Po handlowym sukcesie modelu C4, którego sprzedaż w skali światowej osiągnęła ponad 530 000 egzemplarzy od momentu wprowadzenia na rynek pod koniec 2004 roku, Citroën kontynuuje rozwój gamy w krajach Ameryki Łacińskiej, oferując model C4 trójbryłowy. Ten nowoczesny samochód posiada parametry i innowacyjne rozwiązania, które zadecydowały o powodzeniu C4.
Nowa wersja C4 wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów z różnych rynków Ameryki Łacińskiej dzięki wydłużonej linii nadwozia i trójbryłowej sylwetce. Samochód jest produkowany w Argentynie, w zakładach Palomar w pobliżu Buenos Aires. C4 trójbryłowy to trzecia wersja nadwozia również produkowana i sprzedawana w Chinach pod nazwą C-Triomphe. Od czerwca 2006 roku jego sprzedaż wyniosła ponad 30 000 egzemplarzy na tym rynku. C4 trójbryłowy, który zostanie wprowadzony do sprzedaży w Argentynie od lipca bieżącego roku, wzmocni pozycję Citroëna w tym kraju, w którym sprzedaż marki wzrosła o 30% w 2006 roku w porównaniu z poprzednim rokiem, osiągając poziom ponad 15 000 samochodów i zapewniając udział w rynku wynoszący 3,6%.
C4 trójbryłowy: synteza elegancji, komfortu i technologii
Wyróżniający się stylem i doskonałą przestronnością samochód posiada jednocześnie wszystkie zalety C4 pod względem innowacyjnych rozwiązań, parametrów jazdy i bezpieczeństwa.
Styl z klasą
Dzięki trójbryłowej sylwetce i wymiarom (długość: 4,77 m, szerokość: 1,77 m, wysokość: 1,51 m) nowa wersja C4 jest samochodem przeznaczonym na dalekie trasy, o wyrazistej osobowości i elegancji. Chromowane logo i reflektory w kształcie bumerangu nawiązują do stylizacyjnych wyróżników marki. C4 trójbryłowy zwraca uwagę wyważonym wyglądem, na który składa się smukła sylwetka, wyraźnie zarysowane nadkola, wysoka linia nadwozia i duży zwis tylny.
Komfort i przestronność na najwyższym poziomie
Wnętrze samochodu wyróżnia się już na pierwszy rzut oka dużą przestrzenią dla pasażerów. Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2,71 m C4 trójbryłowy oferuje wzorcową w swoim segmencie przestronność i przestrzeń na nogi. Ponadto, samochód posiada bardzo duży bagażnik o pojemności 513 litrów (norma VDA) i jest funkcjonalnie zagospodarowany dzięki składanej kanapie tylnej w proporcji 2/3 – 1/3 i licznym schowkom rozmieszczonym w całej kabinie.
Samochód zaprojektowany z myślą o dobrym samopoczuciu i spokojnej jeździe Ergonomiczne stanowisko kierowcy jest wyposażone w kierownicę z centralnym, nieruchomym zestawem przełączników sterujących. W centralnej części kierownicy zostały umieszczone w bezpośrednim zasięgu kierowcy przełączniki sterujące najważniejszymi funkcjami zapewniającymi komfort jazdy i wspomagającymi kierowanie. C4 trójbryłowy zapewnia również nowe i rzadko spotykane na rynku południowoamerykańskim elementy wyposażenia: oferowany seryjnie w całej gamie ogranicznik i regulator prędkości oraz wkomponowany w deskę rozdzielczą rozpylacz zapachów.
Układ jezdny zwiększający bezpieczeństwo i przyjemność kierowania
Samochód posiada układ zawieszenia C4, który jest uznany za wzorcowy pod względem przyjemności kierowania i bezpieczeństwa. Ponadto system ABS, elektroniczny system rozdzielania siły hamowania i wspomaganie hamowania awaryjnego w połączeniu z automatycznym włączaniem świateł awaryjnych stanowią seryjne wyposażenie w całej gamie. System ESP jest proponowany opcjonalnie w zależności od wersji i silników.
Optymalne bezpieczeństwo pasażerów
C4 trójbryłowy, zaprojektowany w oparciu o tę samą platformę konstrukcyjną co model C4, posiada te same wzmocnienia i jest wyposażony seryjnie w poduszki powietrzne dla kierowcy (o optymalnym kształcie dzięki kierownicy z centralnym, nieruchomym zestawem przełączników) i dla pasażera z przodu. Samochód może być wyposażony również w poduszki boczne dla kierowcy i pasażera z przodu oraz poduszki kurtynowe dla pasażerów z przodu i z tyłu.
Dynamiczne parametry jazdy dzięki szerokiemu wyborowi silników
Od momentu wprowadzenia na rynek, w zależności od kraju i od poziomu wyposażenia, C4 trójbryłowy jest oferowany z dwoma silnikami benzynowymi: 1.6i 16V 110 KM i 2.0i 16V 143 KM, które zgodnie z konsekwentną polityką marki Citroën w dziedzinie ochrony środowiska, są dostępne w Brazylii w wersji Flex Fuel. Gama obejmuje także dwa silniki Diesla: 1.6 HDi 110 FAP i 2.0 HDi 110.
Citroën w krajach Mercosuru: dynamiczny wzrost wyników
Citroën wykazuje znaczny wzrost wyników na głównych rynkach Ameryki Południowej. W Brazylii Citroën sprzedał 35 000 samochodów w 2006 roku, osiągając 30% wzrost wyników, znacznie przewyższający tempo rozwoju rynku (+ 12,5%).
Udział marki w rynku zwiększył się z 1,7% w 2005 roku do 1,9% w 2006 roku, w szczególności dzięki modelowi C3 oferowanemu z silnikiem 1.4 Flex Fuel oraz Xsarze Picasso, która w dalszym ciągu zajmuje pozycję lidera w segmencie minivanów, osiągając sprzedaż na poziomie 10 000 egzemplarzy w 2006 roku. W pierwszym kwartale 2007 roku na rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych Citroën sprzedał 8 600 samochodów, co stanowi udział w rynku wynoszący 1,83%. W Argentynie nabywców znalazło 15 000 samochodów marki Citroën w 2006 roku, co stanowi wzrost o 30%, który przewyższa tempo rozwoju rynku (+ 16,6%). Dzięki tym wynikom marka zwiększyła swój udział z 3,2% w 2005 roku do 3,6% w 2006 roku. Od stycznia 2007 roku Citroën osiągnął wzrost sprzedaży samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych o 26% w stosunku do pierwszego kwartału 2006 roku na rynku o tendencji wzrostowej wynoszącej 19%. Udział marki w rynku w okresie trzech pierwszych miesięcy 2007 roku ukształtował się na poziomie 3,8% w stosunku do 3,6% w analogicznym okresie 2006 roku.
Citroën w Argentynie
Coraz większy sukces Citroëna w Argentynie opiera się na dwukierunkowej strategii: wzbogaceniu gamy produktów i stałym rozwoju sieci dilerskiej. Ten wzrost jest też możliwy dzięki prowadzonej od wielu lat polityce jakości usług, która stawia klienta w centrum zainteresowań.
Wzbogacenie gamy produktów
Citroën proponuje coraz bogatszą i coraz pełniejszą gamę samochodów. Na oferowaną gamę składają się samochody produkowane w strefie Mercosuru, a mianowicie C3, Xsara Picasso, Berlingo i Jumper. Gamę uzupełniają samochody importowane: C4 Coupé VTS, C5 i C6. Produkcja i sprzedaż w Argentynie nowego modelu C4 stanowi dodatkowy atut dla Citroëna, ponieważ wzmacnia obecność marki na tym rynku i uzupełnia ofertę w segmencie najwyższej klasy, umożliwiając rozszerzenie grona klientów.
Stały rozwój sieci dilerskiej
Sieć Citroëna dynamicznie się rozwija. Liczba punktów obsługi wzrosła z 51 w 2005 roku do 68 w 2006. W celu usprawnienia obsługi marka przewiduje w 2007 roku zwiększenie liczby punktów sprzedaży do 80. Sieć punktów sprzedaży oferuje pełną gamę usług: od sprzedaży nowych i używanych samochodów do napraw serwisowych, jak również sprzedaży oryginalnych części zamiennych, akcesoriów oraz usług kredytowo-finansowych. W sieci dilerskiej prowadzone są regularne szkolenia dla sprzedawców, pracowników technicznych stacji obsługi oraz wykwalifikowanych specjalistów w celu stałego poprawiania jakości obsługi klientów.