności 506 l. Citroen C-Elysee to nowoczesny, przestronny i solidny sedan. Wierny filozofii Marki Citroen, oferującej intuicyjne technologie z zakresu komfortu, model został wyposażony w 7" dotykowy tablet, nową grafikę tablicy zegarów, która zwiększyła jej przejrzystość ale także w kamerę cofania i najnowszej generacji radio oraz nawigację online sterowane dotykowym tabletem o przekątnej 7".
![Citroen C-Elysee](https://img.motonews.pl/news/2017/10028_1.jpg)
Citroen C4 Picasso i Citroen SpaceTourer
Niezwykle przydatne i skuteczne systemy wspomagania prowadzenia to pierwszy konkretny krok w kierunku samochodów autonomicznych i connected cars. W przypadku Citroena to już rzeczywistość. W gamie marki dostępne są liczne systemy wspomagania, zapewniające bardziej bezpieczną i komfortową jazdę: - System monitorujący zmęczenie kierowcy (dostępny w Nowych C4 Picasso i SpaceTourerze, a wkrótce również w Nowym C3) reaguje ostrzeżeniem w razie wykrycia pierwszej niezamierzonej zmiany toru jazdy. Wraz z sygnałem dźwiękowym pojawia się komunikat „zachowaj czujność”; -System monitorowania ograniczeń prędkości (dostępny w Nowym C3, Nowych C4 Picasso i SpaceTourerze) rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości i podaje odpowiednią informację na wyświetlaczu na tablicy rozdzielczej. Właściwa prędkość może być zostać zapisana jako zadana dla regulatora / ogranicznika prędkości.
- System automatycznego przełączania świateł mijania i drogowych (dostępny w Nowych C4 Picasso i SpaceTourerze) zwiększa komfort prowadzenia nocą i podnosi bezpieczeństwo dzięki automatycznej zmianie świateł z drogowych na mijania (i odwrotnie) w zależności od sytuacji na drodze.
- Funkcja Distance Alert (ostrzeżenie o niebezpieczeństwie kolizji, dostępna w Nowych C4 Picasso i SpaceTourerze) pozwala na uprzedzenie kierowcy o ryzyku kolizji jego samochodu z poprzedzającym go pojazdem na drodze, przy prędkości powyżej 30 km/h. Sygnały dźwiękowe i graficzne poprzedzają aktywację funkcji automatycznego hamowania.
- Active City Brake (dostępny w C1 i Berlingo) to system aktywnego hamowania w mieście, który umożliwia uniknięcie kolizji przy prędkości poniżej 30 km/h. Jego reakcja jest dostosowana do sytuacji - od sygnału dźwiękowego i świetlnego, przez wspomaganie hamowania po aktywację układu hamulcowego bez udziału kierowcy w zależności od stopnia zagrożenia.
- Active Safety Brake (dostępny w Nowych C4 Picasso i SpaceTourerze, a wkrótce również i w Nowym C3) to układ hamowania w sytuacjach awaryjnych, który pozwala uniknąć kolizji przy jeździe z maksymalną prędkością. Zamontowana przy górnej krawędzi przedniej szyby wykrywa przeszkody znajdujące się przed samochodem, np. inne samochody jadące w tym samym kierunku lub stojące w miejscu. W razie wykrycia ryzyka kolizji informuje o tym kierowcę. W przypadku braku reakcji ze strony kierowcy system powoduje automatyczne wyhamowanie samochodu.
- Aktywny regulator prędkości (dostępny w SpaceTourerze) za pomocą czujnika radaru wbudowanego w przedni zderzak, umożliwia dostosowanie prędkości do prędkości pojazdu jadącego z przodu. System automatycznie reguluje prędkość i umożliwia wyhamowanie samochodu do 20 km/h wyłącznie poprzez sterowanie pedałem gazu.
- Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop (dostępny w Nowych C4 Picasso) dzięki umieszczonemu z przodu radarowi, wykrywa obecność pojazdów jadących z przodu i automatycznie utrzymuje uprzednio określoną przez kierowcę bezpieczną odległość, odpowiednio sterując hamowaniem bądź przyspieszaniem aż do całkowitego zatrzymania. System jest aktywny przy prędkościach od 30 do 180 km/h. Umożliwia kontrolę prędkości, odległości między pojazdami oraz ograniczanie przyspieszania przy pokonywaniu zakrętów.
- System kontroli pasa ruchu (LDWS) (dostępny w C1, Nowym C3, C4,i SpaceTourerze) za pomocą sygnału dźwiękowego i kontrolki na tablicy ostrzega kierowcę o przekroczeniu przez samochód linii pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu.
- System aktywnego monitorowania pasa ruchu (dostępny w Nowych C4 Picasso) pomaga walczyć ze spadkiem koncentracji czy też zwykłej nieuwagi za kierownicą. Działa przy prędkości powyżej 65 km/h. Za pomocą umieszczonej przy górnej krawędzi przedniej szyby kamery umożliwiającej rozpoznawanie poziomych znaków drogowych system koryguje tor jazdy pojazdu i ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia ryzyka przekroczenia linii bez włączenia kierunkowskazu. Jeśli kierowca chce utrzymać wybrany tor jazdy, może zapobiec korekcie systemu przytrzymując mocniej kierownicę.
- System kontroli martwego pola (dostępny w Nowym C3, 4 i SpaceTourerze) za pomocą kontrolki wbudowanej w lusterko zewnętrzne ostrzega kierowcę o pojawieniu się innego samochodu w martwym polu widzenia (z prawej lub lewej strony);
- System aktywnej kontroli martwego pola (dostępny w Nowych C4 Picasso i SpaceTourerze) ostrzega kierowcę za pomocą kontrolki wbudowanej w lusterko zewnętrzne o pojawieniu się innego samochodu w martwym polu widzenia (z prawej lub lewej strony). Jeśli funkcja aktywnego alarmu niezamierzonego przekroczenia Linii jest włączona, a kierowca mimo wszystko włączy kierunkowskaz i zacznie skręcać w stronę, po której porusza się pojazd w martwym polu, system zwiększy opór w układzie kierowniczym, aby odwieść kierowcę od manewru i zapobiec kolizji.
- Park Assist (dostępny w C4 Cactus i Nowych C4 Picasso) ułatwia parkowanie poprzez przejęcie kontroli nad manewrem. Kierowca musi jedynie wciskać pedał gazu i hamulca, system zajmuje się resztą. Współpracuje z wspomaganiem parkowania przodem i tyłem, kamerą cofania oraz systemem pomiaru wolnego miejsca. Może również być podłączony do systemu Vision 360, który wyświetla widok otoczenia samochodu widziany z góry.
Te systemy wspomagania prowadzenia jak i inne, które pojawią się w przyszłych samochodach marki przybliżają nas do samochodu autonomicznego i connected cars, których zapowiedzią są trwające testy modelu Grand C4 Picasso, który przejechał już drogami Europy przeszło 120 000 km w trybie autonomicznym.