Podobnie jak wersja osobowa, na którą już można złożyć zamówienie, nowy Berlingo Van to prawdziwy skok pokoleniowy pod względem stylistyki i wyposażenia. Solidny i zgodny z kanonami marki, prezentuje dziś dużo więcej zalet użytkowych, które przekładają się na wyższy komfort i modularność. Zaprojektowany na miarę, aby mógł sprostać potrzebom wszelkich branży, jest dostępny w dwóch długościach nadwozia, M i XL. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów prezentuje także dwie wersje o odmiennym przeznaczeniu, „Worker”* i „Driver”**, różniące się między sobą wysokością prześwitu, poziomem wyposażenia i elementami ochronnymi. Jest idealnym partnerem dla wszystkich firm dzięki dużej ładowności, wyjątkowej łatwości dostępu i różnym konfiguracjom wnętrza kabiny Extenso® lub kabiny przedłużonej.
Nowy Citroën Berlingo Van został zbudowany na nowej platformie, co zapewnia mu większą zwrotność oraz wyższy komfort i bezpieczeństwo. Rewolucjonizuje swój segment ofertą 20 systemów wspomagania prowadzenia i 4 technologii łączności on-line oraz silników najnowszej generacji, takich jak nowy silnik wysokoprężny 1.5 l BlueHDi czy też silnik benzynowy 1.2 l PureTech, a także nową automatyczną skrzynią biegów EAT8. Nowy Berlingo Van trafi do sprzedaży na początku 2019 roku.
Jeszcze przed pojawieniem się w salonach osobowej wersji Berlingo na jesieni tego roku, Citroën prezentuje trzecią generację dostawczej wersji Berlingo Van, przeznaczonej dla użytkowników biznesowych. W 2017 roku marka miała 9,7% udziału w rynku samochodów dostawczych w Europie. Ze sprzedażą blisko 73 000 egzemplarzy uplasowała się na trzeciej pozycji. W segmencie furgonetek Citroën miał zawsze mocną pozycję i wytyczał nowe kierunki, tworząc legendarne modele 2CV, C15 i Berlingo czy też wprowadzając do niego pierwszy silnik wysokoprężny, pierwszą zintegrowaną stylistycznie z nadwoziem przestrzeń ładunkową i pierwszy model z trzema miejscami z przodu. Berlingo Van jest owocem niezwykle bogatego dziedzictwa i kontynuacją swoich bestsellerowych poprzedników.
Citroën Berlingo jest wręcz wzorcem „zmysłu praktycznego” dla użytkowników biznesowych. Model ten od początku zajmował liczącą się pozycję w segmencie i stale wprowadzał innowacje. Od debiutu rynkowego na całym świecie wyprodukowano ponad 1,5 miliona sztuk tego modelu, z czego 1,3 miliona w Europie i ponad 470 tysięcy we Francji. Cieszący się wyjątkową renomą Berlingo odnotował w 2017 roku na terenie Francji rekordowy wynik ponad 27 000 sprzedanych sztuk, co stanowi wzrost o 4% w porównaniu z 2016 rokiem. Również w tym roku sprzedano ponad 8 000 sztuk, co oznacza wzrost o 25% w pierwszym kwartale. Berlingo reprezentuje 40% sprzedaży lekkich samochodów dostawczych Citroëna i jest bestsellerem marki w tym segmencie. Pełen ambicji nowy Berlingo Van trzeciej generacji, który trafi do salonów sprzedaży na początku 2019 roku, chce powtórzyć sukces swoich poprzedników.
*Worker = wersja dla użytkowników dróg nieutwardzonych
**Driver = wersja dla użytkowników miejskich i pokonujących długie dystanse