Citroen zawsze był pionierem w segmencie lekkich samochodów dostawczych z takimi kultowymi modelami jak Type H i 2CV w wersji furgon. Segment LCV ma dla marki kluczowe znaczenie.
Dzięki odnowionej gamie samochodów osobowych i dostawczych, Citroen odnotował w 2018 roku najwyższy wolumen sprzedaży w ciągu ostatnich siedmiu lat. Zwiększył również udział w rynku. Marka znacznie umocniła pozycję na rynku samochodów dostawczych, odnotowując wzrost o 3,5%, powyżej poziomu rynku wynoszącego 3,0%, i zapewniła sobie udział rynkowy na poziomie 9,5%. W rezultacie Citroen awansował o jedną pozycję w rankingu najlepiej sprzedających się marek w Europie i dołączył do pierwszej piątki. Do takiego tempa wzrostu przyczyniły się spektakularne debiuty rynkowe w Europie, w tym premiery następujących modeli:
- Jumpy/SpaceTourer – ponad 140.000 sprzedanych egzemplarzy od premiery rynkowej w 2016 r., w tym ponad 60.000 sztuk w 2018 r.
- Nowy Berlingo Van/Berlingo – od momentu wprowadzenia na rynek we wrześniu 2018 r. model sprzedał się już w 50.000 egzemplarzy, zdobywając pozycję lidera w segmencie LCV w Europie.
Nowy Citroen Jumpy
Wierny nowemu hasłu marki dla samochodów dostawczych „Inspired by Pro”, Jumpy idzie w ślady nowego Citroena Berlingo Van, aby lepiej spełniać oczekiwania klientów biznesowych.
Każda z pięciu wersji, zaprojektowana z myślą o przedstawicielach różnych zawodów, wyróżnia się określonymi cechami:
- Wersja Worker przeznaczona jest dla klientów biznesowych, których działalność związana jest z dowozem sprzętu lub pracowników na place budowy, co często wiąże się z koniecznością manewrowania w trudnym terenie. Wersja Worker, dostępna w długości M i XL, została wyposażona w Pakiet Terenowy, który obejmuje zwiększony prześwit oraz osłonę pod silnikiem, dodatkowe 400 kg ładowności, co oznacza ładowność użytkową wynoszącą 1400 kg, a także system Grip Control, który zwiększa przyczepność. Dodatkowym elementem wyposażenia jest dwuosobowa kanapa pasażera.
- Wersja Driver powstała z myślą o firmach i pracownikach, którzy spędzają za kierownicą długie godziny, realizując dostawy w mieście i poza nim. Dla podniesienia jakości i komfortu w codziennym użytkowaniu w wersji Driver wyciszono kabinę i zastosowano systemy wspomagania jazdy. Wersja dostępna w długości M i XL została wyposażona w elektrycznie składane lusterka boczne, światła przeciwmgłowe, wspomaganie parkowania z czujnikami z przodu i z tyłu oraz system monitorowania martwego pola. Ponadto wersja zawiera Pakiet Bezpieczeństwa 1 (system monitorowania pasa ruchu, monitoring koncentracji kierowcy – Driver Attention Alert, system automatycznego przełączania świateł mijania i drogowych, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości oraz nawigację Citroen Connect Radio, która współpracuje z 7-calowym ekranem dotykowym).
- Kolejną nowością w gamie Jumpy jest wersja City Van przeznaczona głównie dla klientów, którzy poruszają się po mieście. Dzięki kompaktowemu nadwoziu samochód zwinnie lawiruje w ruchu ulicznym, a dodatkowym udogodnieniem w jeździe po mieście będzie funkcja zdalnego dostępu i uruchamiania samochodu, system monitorowania martwego pola oraz światła przeciwmgłowe. Parkowanie będzie o wiele łatwiejsze dzięki czujnikom parkowania z przodu i z tyłu, kamerze cofania z funkcją Top Rear Vision, która zapewnia obraz 180° z tyłu samochodu, a także elektrycznie składanym lusterkom zewnętrznym. Citroen Jumpy Van dodatkowo może być wyposażony w nawigację Connect Navi, która współpracuje z 7-calowym dotykowym ekranem. City Van dostępny jest w wersji XS o długości 4,60 m i objętości ładunkowej do 5,1 m3, oferując najlepszy stosunek ładowności do wymiarów zewnętrznych. W Polsce wersja ta jest dostępna na specjalne zamówienia.
- Wszechstronna wersja flagowa Club z możliwością personalizacji została wyposażona w klimatyzację manualną, system audio RDS MP3 z zestawem głośnomówiącym Bluetooth oraz gniazdo USB, Pakiet Widoczność (automatyczny włącznik reflektorów, automatyczne wycieraczki i czujnik deszczu) oraz Pakiet Akustyczny.
- Wersja podstawowa Control, która jest oferowana w atrakcyjnej cenie została wyposażona w centralny zamek, sekwencyjnie podnoszone szyby boczne sterowane elektrycznie, lusterka boczne sterowane elektrycznie z funkcją odszraniania, tempomat oraz system wspomagania ruszania na wzniesieniu. Citroen Jumpy został zaprojektowany zgodnie z programem Advanced Comfort skierowanym do szerokiej rzeszy użytkowników biznesowych (osób prowadzących działalność gospodarczą, branży budowlanej, przewozowej, usługowej). Citroen Jumpy oferuje klientom komfort jazdy i komfort życia. Idący z duchem czasu i przygotowany do wszelkich zastosowań, Citroen Jumpy zapewnia dynamiczne zachowanie na drodze, większą przyjemność z jazdy i optymalne koszty eksploatacji.
Nowy Citroen Jumpy
Dopełnieniem są silniki najnowszej generacji, zgodne z normą Euro 6.2, wysoce wydajne pod względem zużycia paliwa i emisji CO2: BlueHDi 100 S&S z 6-biegową skrzynią manualną, BlueHDi 120 S&S z 6-biegową skrzynią manualną, BlueHDi 150 S&S z 6-biegową skrzynią manualną i BlueHDi 180 S&S z automatyczną skrzynią EAT8.