Wraz z premierą Citroena C3 czwartej generacji marka rzuca wyzwanie dotychczasowym europejskim standardom projektowania i konstruowania samochodów z segmentu B. W 100% elektryczny e-C3 oferuje najwyższy w swojej klasie komfort, łatwą obsługę, doskonałe wyposażenie i świetny stosunek jakości do ceny, a przy tym jest produkowany w Europie.
W 100% elektryczny model e-C3 dumnie stoi na czele czwartej generacji najpopularniejszego samochodu Citroena, który od premiery pierwszej generacji w 2002 roku sprzedał się w liczbie ponad 5,6 miliona egzemplarzy. C3 jest najpopularniejszym modelem marki i stanowi 29 procent wolumenu sprzedaży Citroena w Europie. W 2022 roku model C3 zdobył 11 procent całego europejskiego rynku samochodów z segmentu B.
Nowy e-C3 zapowiada nowy rozdział w historii Citroena. Popularna i odważna marka zmienia się i podejmuje zdecydowane działania na rzecz powszechnej dostępności pojazdów w 100% elektrycznych. Dowodem na to jest pierwszy zaprojektowany i wyprodukowany w Europie w pełni elektryczny hatchback z segmentu B, skierowany do klientów pragnących cieszyć się bezemisyjną mobilnością w uczciwej i przystępnej cenie.
Nowy Citroen e-C3 jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia
Citroen e-C3 YOU
Podstawowa seria You wyróżnia się bogatym wyposażeniem standardowym, obejmującym m.in. reflektory LED, zawieszenie Citroen Advanced Comfort®, Active Safety Brake (system hamowania awaryjnego), nowy wyświetlacz head-up Citroena, system informacyjno-rozrywkowy My Citroen Play ze stacją dokującą na smartfona, elektrycznie sterowane lusterka boczne, automatyczne oświetlenie, czujnik parkowania z tyłu, tylny spojler, tempomat, klimatyzację manualną i 6 poduszek powietrznych.
Wersja YOU jest dostępna w Polsce od 110 650 zł.
Citroen e-C3 MAX
W najlepiej wyposażonej w gamie serii „Max” dostępne są dodatkowo 17-calowe diamentowane obręcze ze stopów lekkich, dwukolorowe nadwozie z kontrastującym dachem, ozdobne relingi dachowe, przednie i tylne osłony podwozia, kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala z funkcją wyświetlania ekranu smartfona, fotele Citroen Advanced Comfort®, automatyczne wycieraczki, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka boczne, kierownica obszyta skórą, drugi rząd siedzeń składany w proporcji 60/40 oraz regulacja fotela kierowcy, tylne światła full LED, przyciemniane szyby z tyłu, fotele z materiału TEP, automatyczna klimatyzacja, nawigacja 3D, bezprzewodowe ładowanie, kamera cofania, elektrochromatyczne lusterko wsteczne i elektrycznie sterowane tylne szyby.
Wersja MAX jest dostępna w Polsce już od 132 100 zł.
Nowy e-C3 jest oferowany w 5 wyrazistych kolorach lakieru wysokiej jakości – Polar White, Montecarlo Blue, Elixir Red, Mercury Grey i Perla Nera Black. Charakterystyczny dla Citroena dwukolorowe nadwozie z kontrastującym dachem jest oferowane klientom w standardzie w kolorze czarnym lub białym w wersji Max, z linią podziału przebiegającą idealnie wzdłuż wyraźnej krawędzi przetłoczonej na słupku C.
Wzmocnienie marki w Europie
Nowy e-C3 jest pierwszym w 100% elektrycznym przedstawicielem segmentu B oferowanym w regionie przez europejskiego producenta na tym poziomie cenowym, który został zaprojektowany w Europie, a konkretnie w studiu Citroena w zakładzie Stellantis Automotive Design Network w Velizy-Villacoublay pod Paryżem, i będzie produkowany w Europie w zakładzie produkcyjnym Stellantis Trnava na Słowacji. Nowy Citroen e-C3 pojawi się w salonach dealerskich w drugim kwartale 2024 roku.
Chociaż Citroen spodziewa się, że nowy e-C3 dokona poważnych zawirowań na rynku hatchbacków z segmentu B, które są projektowane i konstruowane w Europie, to dla nabywców samochodów zainteresowanych jeszcze tańszą jazdą po mieście w trybie w pełni elektrycznym nadchodzą jeszcze lepsze wieści. W 2025 roku do nowego modelu o zasięgu 320 km dołączy wersja o zasięgu 200 km, co sprawi, że nowy Citroen e-C3 będzie jeszcze bardziej przystępny cenowo i będzie kosztował 19 900 euro.
Samochód daje początek rodzinie nowych modeli, które odegrają istotną rolę we wzbogacaniu europejskiej oferty produktowej Citroena i wartości marki, a także w dalszym umacnianiu jej konkurencyjnej pozycji na najważniejszym rynku.
Nowego Citroena e-C3 można zamówić w przedsprzedaży tutaj. Przedsprzedaż trwa do 17 grudnia.