Citroen pokazał w Genewie nowe oblicze

Citroen pokazał w Genewie nowe oblicze15.03.2018
Na oryginalnie zaprojektowanym stoisku Citroen zaprezentował sześć modeli wprowadzonych na rynek europejski w niespełna dwa lata. Nowoczesna i wyrazista gama ukazuje konsekwentne jak nigdy dotąd nowe oblicze marki.

Samochody czerpią z kodu genetycznego marki i mają ten sam odważny i niepowtarzalny styl i komfort zgodny z ideą programu Citroen Advanced Comfort®.

Najważniejsze na stoisku Citroena

  • Światowa premiera: nowy Berlingo - trzecia generacja kultowego samochodu.
  • Po raz pierwszy na międzynarodowych targach: nowy C4 Cactus, ultrakomfortowy hatchback wyposażony w system zawieszenia z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi.
  • prowadzenie nowej nazwy dla całej oferty minivanów. Będą one sprzedawane pod nazwę handlową SpaceTourer, która zastąpi nazwę Picasso. Citroen zaprezentuje również serię specjalną C4 SpaceTourer Rip Curl, a także model SpaceTourer Rip Curl Concept.
  • Mocna ofensywa SUV-ów: nowy kompaktowy SUV C3 Aircross (sprzedał się do tej pory w liczbie 50 000 egzemplarzy) i bestseller Marki - nowy C3 w specjalnej serii „ELLE”.

Dynamika rozwoju Marki, poza samymi produktami, wyraża się również konsekwentną i spójną identyfikacją wizualną marki od punktów sprzedaży, takich jak stoisko na Salonie, po nowe usługi związane z mobilnością. Wszystkie zmiany mają zapewnić klientom jeszcze łatwiejsze i przyjemniejsze korzystanie z produktów marki.

Citroen Berlingo

Na stoisku o powierzchni 1 100 m2 marka Citroen prezentuje nowoczesną gamę całkowicie odmłodzonych samochodów. Świadczy ona o pełnej spójności ofensywy produktowej. Każdy z modeli ma typową dla Citroena stylistykę i reprezentuje to samo nowoczesne i kompleksowe podejście zapewniające wysoki poziom komfortu zgodnie z ideą programu Citroen Advanced Comfort®.

W 2017 roku marka osiągnęła wzrost na rynkach światowych na poziomie 7,5% (z wyłączeniem Chin). W Europie pobiła rekord ostatnich sześciu lat – sprzedała 786 000 samochodów. Coraz większej liczbie sprzedanych samochodów towarzyszy wzrost udziału w rynku samochodów osobowych i dostawczych. Dalszy wzrost marki w 2018 roku będzie się opierał na gamie odnowionych modeli:

PREMIERA ŚWIATOWA - NOWY BERLINGO - KULTOWY SAMOCHÓD W NOWEJ ODSŁONIE

Citroen, który w 1996 r. stworzył segment „kombivanów” przedstawia dziś nowego Berlingo. Trzecia generacja modelu to kontynuacja sagi tego kultowego samochodu, który w ciągu lat wprowadził wiele innowacji. Stał się synonimem „praktycznego zmysłu”, partnerem w każdej formie wypoczynku i dla każdej rodziny. Nowoczesna stylistyka i komfort sprawiają, że nowy Berlingo jest całkowicie spójny z linią ostatnich modeli marki. Nowa linia nadwozia i stylistyka nowego Citroena Berlingo nadają mu zdecydowany charakter. Pomysłowo zaprojektowany, dzięki większej przestrzeni i modułowości jest łatwiejszy w użytkowaniu na co dzień. Model jest wyposażony w nową platformę, układy napędowe najnowszej generacji i nowe zawieszenie, które zapewnia komfort. W skład oferty wchodzi także 19 systemów wspomagania prowadzenia i cztery systemy łączności. Nowy Citroen Berlingo jest dostępny w dwóch długościach nadwozia M i XL (w wersjach z pięcioma lub siedmioma miejscami siedzącymi). W sprzedaży znajdzie się w drugiej połowie 2018 roku.

Citroen Berlingo

NOWY C4 CACTUS - ULTRAKOMFORTOWY I KOMPAKTOWY HATCHBACK

Citroen prezentuje po raz pierwszy na międzynarodowym salonie nowego C4 Cactus. To nowa oferta ultrakomfortowego hatchbacka. Marka wprowadziła dogłębne zmiany w modelu C4 Cactus, który przeszedł gruntowną ewolucję pod względem technologii i silników. Jednocześnie wyróżnia się wyjątkowym charakterem i komfortem. Jego styl jest śmiały i nowoczesny, a jednocześnie staje się bardziej prestiżowy. W ramach programu Citroen Advanced Comfort® nowy C4 Cactus inauguruje na rynku europejskim całkowicie nowe zawieszenie z technologią Progressive Hydraulic Cushions™, czyli progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi. Dzięki niej coraz więcej klientów będzie mogło doświadczyć wyjątkowo płynnej jazdy i poczuć efekt „latającego dywanu”. Jednocześnie w ramach światowej premiery, model zostanie wyposażony w fotele Advanced Comfort.

Citroen Berlingo

PEŁNA OFERTA NOWOCZESNYCH I UZUPEŁNIAJĄCYCH SIĘ MINIVANÓW

Nowa nazwa gamy - SpaceTourer będzie obowiązywała dla całej oferty obejmującej trzy minivany. Z okazji Salonu Samochodowego w Genewie i wprowadzenia nowej, automatycznej skrzyni biegów EAT8, Citroen zmienia nazwę C4 i Grand C4 Picasso na C4 SpaceTourer i Grand C4 SpaceTourer. W ramach ujednolicania nazewnictwa Marka łączy nowoczesne i uzupełniające się samochody 5 – 9 osobowe w jedną linię produktową. Oparte na platformie EMP2 modele C4 SpaceTourer, Grand C4 SpaceTourer i SpaceTourer cechuje dopracowana stylistyka, technologia i silniki najnowszej generacji oraz wyjątkowy komfort.

Citroen kontynuuje współpracę z marką Rip Curl i przedstawia koncepcyjny model zapewniający wyjątkową mobilność - SpaceTourer Rip Curl Concept. Ten nowoczesny van jest nową interpretacją modelu SpaceTourer. Przeznaczony dla fanów sportów outdoorowych, charakteryzuje się zwiększonymi możliwościami pokonywania przeszkód dzięki modyfikacji napędu na 4x4, którą wykonała firma Automobiles Dangel. SpaceTourer Rip Curl Concept zrywa ze wszystkimi ograniczeniami dzięki wykonanej przez firmę PSS zabudowie w stylu kompaktowego minikampera. Obie modyfikacje są dostępne w modelu SpaceTourer.

Citroen Berlingo

Samochód koncepcyjny jest wystawiany obok serii specjalnej C4 SpaceTourer Rip Curl, która niebawem wejdzie na rynek.

Źródło: Citroen