Jury nagrody stworzone zostało w 2009 r. przez Sandy Myhre, by umożliwić kobietom reprezentującym świat motoryzacji wyrażanie własnego zdania na temat nowych modeli wprowadzanych na rynek. Kobiety, nawet te, które nie podejmują samodzielnie decyzji o wyborze i zakupie samochodu, często wpływają na nią poprzez swoje opinie i gust. Mają również własny, specyficzny osąd zalet i wad samochodów.
W 13. edycji nagród WWCOTY 63-osobowe jury, złożone z samych pań z 45 krajów leżących na pięciu kontynentach, stanęło przed trudnym zadaniem wybrania najlepszych aut w aż sześciu kategoriach (duży samochód, samochód sportowy, auto miejskie, duży SUV, auto terenowe 4x4 oraz SUV rodzinny).
Nagrodzone pojazdy uosabiają doskonałość w swoich kategoriach pod takimi względami, jak bezpieczeństwo, jakość prowadzenia, komfort, technologia, styl, wydajność, wpływ na środowisko oraz stosunek ceny do wartości. Citroen C5 X zwyciężył jako najlepszy duży samochód, a teraz będzie rywalizował z autami nagrodzonymi w pięciu pozostałych kategoriach – w ostatniej rundzie. Ma ona wyłonić zwycięzcę w klasyfikacji generalnej, czyli Światowy Kobiecy Samochód Roku. O tym, który pojazd zatriumfuje, dowiemy się w Międzynarodowym Dniu Kobiet, czyli 8 marca.
Citroen C5 X, przedstawiony w 2021 r., to flagowy model tej marki, reprezentujący jedyną w swoim rodzaju filozofię projektowania Citroëna. W ciągu zaledwie jednego roku na różnych rynkach świata zostało sprzedanych już ponad 45 tys. egzemplarzy tego modelu. W drugiej połowie 2022 r. zapewnił on sobie pozycję lidera w Europie w rankingu sprzedażowym w popularnym segmencie D – dużych sedanów.
C5 X łączy w sobie elegancję i dynamikę sedana, wszechstronność i pojemność kombi oraz bryłę i pozycję za kierownicą charakterystyczne dla pojazdów SUV. Wszystkiemu temu towarzyszy niezrównane doznanie komfortu, które auto zawdzięcza siedzeniom Citroën Advanced Comfort i zawieszeniu Citroen Advanced Comfort Active.
C5 X stanowi prawdziwe zaproszenie do podróży w atmosferze pogody i optymizmu. Oferuje najnowocześniejsze technologie mające ułatwić i uprzyjemnić przebywanie w jego wnętrzu, w tym m.in. wyświetlacz czołowy o rozbudowanym zakresie funkcji (Extended Head Up Display) i całkowicie nowy system informacyjny MyCitroën Drive Plus z funkcją rozpoznawania naturalnej mowy i z ekranem dotykowym o przekątnej 12 cali.
Co więcej, C5 X doskonale wkomponowuje się w proces przechodzenia marki Citroen na napędy elektryczne. Wkrótce w ofercie znajdzie się wersja plug-in hybrid, oznaczona 180 e-EAT8. Dołączy ona do już oferowanego analogicznego modelu Hybrid 225 e-EAT8, który stanowi jak dotąd aż 60 proc. wśród wszystkich wyprodukowanych wersji C5 X.