Stał się synonimem „praktycznego zmysłu”, partnera w każdej formie wypoczynku i dla każdej rodziny. Nowy Berlingo jest całkowicie spójny z linią ostatnich modeli marki. Jego stylistyka i komfort sprawiają, że jest bardziej nowoczesny. Jednocześnie podkreśla świeżość rozwiązań oraz funkcjonalność, które złożyły się na sukces tego kultowego modelu. Dotychczas Berlingo został sprzedany w ponad 1,7 miliona egzemplarzy. Nowa generacja przejmuje nową sylwetkę i elementy tożsamości stylu Citroena, które nadają mu solidny, a jednocześnie przyjazny wygląd.
Nowy Berlingo umacnia też swoje dotychczasowe atuty: modułowość i przestrzeń we wnętrzu. Jest znacznie łatwiejszy w codziennym użytkowaniu dzięki trzem niezależnym i składanym w prosty sposób tylnym siedzeniom, płaskiej podłodze sięgającej aż do przedniego fotela pasażera, również składanego, długości powierzchni ładunkowej 2,70 m i dodatkowym 100 l pojemności bagażnika.
Doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych użytkowników dzięki nowej platformie, 19 systemom wspomagania prowadzenia i 4 systemom łączności, układom napędowym najnowszej generacji (nowe silniki: wysokoprężny 1.5 BlueHDi lub benzynowy 1.2 PureTech), czy też automatycznej skrzyni biegów EAT8 oraz nowemu zawieszeniu, które zwiększa komfort. Nowy Citroën Berlingo jest teraz dostępny w dwóch długościach nadwozia M i XL (4,40 m lub 4,75 m), w wersjach z pięcioma lub siedmioma miejscami siedzącymi. Model jest dostępny w Polsce od 61 900 zł.
NOWA ODSŁONA KULTOWEGO SAMOCHODU
Wprowadzając nową generację Berlingo, Citroën dokonuje ewolucji kultowego modelu w segmencie kombivanów, który stworzył prawie 22 lata temu. Model stał się punktem odniesienia dla samochodów tego typu do tego stopnia, że w niektórych krajach jego nazwa stała się synonimem całego segmentu, podobnie jak w przypadku marki Adidas. Nowy Berlingo, który jest ważnym graczem w segmencie kombivanów jest innowacyjny i dzięki temu zaznacza swoją odmienność i wyznacza nowe standardy wszechstronności i funkcjonalności.
Przykładem może być wprowadzenie trzech niezależnych tylnych siedzeń, podsufitowego schowka Modutop® czy otwieranej tylnej szyby. Modyfikacje okazały się niezwykle korzystne dla jego stylistyki, komfortu i dynamicznych właściwości jezdnych. Berlingo nie boi się upływu czasu. W 2017 roku sprzedano 165 000 egzemplarzy wersji osobowych i użytkowych drugiej generacji, której produkcja rozpoczęła się w 2008 roku. Był to kolejny rekord po rekordowym 2016 roku. W 2017 roku Citroën Berlingo był najlepiej sprzedającym się modelem marki w niemal 17 krajach. Dziś jest drugim najlepiej sprzedającym się modelem Citroëna po C3, a w Europie drugim najlepiej sprzedającym się modelem kombivana i należy do pierwszej trójki w segmencie lekkich pojazdów użytkowych.
W sumie od chwili wprowadzenia na rynek w 1996 r. wyprodukowano ponad 3,3 miliona egzemplarzy tego modelu. Wraz z trzecią generacją Berlingo w wersji osobowej Citroën odsłania ważny model zarówno dla marki, jak i dla segmentu. Niezmiennie popularny model jest doskonałą ofertą dla rodzin czy seniorów. Jest idealny przy aktywnym stylu życia, a jego posiadacze są przywiązani do możliwości posiadania nietuzinkowego, sympatycznego i dyskretnego samochodu. Przede wszystkim jednak szukają przestronności, funkcjonalności i prostoty przy zachowaniu lepszej stylistyki, komfortu i nowoczesności. Pod względem stylu i komfortu Nowy Citroën Berlingo odpowiada na nowe hasło marki „Inspired By You”.