Auto zbudowane zostanie na platformie podłogowej z której obecnie korzysta już Peugeot 207 i w oparciu o którą powstanie następca obecnej generacji modelu C3. Oprócz wspólnej płyty podłogowej wspólne będą też jednostki napędowe (benzynowe i diesla) znane z Peugeota 207.
Nabywcy nowego minivana Citroena będą mieli do wyboru aż trzy rodzaje przekładni – manualną, bezsprzęgłową skrzynię Sensodrive i klasyczną przekładnię automatyczną. StreetLounge będzie oferował pięć miejsc siedzących i przestrzeń bagażową, którą będzie można powiększyć składając tylną kanapę. W środku znajdą się rozwiązania znane między innymi z vana C4 Picasso, jak choćby umieszczone centralnie wskaźniki na desce rozdzielczej. Wersję koncepcyjną zobaczymy najprawdopodobniej za kilka tygodni we Frankfurcie na IAA. Premiera wersji produkcyjnej przewidziana jest na salon w Paryżu jesienią 2008 roku.
Kilka miesięcy potem, kiedy samochód znajdzie się w sprzedaży, jego głównymi konkurentami będą: Renault Modus, Opel Meriva, Nissan Note i nowy minivan Forda na bazie Fiesty, który otrzyma nazwę B-Max. Obecnie testowane są już szczelnie zamaskowane prototypy tego auta na prywatnym torze testowym francuskiego koncernu PSA.