...z załogami Sébastien Loeb/Daniel Elena i Dani Sordo/Marc Martí.
Trasa rajdu, prowadząca drogami szutrowymi w Walii, będzie bardzo podobna do ubiegłorocznej. Odcinki specjalne (w sumie 17, w tym 8 różnych, przejeżdżanych dwukrotnie, plus superoes) przewidziane w 75. edycji rajdu to "starzy znajomi" zawodników startujących w WRC. Pierwszy etap rozegrany zostanie w dolinie Neath i obejmie tak emocjonujące odcinki jak Resolfen i Rheola. Scenerią drugiego etapu będą lasy i tereny wojskowe wokół miejscowości Llandovery. Z kolei w niedzielę tłem dla obfitującej w wydarzenia ostatniej fazy rajdu stanie się las Brechfa.
Otoczony legendą Rajd Wielkiej Brytanii, przez wiele lat nazywany RAC Rally (Rajd Automobilklubu Królewskiego) rok w rok okazuje się jedną z najtrudniejszych rund WRC. Przemianowany na Rajd Walii, wzbudza może nostalgię za dawną nazwą, ale zachowuje znaczną część swojej legendy. Wierni fani na samą wzmiankę o nim mają przed oczami obraz samochodów ślizgających się na pełnej kontrze, tonącymi w błocie dróżkami i potężnych snopów światła reflektorów, z trudem przebijających gęstą, jesienną mgłę.
Dzięki umieszczeniu w kalendarzu WRC na samym końcu sezonu, rajd ten regularnie przynosi rozstrzygnięcia w jednej z dwóch głównych klasyfikacji. Różne brytyjskie miejscowości, zmieniające się w roli jego gospodarza, często bywają areną wręczenia pucharu świeżo ogłoszonym Rajdowym Mistrzom Świata – nie inaczej stanie się tym razem w Cardiff. Sébastien Loeb i Daniel Elena stają na starcie z poważną szansą zdobycia tego trofeum po raz czwarty z rzędu.
Aby stało się tak w rzeczywistości, trzeba spełnić kilka warunków, które tylko na papierze wydają się łatwe. Jeżeli w Wielkiej Brytanii zwycięży Marcus Grönholm, Loeb i Elena, mający nad Finem 6 pkt przewagi, będą musieli zdobyć nie mniej niż cztery punkty, aby wyrównać osiągnięcie Tommi’ego Mäkinena (mistrza w latach 1996-99) i zasłynąć w historii rajdów jako czterokrotni mistrzowie. Teoretycznie, talent załogi Citroën-Total, możliwości ich Citroëna C4 WRC i poziom profesjonalny całego zespołu Citroën Sport są atutami, które powinny przeważyć i pozwolić na osiągnięcie tego sukcesu. W praktyce nie będzie to jednak łatwe…
"Od kiedy 19 lat temu objąłem stanowisko szefa Citroën Sport, stale powtarzam: rajd jest niewątpliwie sportem samochodowym, w którym czynnik niepewności jest największy" – mówi Guy Fréquelin. – "Nie zmienię zdania tylko dlatego, że to mój ostatni rajd w roli dyrektora sportowego marki. A już szczególnie, jeżeli o tytule zadecydować ma Walia! Typowe detale związane z mechaniką lub błędami załogi mają w tym rajdzie poważniejsze konsekwencje niż gdzie indziej. Jest on próbą o charakterze ekstremalnym. Sytuacja często komplikuje się tu w jednej chwili. Nasze szanse są realne; wiem, że mamy wielką motywację, by osiągnąć cel, ale na razie podchodzę do tego zadania z wielką ostrożnością."