...w tym sezonie w ramach programu C2 Junior Experience. Kierowca zespołu Jipocar Racine, trzeci w mistrzostwach juniorów FIA 2007, z dwoma wspaniałymi zwycięstwami na koncie (w Niemczech i na Korsyce) oraz drugim miejscem w Hiszpanii za kierownicą Citroëna C2 Super 1600, wziął udział, zgodnie z regulaminem C2 Junior Experience, w prawdziwej sesji jazd próbnych Citroëna WRC.
Dla Martin Prokopa była to prawdziwa gwiazdka z nieba! Nawet temperatura bliska zera (4°c), nie ostudziła zapału młodego, 25-letniego Czecha, który z ochotą zasiadł za kierownicą samochodu, trzykrotnego zdobywcy tytułu rajdowego mistrza świata.
"Z miejsca poczułem się swobodnie, głównie dzięki ergonomii tego auta niezwykle zbliżonej do mojego Citroëna C2 Super 1600. Za kierownicą Xsary nie czułem się więc obco! Oczywiście z zewnątrz jest to imponujący samochód, ale po zajęciu miejsca w kabinie stwierdziłem, że jest bardzo komfortowy i skuteczny, a ustawienie zawieszenia jest imponujące. To była naprawdę frajda i nieprędko zapomnę ten dzień …".
Po ok. 100 km pokonanych przez Martina Prokopa podczas jazd próbnych, Yves Matton, Szef działu programów sportowych dla klientów Citroën Sport, był bardzo zadowolony z ich przebiegu. "Martin nie tylko wykazał się profesjonalizmem, ale wyraźnie czuł się swobodnie za kierownicą Citroëna Xsary WRC. Szybkie oswojenie się z samochodem tego kalibru bardzo nas usatysfakcjonowało.
Życzę mu wielkich sukcesów w przyszłym roku. Gdyby ukończył mistrzostwa juniorów FIA na Citroënie C2 Super 1600 na jednym z dwóch pierwszych miejsc, miałby prawo nie tylko do jednej sesji jazd próbnych, ale wręcz okazję wzięcia udziału w jednym lub dwóch rajdach za kierownicą Citroëna WRC, zgodnie z regulaminem C2 Junior Expérience…".
Przed startem w kolejnych mistrzostwach świata juniorów FIA Citroënem C2 Super 1600, Martin Prokop weźmie jeszcze udział w dwóch ostatnich eliminacjach Rajdowych Mistrzostw Świata 2007 – w Irlandii i Anglii – w klasie samochodów produkcyjnych, "aby nabrać jeszcze większego doświadczenia". Z myślą o przyszłym roku, w którym młody Czech ma nadzieję się odegrać… i zdobyć tytuł mistrza juniorów, jak to zrobili na początku swojej kariery Sébastien Loeb (2001) i Dani Sordo (2005), dwaj oficjalni kierowcy zespołu Citroën Sport w klasie WRC.