Od początku 2008 roku, w zależności od kraju, C8 przeszło zmiany stylu wewnętrznego i zewnętrznego, które dynamizują nowoczesną sylwetkę samochodu i dodatkowo podkreślają przestronność i elegancję wnętrza.
Gama C8 została jednocześnie wzbogacona, w zależności od kraju, o nowy silnik wysokoprężny HDi 173 KM DIN (125 kW lub 170 KM CEE) z filtrem cząstek stałych (FAP), współpracujący z mechaniczną, sześcioprzełożeniową skrzynią biegów. W 2008 roku ten silnik będzie też dostępny na niektórych rynkach z automatyczną, sześcioprzełożeniową skrzynią biegów.
Ta wersja uzupełnia gamę silników, która obejmuje silnik benzynowy 2.0i 16V o mocy 143 KM współpracujący z mechaniczną pięcioprzełożeniową skrzynią biegów lub z automatyczną czteroprzełożeniową skrzynią biegów, oraz dwa silniki wysokoprężne, HDi 120 KM i HDi 138 KM FAP z mechaniczną, sześcioprzełożeniową skrzynią biegów.
Oferowany już w modelach C5 i C6 silnik HDi 173 FAP wieńczy gamę czterocylindrowych silników HDi Citroëna. Dzięki wprowadzonym innowacjom (podwójny, równoległy, sekwencyjny system turbo i nowe układy spalania i wtrysku) silnik wyróżnia się osiągami, zapewniając maksymalny moment obrotowy 370 Nm już od prędkości obrotowej 1500 obr./min. Aby w pełni wykorzystać te nowatorskie rozwiązania, został również odpowiednio zmodernizowany układ jezdny i hamulcowy.
Równolegle do wprowadzenia tego silnika nowe elementy wyposażenia, zwiększające komfort i wspomaganie kierowania, uzupełniły i tak już bogatą gamę C8.
C8 wyróżnia się dynamicznym i wyrażającym moc stylem. Nowe elementy stylizacji podkreślają przynależności modelu do samochodów klasy wyższej oraz potwierdzają pozycję Citroëna w segmencie dużych vanów.
Z przodu C8 ma unowocześnione, duże logo umieszczone w środkowej części osłony chłodnicy o bardziej sprężystym kształcie, której formę wyznaczają chromowane listwy. Zewnętrzna, bardziej wyrazista linia okalająca osłonę łączy się płynnie z pokrywą silnika i reflektorami, które podkreślają dbałość o jakość wykończenia.
Wrażenie wysokiej jakości potęgują również chromowane klamki drzwi i lakierowane osłony karoserii, podkreślone chromowaną listwą, zarówno z przodu jak i z tyłu. Tak jak z przodu, logo umieszczone z tyłu samochodu jest teraz większe, jednoznacznie dowodząc przynależności C8 do gamy Citroëna. Światła cofania są przezroczyste.
Zmiany wprowadzone we wnętrzu C8 harmonijnie współgrają z modernizacją stylu zewnętrznego, akcentując luksusowy charakter samochodu i tworząc atmosferę elegancji na najwyższym poziomie.
Wszystkie elementy obudowy drzwi, kierownica, wykładzina, dywaniki, jak również górna część bryły deski rozdzielczej są w kolorze czarnym. Ponadto, powierzchnia najważniejszych części kontaktowych (schowki w przednich drzwiach, uchwyt schowka centralnego, pokrętła klimatyzacji...) została poddana specjalnej obróbce, aby była przyjemna w dotyku. Na luksusowy wygląd kabiny wpływają również błyszczące, chromowane klamki drzwi, dźwignia zmiany biegów oraz regulatory nawiewu.
Kabina C8 została zmodernizowana pod kątem przestronności i komfortu. Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2,82 m C8 spełnia oczekiwania klientów luksusowych vanów, którzy przywiązują największą wagę do przestronności.
Fotele doskonale ilustrują możliwości przekształcania wnętrza oferowane przez C8, a jednocześnie zapewniają indywidualny komfort wszystkim pasażerom niezależnie od zajmowanego miejsca. W samochodzie może podróżować do ośmiu osób w trzech rzędach. Adaptowalne rozwiązanie foteli umożliwia dostosowanie do potrzeb pojemności bagażnika od 225 dm3 do 2 948 dm3. Znaczna pojemność bagażnika w połączeniu z minimalną odległością między nadkolami, wynoszącą 1153 mm, i wysokością wewnętrzną zapewniają praktyczną eksploatację samochodu.
Wnętrze jest łatwo dostępne dzięki elektrycznie przesuwanym drzwiom bocznym, które ułatwiają wsiadanie niezależnie od otoczenia, nawet w sytuacji, gdy samochód jest zaparkowany w pobliżu ściany lub między dwoma innymi pojazdami.
Silnik HDi 173 FAP gwarantuje doskonałą przyjemność jazdy dzięki zastosowaniu podwójnego, równoległego, sekwencyjnego systemu turbo, który stanowi innowacyjne rozwiązanie w wysokoprężnym silniku czterocylindrowym.
Podwójny, równoległy, sekwencyjny system turbo zapewnia dostępność momentu przy niskich prędkościach obrotowych i wyeliminowanie czasu zadziałania przy uruchomieniu systemu. Samochód osiąga maksymalny moment 370 Nm przy prędkości obrotowej 1 500 obr./min i utrzymuje się aż do osiągnięcia prędkości obrotowej 2 700 obr./min, czyli w najczęściej wykorzystywanym zakresie prędkości.
Podwójny, równoległy, sekwencyjny system turbo wykorzystuje dwie identyczne pod względem rozmiarów turbosprężarki o stałej geometrii. Przy niskiej prędkości obrotowej do 2 700 obr./min działa tylko jedna turbosprężarka. Dzięki zmniejszeniu bezwładności zapewnia krótki czas reakcji silnika. Przy większej prędkości obrotowej powyżej 2 700 obr./min zostaje uruchomiona druga turbosprężarka, aby zapewnić niezbędny przepływ powietrza w całym zakresie wysokich prędkości obrotowych. Faza przejściowa, w czasie której druga turbosprężarka zaczyna się obracać, ale nie jest jeszcze podłączona do wlotu silnika, pozwala na łagodniejsze przejście do innego trybu pracy. System jest w pełni sterowany przez sterownik silnika. Dwa wałki równoważące przyczyniają się do przyjemności jazdy, stabilizując drgania silnika.
Silnik HDi 173 FAP współpracuje z mechaniczną, sześcioprzełożeniową skrzynią biegów, która wyróżnia się przyjemnością kierowania, precyzją i szybką reakcją w czasie zmiany biegów. Zwarta budowa, która również stanowi istotny atut, umożliwia zachowanie gabarytów skrzyni pięcioprzełożeniowej i jednakowy promień zawracania.
W 2008 roku silnik będzie również dostępny w niektórych krajach z sześcioprzełożeniową skrzynią automatyczną.
Nowy silnik posiada także nową komorę spalania "ECCS" (Extreme Conventional Combustion System), która wy}twarza optymalną mieszankę paliwowo-powietrzną oraz układ wtrysku common rail trzeciej generacji, którego ciśnienie podwyższone do poziomu 1 800 barów zapewnia drobniejsze rozpylanie paliwa. To połączenie umożliwia obniżenie szkodliwych emisji o około 30% w stosunku do silnika 2.2 l HDi poprzedniej generacji przy jednoczesnej poprawie osiągów.
Nowy silnik wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych (FAP) zużywa średnio 7,2 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym, a poziom emisji CO2 wynosi 191 g/km.
Układ jezdny C8 został dostosowany do dynamicznych parametrów układu napędowego. C8, wyposażony we wszystkich wersjach w oś przednią typu pseudo Mc Pherson z trójkątnymi wahaczami i w odkształcalną oś tylną, oferuje doskonałe trzymanie się drogi i precyzyjną sterowność.
W wersji HDi 173 FAP, C8 posiada również specjalne amortyzatory i stabilizator poprzeczny oraz tylne przeguby wahaczy trójkątnych o zwiększonej sztywności. Wszystkie te rozwiązania przyczyniają się do optymalnej syntezy przyczepności i komfortu, gwarantując aktywne bezpieczeństwo i przyjemność jazdy na najwyższym poziomie.
Równolegle do lepszych osiągów, w C8 zostały zmienione parametry układu hamowania: przednie wentylowane tarcze o wymiarach 310 x 32 mm mają zwiększone proporcje i są wyposażone w dwutłokowe zaciski. Dzięki tej konfiguracji C8 gwarantuje precyzyjne, wytrzymałe i łatwe w dozowaniu hamowanie.
Wprowadzeniu silnika HDi 173 FAP do gamy C8 towarzyszą dodatkowe urządzenia zapewniające komfort na najwyższym poziomie.
Największy van Citroëna jest obecnie wyposażony w wersji Exclusive w radary parkowania przodem i tyłem. Umieszczone w przednim i tylnym błotniku czujniki wykrywają przeszkody w pobliżu samochodu. Sygnały dźwiękowe emitowane przez głośniki, jak również wizualizacja manewru na wielofunkcyjnym ekranie deski rozdzielczej precyzyjnie informują o przeszkodzie w monitorowanej strefie.
C8 oferuje seryjnie w wersji Exclusive nowy system teleinformatyczny NaviDrive z dużym, kolorowym ekranem, który obejmuje obok telefonu GSM funkcje audio (radio, odtwarzacz CD kompatybilny z MP3, przechowywanie danych na twardym dysku do 30 gigabajtów z możliwością wykorzystania 10 gigabajtów w wersji Jukebox) i nawigację GPS. System NaviDrive umożliwia też dostęp do dodatkowych funkcji: Citroën Urgence, Citroën Assistance, Citroën On Line. Funkcja Citroën Urgence w połączeniu z GPS i telefonem pozwala, w zależności od kraju, zlokalizować samochód w razie wypadku i wezwać pomoc.
C8 może też być wyposażony w zestaw głośnomówiący Bluetooth w zależności od poziomu wyposażenia, umożliwiając kierowcy swobodne korzystanie z telefonu komórkowego.
Aby zapewnić kierowcy wszystkie informacje i pomoc w prowadzeniu, C8 posiada seryjnie, w zależności od kraju, ogranicznik prędkości współpracujący z regulatorem prędkości oraz alarm zbyt niskiego ciśnienia w oponach (w zależności od poziomu wyposażenia) ze wskazaniem uszkodzonego koła.
Dla zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa pasażerom, C8 oferuje we wszystkich wersjach liczne urządzenia przyczyniające się do aktywnego bezpieczeństwa takie jak ABS, ASR, ESP, AFU i automatyczne uruchamianie świateł awaryjnych. Sześć oferowanych seryjnie poduszek powietrznych gwarantuje wzorcową ochronę wszystkim pasażerom.
Skuteczność wszystkich urządzeń w połączeniu ze wzmocnioną budową jest potwierdzona pięcioma gwiazdkami uzyskanymi przez C8 w teście EuroNCAP.
Dzięki doskonałym parametrom czterocylindrowego silnika HDi o największej mocy w gamie Citroëna, C8 HDi 173 FAP wyróżnia się komfortem jazdy. Oryginalny styl, wyjątkowa przestronność wnętrza i wyposażenie zapewniają mu pozycję wśród najlepszych samochodów w tej klasie.