...na trasę dzięki zasadzie Superally, wykorzystali pozostałe odcinki na przygotowanie swojego C4 przed Rajdem Wlk. Brytanii.
Na ostatni dzień rywalizacji w Japonii składało się 97,33 km odcinków specjalnych, podzielonych na dwie pętle po trzy oesy oraz końcowy superoes w Obihiro. Plan dnia (pobudka o 3:30), długość tras dojazdowych (290,42 km) i niska temperatura (5 C°) spowodowały, że rajd ten można zaliczać do najtrudniejszych w całym sezonie.
Dani Sordo, który nie ma najlepszych wspomnień po swoim ubiegłorocznym debiucie w Japonii, tym razem opuszcza wyspę Hokkaido zadowolony. "Ten rajd nie był łatwy do rozegrania" – komentował po zejściu z podium. "Tutejsze trasy szutrowe są tak śliskie, że nawet dzisiaj musieliśmy być bardzo ostrożni. Połączenie szybkich odcinków i miejsc zaskakujących zmienną przyczepnością nawierzchni zmuszało nas do nieustannej koncentracji przez trzy dni rajdu. Cieszę się z mojego drugiego miejsca i z doświadczenia, jakie zdobyłem w tego typu terenie. Na pewno będzie to procentowało w przyszłości. Przeprowadziliśmy też udane próby ustawienia samochodu z myślą o Rajdzie Wielkiej Brytanii, który odbędzie się na początku grudnia."
Sébastien Loeb i Daniel Elena, którzy w sobotę, na 13 odcinku specjalnym, wypadli z trasy, w niedzielę rano kontynuowali jazdę, skupiając się na przygotowaniach do następnego rajdu. "Razem z zespołem technicznym Citroën Sport podjęliśmy decyzję, aby wykorzystać tutejsze warunki, dość podobne do walijskich i wypróbować ustawienia naszego C4 WRC" – wyjaśniał Loeb.- "Ja i Daniel uznajemy nasz wczorajszy błąd za przeszłość. Mamy pełną świadomość tego, jak trudnym zadaniem będzie próba obronienia naszego tytułu mistrzowskiego, ale podejmujemy je. Nic nie jest jeszcze stracone, a my czujemy ogromną motywację przed dwiema czekającymi nas jeszcze rundami."
"Jestem dumny i zadowolony z Daniego Sordo i Marca Martí. Mają za sobą znakomity start w bardzo trudnych warunkach" – podsumowuje Guy Fréquelin.- "Potrafili poradzić sobie z mgłą, deszczem, błotem i oblodzeniem. Biorąc pod uwagę niewielkie doświadczenie Daniego, to podium jest jego wielkim sukcesem. Mam nadzieję, że w Irlandii uzyskają podobny wynik – w ten sposób bardzo pomogliby Sébastienowi. Drugim pozytywnym punktem tego weekendu jest potwierdzenie konkurencyjności naszego samochodu na tak trudnych nawierzchniach. Rajd byłby oczywiście bardziej udany dla nas, gdyby Sébastien i Daniel w pełni wykorzystali wycofanie się Marcusa Grönholma.
Ponieważ jednak rajdu nie ukończył ani on, ani nasza załoga, sytuacja w klasyfikacji pozostaje taka sama, jak przed Japonią, z tym, że teraz do rozegrania pozostają już tylko dwie rundy. Aby zdobyć tytuł, Loeb i Elena muszą je wygrać. Wszystko jest jeszcze możliwe. Mamy przed sobą ważny cel i skomplikowane zadanie, ale motywacja, z jaką będziemy się starali to osiągnąć, jest jeszcze większa."
Klasyfikacja końcowa 4 Rajdu Japonii (wszystkie klasyfikacje będą oficjalne po opublikowaniu wyników przez FIA.)
1. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) 3 h 23 min 57,6 s
2. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 37,4 s
3. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 4 min 33,7 s
4. M. Wilson/M. Orr (Ford Focus) + 6 min 37,9 s
5. L. Perez-Companc/JM Volta (Ford Focus) + 6 min 40,4 s
6. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 7 min 04,3 s
7. F. Villagra/J. Perez-Companc (Ford Focus) + 11 min 15,3 s
8. Y. Taguchi/T. Sato (Mitsubishi Lancer) + 20 min 40,1 s
9. G. Pozzo/D. Stillo (Mitsubishi Lancer) + 21 min 53,0 s
10. A. Araujo/M. Ramalho (Mitsubishi Lancer) + 24 min 13,5 s
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Konstruktorów) po rundzie 14/16:
1. Ford, 189 punktów; 2. Citroën Total, 155 pkt; 3. Subaru, 73 pkt; 4. Stobart, 71 pkt; 5. OMV Kronos Citroën, 43 pkt; 6. Munchis, 14 pkt.
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Kierowców) po rundzie 14/16:
1. M. Grönholm, 104 punkty; 2. S. Loeb, 100 pkt; 3. M. Hirvonen, 84 pkt; 4. D. Sordo, 53 pkt; 5. P. Solberg, 38 pkt; 6. H. Solberg, 34 pkt; 7. C. Atkinson, 29 pkt; 8. JM. Latvala, 24 pkt; 9. M. Stohl, 12 pkt; 10. F. Duval, 12 pkt; 11. T. Gardemeister, 10 pkt; 12. J. Kopecky, 10 pkt; 13. D. Carlsson, 9 pkt; 14. M. Wilson, 6 pkt; 15. G. Galli, 5 pkt… itd.