Citroen C4 Picasso osiagnął doskonałe wyniki w testach zderzeniowych przeprowadzanych przez Euro NCAP i zdobył 5 gwiazdek w kategorii bezpieczeństwa pasażerów otrzymując 35 z 37 możliwych do zdobycia punktów.
Dzięki tym wynikom Citroen C4 Picasso zajmuje wiodącą pozycję w segmencie minivanów i dołączył do grona modeli C4, C5, C6 i C8, wyróżnionych 5 gwiazdkami. C4 Picasso uzyskał też 3 gwiazdki w kategorii bezpieczeństwa dzieci oraz 2 gwiazdki w kategorii bezpieczeństwa pieszych. Te parametry stały sie możliwe dzięki innowacyjnej budowie C4 Picasso oraz zapewniającym bezpieczeństwo elementom wyposażenia najwyższej klasy. C4 Picasso posiada wiele rozwiązań chroniących pasażerów w przypadku zderzenia.
- wdrożenie nowej strategii absorpcji energii w przypadku zderzenia czołowego dzięki innowacyjnej, wzmocnionej budowie. W przypadku kolizji energia zderzenia jest skutecznie rozpraszana na poziomie dolnego pasa samochodu, co umożliwiło obniżenie masy górnej części nadwozia a tym samym zastosowanie cieńszych słupków drzwiowych oraz znaczną poprawę widoczności bocznej.
- w celu usztywnienia karoserii zastosowano duże wypełnienia z materiału kompozytowego na poziomie głównych wezłów montażowych karoserii, które zapobiegają odkształceniu profili zamknietych. Wkładki umieszczone w dolnej cześci słupka przedniego, w dolnej i w górnej cześci słupka środkowego oraz w belce znajdującej się nad osią tylną skutecznie zastępują cieżkie elementy wzmacniające stosowane w klasycznych karoseriach.
- wyposażenie seryjne obejmuje 7 poduszek powietrznych, w tym poduszkę chroniącą kolana kierowcy oraz poduszkę kierowcy o optymalnie przystosowanym kształcie dzięki nieruchomej centralnej cześci kierownicy.
- bezpieczeństwo dzieci zostało również bardzo starannie zaprojektowane. C4 Picasso oferuje seryjnie cztery siedzenia z systemem mocowania Isofix już w podstawowym standardzie wyposażenia. Może byc również wyposażony w lusterko umożliwiajace nadzór nad dziećmi oraz elektryczne przełączniki bezpieczeństwa umożliwiajace dezaktywację funkcji otwierania drzwi i okien z tyłu. C4 Picasso to również jedyny minivan, który posiada seryjnie 7 dźwiekowych i świetlnych wskaźników alarmowych ostrzegających o niezapiętych pasach bezpieczeństwa.
C4 Picasso wykazuje też bezpieczeństwo aktywne na najwyższym poziomie poprzez bardzo stabilny układ jezdny oraz skuteczny układ hamulcowy.
W trudnych i stanowiących zagrożenie sytuacjach kierowca korzysta z kompletnego zestawu elektronicznych systemów wspomagania kierowania. ABS i elektroniczny system rozdziału siły hamowania (REF) współpracują ze wspomaganiem awaryjnego hamowania (AFU) i automatycznym włączaniem świateł awaryjnych. System ESP jest oferowany seryjnie już w podstawowej wersji wyposażenia. W przypadku utraty przyczepności dynamiczny system stabilizujący automatycznie koryguje tor jazdy, ograniczając ryzyko poślizgu kół dzięki systemowi ASR.
C4 Picasso oferuje liczne, nowoczesne i skuteczne elementy wyposażenia w dziedzinie komfortu jazdy, które przyczyniają się do lepszej kontroli nad pojazdem. W tych urządzeniach zostały wykorzystane najnowsze osiagnięcia technologiczne, dzieki którym kierowca otrzymuje więcej informacji i może być w pełni skoncentrowany na sytuacji na drodze.
Oferowany seryjnie ogranicznik i regulator predkości, alarm zbyt niskiego ciśnienia w oponach, dwufunkcyjne ksenonowe reflektory kierunkowe (rzadko spotykane elementy wyposażenia w tej kategorii pojazdów) są urządzeniami zwiększającymi bezpieczeństwo. Ponadto Citroen proponuje po raz pierwszy w minivanie bardzo skuteczny i unikalny system alarmu niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL) chroniący przed dekoncentracją za kierownicą, oferowany w modelach C4, C5 i C6.
Oprócz tych wszystkich nowatorskich urządzeń C4 zapewnia doskonałą widoczność niezależnie od kąta widzenia dzięki bardzo dużej przeszklonej powierzchni, a w szczególności panoramicznej, szerokokątnej szybie przedniej. C4 Picasso ma najlepsze parametry pod względem widoczności do przodu pod kątem 3/4 dzięki bardzo cieńkim słupkom przednim i dużym trójkątnym okienkom z przodu oraz pod względem bezpośredniej widoczności pod kątem 3/4 do tyłu, posiadając największe w tej kategorii okno boczne za tylnymi drzwiami.