...w 51 Tour de Corse. Uzupełnieniem sukcesu jest trzecie miejsce zajęte przez Hiszpanów Daniego Sordo i Marca Martí.
Trzeci etap rozgrywanego na Korsyce rajdu - trzynastej rundy bieżącego sezonu - składał się z dwóch przejeżdżanych po dwa razy odcinków specjalnych: Coti (OS13/15) i Agosta (OS14/16) o łącznej długości 112 km. Trasa odcinków, zróżnicowana i pełna technicznych utrudnień, obejmowała wąskie i strome podjazdy i ciasne nawroty na pierwszym z nich oraz karkołomne zjazdy na drugim. Niedzielny etap, w tym rajdzie długi i trudny, mógł jeszcze wiele zmienić.
Sébastien Loeb i Daniel Elena, jadący Citroënem C4 WRC na oponach BFGoodrich o twardej mieszance, przeznaczonych na suchą nawierzchnię, zyskali prowadzenie pod koniec pierwszego etapu. Po drugim dniu i powiększeniu przewagi do 27,5 s. mogli powiedzieć, że kontrolują przebieg zdarzeń. "Wtedy już nie należało ryzykować" – komentuje Sébastien.- "Śledziliśmy czasy rywala, dostosowując do tego nasze tempo. Jednak i tak starałem się jechać na tyle szybko, by zachować pełną koncentrację. Nie przepadam za tym, gdy jadąc muszę się dodatkowo skupiać na pilnowaniu sytuacji w tabeli, ale skoro oznacza to, że wygrywamy i prowadzi do pierwszego miejsca na mecie, to trzeba się dostosować!"
Dani Sordo i Marc Martí mieli inne zadanie: wywierać jak największą presję na Marcusie Grönholmie. "Dlatego nasz wybór opon był nieco bardziej ofensywny niż Sébastiena" – relacjonuje Sordo.- "Dało to dobre rezultaty na OS 13, gdzie pierwsze międzyczasy były bardzo obiecujące. Później jednak popełniłem błąd i obróciliśmy się…" Dani zrewanżował się na następnym odcinku, zaliczając swoje drugie zwycięstwo oesowe tego weekendu.
Dalsza część etapu, w której Dani wygrał dwa końcowe odcinki rajdu, nie przyniosła zmian w klasyfikacji. Sébastien Loeb zwyciężył na Korsyce po raz trzeci z rzędu, odnosząc 35 zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata. "Jestem bardzo szczęśliwy, że znowu wygrałem w rundzie, którą tak lubię" – mówił.- "Te trzy dni z pewnością nie były łatwe; szczególnie w pierwszej fazie rajdu mieliśmy problemy. Wspólnie z ekipą techniczną udało nam się poprawić zachowanie naszego C4, korygując jego ustawienia. Od OS4 czułem już, że samochód prowadzi się doskonale, co pozwoliło nam wyjść na prowadzenie, a później powiększać przewagę i wygrać.
Zyskuję kolejne dwa punkty do mojego głównego konkurenta w rywalizacji o tytuł Mistrza Świata. W następnych rundach zapowiada się emocjonująca walka!"
"Żałuję, że nie udało mi się zająć drugiego miejsca"- przyznaje Dani.- "Wczoraj nie czułem dobrze samochodu i straciłem za dużo czasu, by zachować nadzieję na powtórzenie wyniku z Hiszpanii. Za to pokonywanie korsykańskich tras - dopiero po raz drugi w aucie WRC – sprawiało mi ogromną przyjemność."
"Mamy dwie załogi na podium i 13 wygranych odcinków na 15. Zespół Citroën Sport spisywał się w tegorocznych rajdach asfaltowych znakomicie" – podsumował na mecie Guy Fréquelin.- "Sébastien i Daniel świetnie rozegrali taktycznie walkę w tym rajdzie: wypróbowali zachowanie samochodu, dokonali korekt, po czym odnieśli swoje siódme zwycięstwo w sezonie, zbliżając się w tabeli do lidera. Pozostaje tylko niedosyt, że Dani i Marc nie byli w stanie zająć miejsca przed Marcusem. Być może zabrakło doświadczenia, by szybko zaadaptować się do specyfiki tego terenu."
Klasyfikacja końcowa 51 Tour de Corse (klasyfikacja ta będzie oficjalna po opublikowaniu oficjalnych wyników przez FIA)
1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 3 h 28 min 31,5 s
2. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) + 23,7 s
3. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 44,3 s
4. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 2 min 30,5 s
5. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 2 min 42,1 s
6. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 3 min 53,8 s
7. J. Kopecky/F. Schovanek (Skoda Fabia) + 8 min 02,9 s
8. X. Pons/X. Amigo (Subaru Impreza) + 9 min 34,2 s
9. H. Solberg/K. Menkerud (Ford Focus) + 10 min 12,2 s
10. A. Bettega/S. Scattolin (Ford Focus) + 18 min 20,8 s