Wchodząc na rynek w 1997 roku Citroen Xsara zastąpił model ZX. Próżno w nim szukać wyszukanej stylistyki i rozwiązań konstrukcyjnych, do których francuski producent przyzwyczaił swoją klientelę przez lata. Xsara wykorzystywała podwozie z Peugeota 306.
W 2000 roku przeszła lifting: zmieniono wygląd zewnętrzny, usztywniono nadwozie, aby zwiększyć bezpieczeństwo i ułatwić obsługę auta, dodano nowe detale we wnętrzu (np. zmodyfikowano kierownicę). Występowała jako hatchback, kombi i coupé – najbardziej znaną wersją był model Xsara Picasso, w której można było wymontować tylne siedzenia, aby uzyskać imponująca przestrzeń bagażową.
Choć w 2004 roku Xsarę zastąpił w ofercie model C4 i C4 Picasso, wariant Xsara Picasso będzie produkowany jeszcze do 2010 roku, ze względu na sporą popularność, jaką nadal się cieszy.
W Burgundii, w Chablis, w pobliżu miasta Auxerre, Martin Prokop przeprowadził pierwsze testy Citroëna Xsary WRC. Citroën Sport zaproponował mu sesję jazd próbnych w...
czytaj dalej
Jak co roku w Słomczynie odbędzie się runda Mistrzostw Europy Rallycross. Marka Citroën będzie reprezentowana przez trzynastokrotnego mistrza Europy, Szweda Kennetha...
czytaj dalej
Kolejny wyczyn mają na swym koncie Sébastien Loeb i Daniel Elena! W dziewiątej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA francuska załoga, prowadząc samochód Citroën...
czytaj dalej
Wspaniała, zwycięska passa Citroëna i Sébastiena Loeba trwa nadal! Aktualni mistrzowie świata Sébastien Loeb, Daniel Elena i ich Xsara WRC zdecydowanie wygrali ósmą...
czytaj dalej
Na polskim rynku dostępny jest już model Xsara 2.0 HDi 110 KM wyposażony w silnik z wtryskiem bezpośrednim Common Rail. Auto dostępne jest z mechaniczną skrzynią...
czytaj dalej
Berlingo Dynavolt jest prototypem samochodu elektrycznego o dużym zasięgu, w którym zastosowano pomocniczą jednostkę napędową. Oprócz zalet pojazdu o całkowicie...
czytaj dalej