...z najwyższym standardami dotyczącymi komfortu, bezpieczeństwa i wyposażenia wnętrza, z których firma znana była już wcześniej.
Nowa limuzyna jest, jak twierdzi Citroën, prestiżowa, klasyczna i stylowa. Podobnie jak w innowacyjnym modelu C4 Picasso, w nowym C5 zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań, takich jak funkcja masażu kręgosłupa w fotelach, czy kilka ustawień zawieszenia.
Dzięki długiemu, smukłemu nadwoziu i dopracowanym, aerodynamicznym kształtom nowe C5 sprawia wrażenie naprawdę luksusowego auta. Z przodu znajdują się charakterystyczne, duże wloty powietrza i wydłużone, ostro zarysowane reflektory, pomiędzy którymi umieszczono chromowane listwy układające się w kształt znaku firmowego producenta. W tyle pokaźna, wklęsła szyba i dwuczęściowe reflektory w kształcie bumerangu nadają pojazdowi zdecydowanego wyglądu.
Nowe C5 jest dłuższe i szersze od poprzednika, mierzy 4,78 m długości, 1,86 m szerokości i 1,45 m wysokości.
Wnętrze ma zapewnić pasażerom poczucie, iż znajdują się w wyrafinowanym, komfortowym i stylowym otoczeniu. Charakteryzuje się takimi samymi płynnymi, lecz pełnymi energii liniami, co nadwozie.
Duże Citroëny są znane z wysokiego poziomu komfortu, jaki oferują pasażerom, a C5 nie różni się pod tym względem od poprzedników. Szczególną uwagę poświęcono akustyce, zawieszeniu pojazdu i fotelom we wnętrzu.
Nowy C5 został wyjątkowo dobrze wyciszony, zastosowano w nim specjalne bariery akustyczne w okolicach drzwi, ekran akustyczny, laminowane boczne szyby i wzmocnioną okładzinę pochłaniającą hałas.
Aby nowy model oferował optymalne połączenie komfortu i dynamiki, C5 będzie dostępne z dwoma wersjami zawieszenia. Pierwsze bazuje na zawieszeniu zastosowanym w C6 – z podwójnymi wahaczami trójkątnymi i osią wielowahaczową z tyłu.
Dostępne jest także zawieszenie hydropneumatyczne Hydractive 3 Plus ze zmienną elastycznością i amortyzacją, zapewniające optymalny prześwit niezależnie od ukształtowania nawierzchni drogi, a przez to wyjątkowo wygodną jazdę pasażerom. W trybie "miękkim" nacisk kładziony jest głównie na komfort jazdy, a w kolejnym trybie lepszą kontrolę nad pojazdem. Można wybrać także tryb sportowy o bardziej dynamicznej charakterystyce.
Oczywiście C5 wyposażono we wszystkie "gadżety", bez jakich nie obywają się współczesne samochody. W standardzie dostępny jest np. system "cruise control", utrzymujący stałą prędkość podróżną, wersja z Hydractive 3 Plus posiada natomiast automatyczny, elektryczny hamulec postojowy i HSA (system wspomagania ruszania na pochyłości, ułatwiający ruszanie pod górę przy znacznej stromiźnie stoku lub śliskim podłożu). Dla ułatwienia parkowania C5 otrzymał także czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz system ustalający rozmiar dostępnej przestrzeni do parkowania i informujący o tym kierowcę.
Aktualny model C5 to jedno z najbezpieczniejszych aut na europejskich drogach, a jego następca z pewnością nie będzie gorszy. Nowe C5 wyposażono w najnowsze technologie bezpieczeństwa stworzone przez Citroëna, włączając w to dziewięć poduszek powietrznych. Usztywnione nadwozie i struktura kabiny posiadają z przodu dodatkowe elementy pochłaniające siłę uderzenia podczas ewentualnego wypadku.
Nowe C5 jako pierwszy pojazd z serii będzie posiadać zabezpieczenie, polegające na tym, że w razie zderzenia pedał hamulca i sprzęgło zapadają się w podłogę, aby zniwelować niebezpieczeństwo uszkodzenia nóg i stóp kierowcy.
Kierowcę i pasażerów chronią przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, a opcjonalnie dostępne będą także boczne poduszki w tyle.
Dobrą kontrolę nad pojazdem w trudnych warunkach zapewnią systemy: EBD (elektroniczny rozdział sił hamowania), EBA (awaryjne wspomaganie hamowania), ABS i ESP, w której C5 wyposażone jest standardowo. W niektórych wersjach będzie można także cieszyć się LDWS (systemem identyfikującym pas ruchu i rozpoznającym niezamierzone zboczenie z pasa drogi na autostradzie).
Lepszą widoczność w nocy zapewnia zmodernizowany system reflektorów z AFS (adaptacyjnym systemem przednich świateł, w wersji statycznej lub dynamicznej).
Do napędu nowego C5 będzie służyć spory wybór silników. Dostępne jednostki benzynowe to 1.8i 16V o mocy 127 KM i 2.0i 16V o mocy 143 KM i 3.0i V6 o mocy 215 KM. Silniki diesla: HDi 110, HDi 138, HDi 173 i HDi V6 208 wyposażono w filtr eliminujący niemal całkowicie emisję szkodliwych substancji. Silniki mogą współpracować z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, 5- i 6-biegową.
Nowy C5 ma zadebiutować oficjalnie wiosną w Genewie, a w salonach sprzedaży pojawi się wkrótce potem. Cena: od 22 000 euro.