Po sukcesie wprowadzenia na rynek pierwszego visiovana Grand C4 Picasso (7.miejscowy) Citroën powiększa gamę oferowanych minivanów. W pierwszym kwartale 2007 roku zostanie wprowadzony na rynek drugi visiovan, C4 Picasso (5.miejscowy), wyróżniający się indywidualną sylwetką.
Nowy minivan już na pierwszy rzut oka odróżnia się swym dynamicznym i urzekającym stylem. Wyrazista sylwetka zapowiada przyjemną jazdę oraz wzorcową przestronność i pojemność bagażnika. Podwyższona pozycja kierowania oraz unikalna koncepcja visiovana gwarantują doskonałą widoczność boczną i doświetlenie wnętrza. C4 Picasso w wersji 5.miejscowej oferuje bardzo łatwe w obsłudze, adaptowalne wnętrze, dużą przestrzeń i komfort na najwyższym poziomie.
Na rynku minivanów Citroën jest jedynym producentem oferującym trzy modele, z których każdy posiada odmienną osobowość i własny styl. Podobnie jak dla reszty modeli osobowych, marka tworzy pełną gamę minivanów o zróżnicowanej stylizacji i funkcjach, która składa się z modeli Xsara Picasso, C4 Picasso (5.miejscowy), Grand C4 Picasso (7.miejscowy) oraz duży C8.
Dynamiczny i urzekający styl
Styl C4 Picasso wyróżnia się oryginalną i dynamiczną sylwetką. Zarówno poprzez zwarte i opływowe bryły, jak i wyrafinowaną stylizację, nowy model stawia na dynamizm. Dzięki szerokim wlotom powietrza zasłoniętym czarną krzyżową kratką w sportowym stylu, przód nowego visiovana ma wyrazisty charakter. Panoramiczna, szerokokątna szyba przednia i szerokie trójkątne okienka podkreślają przynależność do rodziny visiovanów Citroëna. Tylne słupki zakryte szybą bocznego tylnego okna wywołują wrażenie ciągłości przeszklonej powierzchni bocznej i przyczyniają się do opływowego i lekkiego wyglądu linii dachu.
Dolny pas karoserii nawiązuje do solidności, a złamanie linii w falistym kształcie ożywia sylwetkę tylnej, bocznej części nadwozia, nadając jej opływową i lekką formę. Opadająca linia dachu przedłużona spoilerem dodatkowo podkreśla dynamiczny, smukły profil.
Tył C4 Picasso podkreśla pozioma linia świateł w kształcie zakrzywionego łuku. Forma lamp uwydatnia szerokość i stabilność pojazdu. Zalety visiovana: nadzwyczajna widoczność w połączeniu z obszernym wnętrzem Visiovan stanowi połączenie nadzwyczajnej widoczności ("visio") i przestronnego wnętrza ("van").
W tym duchu C4 Picasso oferuje:
- doskonałą widoczność i doświetlenie dzięki panoramicznej, szerokokątnej szybie przedniej, dużym trójkątnym okienkom bocznym z przodu obudowanym cienkimi słupkami oraz panoramicznemu szklanemu dachowi (opcjonalnie)
- wzorcową w tej kategorii przestronność wnętrza i pojemność bagażnika, wynoszącą 500 litrów pod półką osłaniającą bagaże w standardowej wersji bagażnika za siedzeniami w drugim rzędzie, aż do maksymalnej objętości wynoszącej 1 734 l po złożeniu siedzeń w drugim rzędzie
- trzy identyczne, samodzielne fotele w drugim rzędzie oraz płaską podłogę, zapewniające równy poziom komfortu trzem pasażerom podróżującym z tyłu
- bardzo łatwe i szybkie w obsłudze adaptowalne wnętrze dzięki prostemu systemowi składania trzech tylnych siedzeń na podłodze.
Niezależnie od dynamicznego stylu C4 Picasso spełnia wszystkie oczekiwania kierowcy, oferując prawdziwą przyjemność jazdy. Od momentu wprowadzenia na rynek C4 Picasso będzie dostępny w czterech wersjach silnikowych, charakteryzujących się dobrymi parametrami i niskim zużyciem paliwa:
- w wersji benzynowej silnik 1.8i 16V o mocy 127 KM DIN współpracujący z mechaniczną, 5-przełożeniową skrzynią biegów oraz silnik 2.0i 16V o mocy 143 KM DIN z mechaniczną sterowaną elektronicznie 6-przełożeniową skrzynią lub, w zależności od rynku, z 4-przełożeniową automatyczną skrzynią biegów
- w wersji z silnikiem diesla, dwa silniki wyposażone seryjnie w filtr cząstek stałych, a mianowicie silnik HDi 110 FAP współpracujący z mechaniczną, 5-przełożeniową skrzynią biegów lub z mechaniczną, elektronicznie sterowaną 6-przełożeniową skrzynią oraz silnik HDi 138 FAP z mechaniczną, elektronicznie sterowaną 6-przełożeniową skrzynią biegów, lub z 6-przełożeniową skrzynią automatyczną.
6-przełożeniowa skrzynia automatyczna, która jest oferowana z silnikiem HDi 138 FAP, jest już dostępna w modelach C4, C5 i C6, a obecnie również w modelu Grand C4 Picasso w wersji 7.miejscowej. Podobnie jak w przypadku mechanicznej, elektronicznie sterowanej 6-przełożeniowej skrzyni biegów, modele wyposażone w skrzynie automatyczne posiadają innowacyjne rozwiązanie skupiające przy kierowcy funkcje sterowania skrzynią (dźwignia zmiany biegów i manetki).
Oferowany w wyposażeniu standardowym elektryczny, automatyczny hamulec postojowy oraz system wspomagania ruszania na wzniesieniu ułatwiają kierowanie samochodem na co dzień. Niezależnie od warunków użytkowania C4 Picasso zapewnia bardzo bezpieczny i pewny układ jezdny.
Zaprojektowany na tej samej płycie podłogowej co Grand C4 Picasso (7.miejscowy), który uzyskał 5 gwiazdek w testach EuroNCAP, nowy C4 Picasso spełnia najbardziej wymagające kryteria w zakresie ochrony podróżujących w przypadku zderzenia (7 poduszek powietrznych w wyposażeniu seryjnym, w tym poduszka chroniąca kolana kierowcy, nowatorska, wzmocniona konstrukcja, 4 siedzenia z mocowaniem Isofix, alarm niezapiętych pasów bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach itd.)
C4 Picasso posiada również liczne elementy wyposażenia, rzadko oferowane w tym segmencie, które przyczyniają się do większego komfortu i przyjemności podróżujących:
- obok tradycyjnych schowków samochód oferuje cztery duże, zamykane schowki na poziomie deski rozdzielczej, w tym jeden centralny schowek chłodzony w modelach wyposażonych w mechaniczną, elektronicznie sterowaną 6-przełożeniową skrzynię biegów lub w skrzynię automatyczną
- bagażnik C4 Picasso może też być wyposażony w nowy koszyk na zakupy Modubox, który umożliwia podział przestrzeni bagażnika, a także przenoszenie przedmiotów na zewnątrz samochodu
- zawieszenie zapewnia komfort na najwyższym poziomie, w szczególności w wersji z pneumatycznym zawieszeniem tylnej osi (to rozwiązanie nie jest dostępne z silnikiem 1.8i 16 V)
- wielowarstwowe akustyczne szyby boczne (opcjonalnie), bardzo rzadko występujące w tym segmencie, oraz oferowana standardowo akustyczna szyba przednia przyczyniają się do komfortu akustycznego na najwyższym poziomie
- praktyczny system oświetlenia nocą, w postaci automatycznych, bocznych punktów świetlnych umieszczonych pod zewnętrznymi lusterkami wstecznymi, przenośnej latarki w bagażniku i lampek do czytania na tylnej części oparć przednich foteli. Listwy świetlne rozmieszczone w kabinie tworzą przyjemną atmosferę we wnętrzu.
- indywidualna regulacja natężenia nawiewu powietrza z tyłu oraz możliwość opcjonalnego montażu drugiego układu klimatyzacji (w zależności od rynku), a także czujnik jakości powietrza i rozpylacz zapachów
- opcjonalnie - pełny zestaw hi-fi i składane ekrany wideo w oparciach przednich siedzeń
Jakość wykończenia wnętrza została starannie opracowana dzięki zastosowaniu szlachetnych i przyjemnych w dotyku materiałów (elementy chromowane i pokryte czarnym, błyszczącym lakierem, delikatna w dotyku powierzchnia wykończenia deski rozdzielczej i paneli drzwi...)
Przez swój niepowtarzalny, bardzo dynamiczny i wyrazisty styl, wymiary (długość 4,47 m, szerokość 1,83 m i wysokość 1,66 m), przyjemność jazdy oraz nowatorskie funkcje, visiovan C4 Picasso wpisuje się harmonijnie w gamę minivanów Citroëna, zajmując pozycję pomiędzy Xsarą Picasso i Grand C4 Picasso w wersji 7.miejscowej.
Oferując trzy minivany i van C8, Citroën posiada obecnie najbogatszą i najbardziej zróżnicowaną gamę vanów w historii marki w postaci czterech modeli różniących się stylem i uzupełniających się wzajemnie oferowanymi funkcjami.
Gama minivanów Citroëna
- Xsara Picasso - 4,27 m długości
- C4 Picasso (5. miejscowy) - 4,47 m długości
- Grand C4 Picasso (7. miejscowy) - 4,59 m długości
- C8 - 4,72 m długości