MotoNews.pl

Citroen C-Crosser – polska prezentacja

Citroen C-Crosser – polska prezentacja11.10.2007
C-Crosser to pierwszy model francuskiego koncernu Citroen, w który zastosowano układ napędu na wszystkie koła. Samochód powstał w kooperacji z firmą Mitsubishi, dlatego główne elementy konstrukcyjne obu pojazdów są bliźniacze.

To, co wyróżnia SUV-a Citroena na tle konkurencji to stylistyka nadwozia. Smukła i elegancka sylwetka odzwierciedla najnowsze trendy stylistyczne, a jednocześnie ma w sobie coś wykwintnego, co przyciąga nieco bardziej konserwatywną klientelę, stanowiącą główną grupę docelową C-Crossera.

Citroen C-Crosser – polska prezentacja 1 Do testów udostępniono modele 2.2 HDi Exclusive w czarnych i szarych kolorach, które znakomicie podkreślają wysublimowany styl auta. Wnętrze samochodu, będące niemal doskonałą kopią wnętrza Outlandera, nie sprawia już tak dobrego wrażenia. Dominują tu czernie i dość przygnębiające kolory, które uzupełniono nielicznymi chromowanymi wstawkami na desce rozdzielczej i boczkach drzwi (tylko w wersji Exclusive).

Ascetyczna deska rozdzielcza jest czytelna, spasowanie poszczególnych elementów nie budzi zastrzeżeń, a miękkie, typowo francuskie, skórzane fotele pozwalają na zajęcie bardzo wygodnej pozycji siedzącej podczas jazdy. Brak regulacji głębokości kierownicy w dzisiejszych czasach można by uznać za nieporozumienie, jednak bardzo duży zakres regulacji fotela kierowcy pozwala zniwelować tą niedogodność.

Citroen C-Crosser – polska prezentacja 2 Pod maską testowego modelu znalazł się jedyny dostępny w gamie C-Crossera silnik Diesla HDi o pojemności 2.2-litra i mocy 160KM. Trzeba przyznać, iż jest to optymalne źródło napędu dla dość ciężkiego, bo ważącego prawie 1800 kg SUV-a. Jednostka jest dość dynamiczna, dobrze przyspiesza już od 2000 obr./min., a jej kultura pracy zostawia daleko w tyle silnik z pompowtryskiwaczami stosowany w Outlanderze.

Według danych producenta Citroen C-Crosser przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 200 km/h, co w aucie o charakterze rodzinnym jest więcej niż wystarczające. W sprawnym nabieraniu prędkości pomaga precyzyjnie działająca, 6-biegowa przekładnia manualna, której drogi prowadzenia drążka mogłyby jednak być nieco krótsze.

Citroen C-Crosser – polska prezentacja 3 Zawieszenie C-Crossera jest miękkie, zestrojone wyraźnie pod kątem komfortu jazdy. W wersji Exclusive stosowane są duże, 18-calowe obręcze aluminiowe z oponami o dość niskim profilu, co nie stanowi dobrego połączenia z „pływającym” zawieszeniem. Podczas jazdy po nierównościach, szczególnie poprzecznych, wyraźnie daje się odczuć nieprzyjemne "dobijanie".

Podczas testów dzielności terenowej, przeprowadzonych na specjalnie przygotowanym torze off-roadowym, C-Crosser radził sobie znakomicie. Podjazd i zjazd ze stromego wzniesienia, przejazd przez "most" z drewnianych bali czy trawers nie stanowiły większego problemu dla samochodu; wszystko zależało od umiejętności kierującego.

Nieodzowny okazał się tu układ napędu na cztery koła, który w C-Crosserze może działać w trzech trybach: 2WD – napęd przenoszony jest na przednią oś, 4WD – rozkład momentu pomiędzy przednią i tylną oś sterowany jest automatycznie, LOCK – komputer przenosi ok. 1,5 razy więcej momentu na tylne koła niż w trybie 4WD.

Citroen C-Crosser – polska prezentacja 4 Citroen Polska już przyjmuje zamówienia na ten model, jednak kupujących może nieco odstraszyć cena samochodu. Auto jest produkowane w Japonii, dlatego w cenie zawarta jest również akcyza, podatki i wszelkie koszty związane z transportem. Za najtańszą, ale dobrze wyposażoną wersję SX Pack z silnikiem 2.2 HDi przyjdzie zapłacić 139 900 zł brutto. Wyższa wersja wyposażeniowa Exclusive to już wydatek rzędu 155 900 zł brutto. Warto dodać, że w topowej wersji samochód jest wyposażony m.in. w skórzaną tapicerkę siedzeń, lampy ksenonowe, zestaw audio ze zmieniarką na 6 płyt CD czy 18-calowe obręcze ze stopów lekkich. Wszyscy chętni powinni już składać zamówienia u najbliższego dealera Citroena, gdyż w najbliższym czasie na polski rynek trafi jedynie kilkaset sztuk tego modelu.

Źródło: Moto Target, fot. Moto Target
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata