Podczas genewskiego salonu samochodowego 2007 odbyła się światowa premiera dwóch nowych samochodów Citroëna: sportowo-użytkowego modelu SUV C-Crosser oraz nowego minivana C4 Picasso. Prezentacja tych dwóch modeli doskonale odzwierciedla innowacyjną postawę i dynamizm marki, która przedstawiła w Genewie najbogatszą i najnowocześniejszą gamę samochodów w swojej historii, z szerokim i zróżnicowanym wyborem sylwetek w każdym segmencie.
Z okazji salonu Citroën prezentuje też system NaviDrive najnowszej generacji oferowany w modelach C5 i C6. Nowatorski styl Citroëna został wyróżniony nagrodą Louis Vuitton Classic Concept Award 2006 dla prototypu C-Métisse. Citroën przedstawił też po raz pierwszy prototyp modelu terenowego Cruise Crosser, stanowiącego specyficzną wersję C-Crossera zaprojektowaną przez szkołę Espera Sbarro we współpracy z działem stylistycznym Citroëna.
C-Crosser: światowa premiera
Latem 2007 roku Citroën rozszerzy swoją ofertę, wprowadzając do sprzedaży w Europie model sportowo-użytkowy C-Crosser, który stanowi syntezę samochodu o klasycznej sylwetce (sedana, kombi lub minivana) i samochodu z napędem na cztery koła, oferując funkcje dynamiczne, przestronność i komfort na poziomie najlepszych modeli z obydwu kategorii. Urzekająca sylwetka, praktyczna konfiguracja miejsc 5 + 2, układ przenoszenia napędu na 4 koła, zapewniający wszechstronność użytkowania oraz ekologiczny silnik wysokoprężny HDi z filtrem cząstek stałych (FAP) to najważniejsze atuty C-Crossera.
C4 Picasso: nowy visiovan
Po sukcesie wprowadzenia na rynek pierwszego visiovana Grand C4 Picasso (7.miejscowy) Citroën powiększa gamę oferowanych minivanów. Wprowadzony już na rynek drugi visiovan, C4 Picasso (5.miejscowy) wyróżnia się na pierwszy rzut oka swym dynamicznym i urzekającym stylem.
Model oferuje zalety minivana w postaci wzorcowej przestronności i pojemności bagażnika, trzech pełnowymiarowych siedzeń w drugim rzędzie i podwyższonej pozycji kierowania, w połączeniu z unikalną koncepcją visiovana dzięki doskonałej widoczności bocznej i doświetlenia, zwiększonej przestrzeni wnętrza i komfortu na najwyższym poziomie. Jednocześnie C4 Picasso zapewnia przyjemność kierowania oraz parametry jezdne stanowiące gwarancję bezpieczeństwa.
Podobnie jak dla pozostałych modeli osobowych, marka tworzy pełną gamę vanów o zróżnicowanej stylizacji i funkcjach, która składa się z minivanów Xsara Picasso, C4 Picasso, Grand C4 Picasso oraz dużego vana C8.
Nowy system NaviDrive w modelach C5 i C6
Citroën prezentuje nowy system NaviDrive (oferowany w niektórych krajach) w modelach C5 i C6. NaviDrive najnowszej generacji zawiera twardy dysk o pojemności 30 gigabajtów, który może przechowywać w pamięci komplet map i nagrania muzyczne. Ta jeszcze mało rozpowszechniona technologia zapewnia bardzo łatwą i wygodną obsługę funkcji audio oraz nawigacji GPS, oferując dostęp do map 30 krajów europejskich, wyświetlanie mapy w trójwymiarowym formacie, funkcję juke-box itd.
Nowy system NaviDrive oferuje równocześnie cztery bezpłatne dodatkowe usługi, które były już dostępne w poprzedniej wersji: Citroën Urgence, Via Michelin Trafic, Citroën Assistance i Citroën On Line.
W pełni współpracujący z samochodem nowy system NaviDrive gwarantuje spokojną jazdę, komfort i pomoc w każdym momencie, zarówno dzięki oferowanym usługom jak i skutecznym funkcjom.
Prototyp C-Métisse wyróżniony nagrodą Louis Vuitton Classic Concept Award 2006
W czasie oficjalnej ceremonii, która odbyła się 8 marca w Genewie prototyp C-Métisse otrzymał nagrodę Louis Vuitton Classic Concept Award 2006 przyznawaną najlepszemu prototypowi roku. Najwyższej klasy model coupé, oferujący wzorcowe wyposażenie oraz doskonałe a jednocześnie przyjazne dla środowiska parametry techniczne, oczarował międzynarodowe jury.
C-Métisse stanowi syntezę pasji i praktycznych rozwiązań. Dzięki smukłym proporcjom, karoserii w kolorze ognistej czerwieni, oryginalnym drzwiom oraz wysokiej jakości elementom wykończenia, czteroosobowy i czterodrzwiowy coupé nadaje nowy wymiar motoryzacyjnej pasji w kategorii luksusowych modeli coupé przeznaczonych na dalekie trasy. Umiejętne połączenie hybrydowego wysokoprężnego układu napędowego, optymalnej aerodynamiki i ograniczonego ciężaru samochodu sprawia, że C-Métisse oferuje doskonałe osiągi godne sportowego samochodu (prędkość w przedziale od 0 do 100 km/h jest osiągana w czasie 6,2 sekund, a odległość 1 000 m od chwili ruszenia zostaje przekroczona w czasie 25,4 sekund), zapewniając jednocześnie kontrolę zużycia paliwa (6,5 l/100 km w cyklu mieszanym) i emisji CO2 (174 g/km).
C-Métisse był zaprezentowany w Genewie na stoisku Vuitton (Hall 1) w czasie dwóch pierwszych dni prasowych, 6 i 7 marca. Następnie w czasie dni otwarcia salonu dla publiczności nagrodzony prototyp można podziwiać na stoisku Citroëna (Hall 6) obok samochodów gamy, które podobnie jak C-Métisse, doskonale symbolizują innowacyjną postawę i dynamizm marki.
Prototyp Cruise Crosser: powrót do korzeni
Marka Citroën postanowiła nawiązać do swej historii, powierzając szkole Espera Sbarro, we współpracy z działem stylistycznym Citroëna, opracowanie prototypu modelu terenowego Cruise Crosser. Prototyp wywodzący się z modelu C-Crosser, jest wyposażony w trzy mosty i sześć kół, które na wzór pierwszych samochodów gąsienicowych, umożliwiają poruszanie się w bardzo trudnych warunkach (śnieg, piasek, błoto).
Prezentując Cruise Crossera Citroën powraca do swych korzeni i potwierdza wiedzę i umiejętności w dziedzinie samochodów terenowych. Trzeci zestaw kół wykorzystywany doraźnie jako wspomaganie czterech pozostałych kół pędnych w sytuacji, gdy pojazd porusza się po bardzo trudnej nawierzchni kamienistej, po piasku lub błocie, zapewnia lepszą sterowność. Zdobywanie nowych dróg i bezdroży nie odbywa się jednak ze szkodą dla środowiska. Zgodnie z polityką marki w dziedzinie zmniejszania zużycia paliwa i emisji CO2 Cruise Crosser jest prototypem samochodu z napędem hybrydowym, złożonym z wysokoprężnego silnika spalinowego oraz silnika elektrycznego wbudowanego pod podłogą przestrzeni ładunkowej.
Cruise Crosser będzie prezentowany przez cały czas trwania genewskiego salonu w stoisku Espera Sbarro (Hall 2).
Rajdowe Mistrzostwa Świata 2007: zwycięski powrót z Citroënem C4 WRC
Potwierdzając swe sportowe zaangażowanie na najwyższym światowym poziomie Citroën wraca oficjalnie w 2007 roku na trasy Rajdowych Mistrzostw Świata FIA. Po rocznej przerwie marka będzie bronić tytułu mistrza świata producentów zdobytego w 2003, 2004 i 2005 roku, z nowym modelem C4 WRC.
Sportowa rywalizacja stanowi od wielu lat okazję do potwierdzenia osiągnięć marki Citroën w dziedzinie jakości, niezawodności i innowacyjnych rozwiązań. Oficjalny powrót C4 WRC do udziału w mistrzostwach jest wyrazem tej polityki. Citroën C4 WRC rozpoczął sezon w pięknym stylu. Sébastien Loeb/Daniel Elena oraz Dani Sordo/Marc Marti zapewnili podwójne zwycięstwo zespołowi Citroën Sport, na trasach 75 samochodowego rajdu Monte Carlo.