Wiosną 2002 roku do sprzedaży trafi najnowsze dziecko Citroena, czyli model C3. Jest to całkowicie nowa konstrukcja choć idea budowania tego typu małych lecz bardzo funkcjonalnych samochodów jest u Citroena dość stara.
Najsłynniejszym tego typu pojazdem był kultowy 2CV. Oczywiście C3 nawiązuje do niego co najwyżej stylistyką, gdyż zastosowane w nim rozwiązania są bardzo nowoczesne. Założenie polegało na stworzeniu auta, które przy niewielkich rozmiarach zewnętrznych oferowałoby niespotykany do tej pory poziom komfortu i przestronność wnętrza.
Po raz pierwszy projekt C3 zaprezentowany został już trzy lata temu jako koncept car i już od samego początku spotkał się z ogromnym zainteresowaniem. W chwili obecnej niewiele braknie do produkcji seryjnej i znane są liczne cechy pojazdu.
Z pewnością jego największą zaletą jest bardzo przestronna kabina oraz wysoka jakość jej wykończenia. Pod maskę Citroena C3 trafią trzy silniki benzynowe: 1,1 (61 KM); 1,4 (75 KM) i 1,6 (110 KM) oraz dwa wysokoprężne 1,4 HDi o mocy 70 i 92 koni mechanicznych. Innowacyjnym rozwiązaniem jest sekwencyjna skrzynia biegów, która pracować może w jednym z trzech trybów: normalnym, sportowym bądź zimowym. Bogate wyposażenie obejmie takie elementy z zakresu bezpieczeństwa, jak wspomaganie nagłego hamowania, sześć poduszek powietrznych i pirotechniczne napinacze pasów. Oczywiście przy projektowaniu nadwozia uwzględnione zostały skutki ewentualnej kolizji, dzięki czemu ma ono zapewnić maksimum bezpieczeństwa.