MotoNews.pl

Citroëny C2-R2 w Radzie Orlen

Citroëny C2-R2 w Radzie Orlen25.09.2007
Wyniki Rajdu Orlen na mecie w Płocku potwierdziły duży potencjał Citroënów C2-R2, uczestniczących w programie sponsorskim C2-R2 Teams Challenge. Pięć załóg, jadących w tych autach, zajęło pięć pierwszych miejsc w klasie A6, ...

...w której łącznie rywalizowało dziewięć zespołów. W dodatku to właśnie Citroëny C2-R2 utworzyły ścisłą czołówkę samochodów przednionapędowych, które brały udział w ostatniej rundzie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2007!

Citroëny C2-R2 w Radzie Orlen 1 Piotr Maciejewski: Dla nas to był bardzo udany rajd. Zaczęliśmy od rozsądnego tempa, z nastawieniem na to, by w pierwszym rzędzie utrzymać prowadzenie w klasyfikacji generalnej A6. Widząc, że strata 55 sek. po I etapie jest do odrobienia, drugiego dnia przyspieszyliśmy. Niespodziewany defekt Radka Typy na OS11 dał nam zwycięstwo. Współczujemy Radkowi, ale takie bywają rajdy.

Marcin Pasecki: Pierwszego dnia na OS3 wypadliśmy z trasy i straciliśmy czas w plenerze. Drugiego dnia na OS11 skrzywiliśmy koło i to były kolejne straty. Ale miejsce za "Misiem" Maciejewskim daje nam sporo satysfakcji. Po dwóch rajdach lepiej poznaliśmy auto, nauczyliśmy się je ustawiać. W przyszłym sezonie tegoroczne ustawienia powinny się nam bardzo przydać!

Radosław Typa: Jechaliśmy od początku bardzo szybko, na pierwszym etapie udało się wypracować sporą przewagę w klasie A6. Ale drugiego dnia najpierw na I pętli urwaliśmy amortyzator i to była strata czasowa. Potem pierwszą próbę drugiej pętli wygraliśmy, ale na OS12 odmówił posłuszeństwa silnik. Prawdopodobnie w denku tłoka wypaliła się dziura, bo jednostka straciła kompresję. Pomógł nam system SupeRally.

Citroëny C2-R2 w Radzie Orlen 2 Grzegorz Grono: Nadal uczymy się tego auta. Na pierwszy dzień zawieszenie było zdecydowanie za twarde. Na drugi etap wykorzystaliśmy lepsze nastawy i od razu jechało się szybciej. Słowem mamy znaczny katalog doświadczeń własnych i nastawów samochodu. Rozszerzymy go jeszcze w tym sezonie, bo pojedziemy w Rajdzie Lausitz i w którymś z rajdów Pucharu PZM.

Ariel Piotrowski: Wprawdzie Rajd Orlen był pierwszym w tym sezonie, który ukończyłem bez korzystania z SupeRally, ale miałem seryjnego pecha. Zaczęło się na OS2 od wywrotki na bok samochodu. Później wypaliły się świece, szwankowała elektronika, na wybojach oberwała się skrzynia biegów, a w końcówce urwałem koło i metę osiągnąłem na trzech. Czekam niecierpliwie na sezon 2008.

W końcowej punktacji sezonu 2007 w klasie A6, wśród 22 sklasyfikowanych, triumfowali Piotr Maciejewski/Piotr Kowalski przed Radosławem Typą/Wojciechem Żukiem oraz MarcinemPaseckim/Ryszardem Ciupką i Arielem Piotrowskim z Martyną Zarębską, startujący Citroënami C2-R2.

Źródło: Citroën, fot. Grzegorz Kozera
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata