...dwa C4 WRC z załogami Sébastien Loeb/Daniel Elena i Dani Sordo/Marc Martí. W rajdzie wystartuje jeszcze jeden C4 WRC, zgłoszony z załogą Conrad Rautenbach/David Senior przez zespół PH-Sport i wspomagany przez mechaników Citroën Technologies.
Runda meksykańska będzie pierwszą w tym roku rozgrywaną na trasach o nawierzchni szutrowej, w skali całego sezonu najczęściej spotykaną (10 z 15 rajdów odbędzie się na szutrze). "Meksyk to tradycyjnie teren suchy i gorący, a przy okazji pierwszy szutrowy rajd sezonu" – mówi Xavier Mestelan-Pinon, dyrektor techniczny zespołu Citroën Sport.- "Po trzech pierwszych rundach będziemy już mieli dokładniejszy obraz rywalizacji, poznamy siłę naszych przeciwników i dowiemy się, co musimy poprawić, aby walczyć o mistrzostwo w obu klasyfikacjach – kierowców i konstruktorów."
Trasa rajdu, niemal identyczna jak w 2007 r., zawiera 354 km jazdy na czas. "Wytyczanie tych samych odcinków w kolejnych edycjach to element, którego nie można pominąć" – podkreśla Xavier Mestelan-Pinon.- "Teren, jaki napotkamy, może się okazać bardziej zniszczony. Dużą rolę odgrywa też wysokość, sięgająca 2700 m nad poziomem morza. Silniki pracujące w rozrzedzonym powietrzu tracą część mocy, mniej skuteczne jest także chłodzenie. Znamy te zjawiska i podczas testów zrobiliśmy wiele, by się do nich dobrze przygotować."
"Kiedy popełnia się błąd i traci przez to punkty, poczucie presji na starcie do następnej rundy jest zupełnie normalne" – mówi Sébastien Loeb.- "Muszę więc liczyć się z tym w Meksyku, szczególnie, że nie jest to łatwy rajd. Jego odcinki specjalne są bardzo zróżnicowane, od szerokich i bardzo szybkich po kręte i znacznie wolniejsze. Duże znaczenie będzie tam miała kwestia opon. Do zeszłego roku zwarta i twarda nawierzchnia oesów dawała sporo przyczepności, ale czy tym razem - na oponach Pirelli - będzie tak samo, dopiero się przekonamy. Nie wiemy też, czy zakaz stosowania pianki wypełniającej oponę po przebiciu przełoży się na większy problem z łapaniem gum. Muszę o tym pamiętać i dostosować technikę jazdy do tego, jak i do strat mocy silnika z powodu dużej wysokości. Wiemy, że C4 jest w Meksyku konkurencyjny, bo wygraliśmy ten rajd w zeszłym roku, a od tego czasu ciągle pracowaliśmy wraz z całym zespołem nad dalszym udoskonaleniem samochodu. Niemniej, podchodzę do tej rundy z ostrożnością, bo nie możemy pozwolić sobie na dalsze tracenie dystansu dzielącego nas od rywali."
"Meksyk to dla mnie szczególna runda" – mówi z entuzjazmem Dani Sordo.- "Choć to daleko od Hiszpanii, czuję się tam trochę jak u siebie. Podoba mi się atmosfera tego rajdu, publiczność zachowująca się podobne jak hiszpańska – rozemocjonowana i żywiołowa. Czuję, że doping kibiców meksykańskich mi pomaga. Z punktu widzenia klasyfikacji konstruktorów ważne jest, abym postarał się wyprzedzić konkurentów i zdobył jak najwięcej punktów dla Citroëna, ale to nie będzie łatwe. Z drugiej strony, w moich dwóch pierwszych startach w Meksyku osiągałem dobre tempo. Czuję się pewnie na tych oesach i mam nadzieję, że ostatnie doświadczenia z prowadzenia C4 po śliskich trasach szwedzkich przydadzą mi się w Léon. Aby osiągnąć cel, powinienem jak najlepiej wykorzystać swoją pozycję startową pierwszego dnia."
Rajd Meksyku - informacje szczegółowe:
• 5 Rajd Meksyku (runda 3/15; 28 lutego – 2 marca 2008)
• Nawierzchnia: szuterBREAK}
• Miejsce: Léon, prowincja Guanajuato
• Informacje praktyczne: miejscową walutą jest Peso (MXN): 10 MXN = 0,7 Euro. Strefa czasowa Europy kontynentalnej (GMT-6). Różnica czasu wobec Francji wynosi 7 godzin czyli kiedy w Léon jest południe, w Paryżu jest godz. 19.
• Sprawy techniczne: Silnik samochodu Daniego Sordo ma już za sobą Rajd Szwecji, a silnik samochodu Sébastiena jest nowy. Na każdą załogę przypadają po dwa zespoły skrzynia biegów/mechanizm różnicowy; w całym rajdzie wykorzystać można pięć zestawów amortyzatorów i pięć wsporników piasty koła. Pod względem wykorzystania wspólnych części mechanicznych Rajd Meksyku połączony jest w parę z Rajdem Argentyny.
• Opony: Dostępny jest tylko jeden typ opon: Pirelli Scorpion WRC Hard. Każda załoga ma prawo mieć w samochodzie dwa koła zapasowe. Obowiązuje limit liczby opon: 36 szt. na każdy samochód na rajd łącznie z odcinkiem testowym.
• Zapoznanie: zaplanowane na wtorek i środę (26 i 27 lutego). Każda załoga ma prawo przejechać trasę odcinków specjalnych dwa razy, z prędkością maksymalną 90 km/h.
• Odcinek testowy: czwartek 28 lutego, w godz. 8:00-12:00. Trasa długości 5,13 km, identyczna jak w roku 2007, zlokalizowana w pobliżu San Juan Otates, o 16 km na wschód od Poliforum.
• Uroczystość startu: czwartek 28 lutego w Guanajuato, od godz. 20:00.
• Trasa: łączna długość 830,83 km, w tym 353,75 km jazdy na czas, podzielonej na 20 odcinków specjalnych (10 różnych).
Etap 1: piątek 29 lutego: 348,08 km, w tym 8 oesów (4 różne) na łącznym dystansie 135, 74 km. Start z parku serwisowego w Poliforum (8:00). OS1: Alfaro 1 (22,96 km); OS2: Ortega 1 (23,83 km); OS3: El Cubilete 1 (18,87 km). Komasacja (11:49, 15 min.). Serwis A (12:04, 30 min.). OS4: Alfaro 2; OS5: Ortega 2; OS6: El Cubilete 2; OS7: Superoes 1 (2,21 km); OS8: Superoes 2. Serwis B (17:08, 45 min.). Ostatni samochód w parc fermé o 22:00.
Etap 2: sobota 1 marca: 341,02 km, w tym 8 oesów (4 różne) na łącznym dystansie 157, 32 km. Wyjazd z parc fermé i serwis C (7:30, 15 min.). OS9: Ibarilla 1 (29,90 km); OS10: Duarte 1 (23,27 km); OS11: Derramadero 1 (23,28 km). Komasacja (11:48, 15 min.), serwis D (12:03, 30 min.). OS12: Ibarilla 2; OS13: Duarte 2; OS14: Derramadero 2; OS 15: Superoes 3; OS16: Superoes 4. Serwis E (17:16; 45 min.). Ostatni samochód w parc fermé o 22:00.
Etap 3: niedziela 2 marca: 143,13 km, w tym 4 oesy (4 różne) na łącznym dystansie 60, 69 km. Wyjazd z parc fermé i serwis F (7:45, 15 min.). OS17: Léon (16,09 km); OS18: Guanajuatito (22,30 km); OS19: Comanjilla (17,88 km); OS20: Superoes 5. Serwis G (12:07, 10 min.). Podium o godz. 13:00.
• Uroczystość ogłoszenia wyników i podium: niedziela, 2 marca, od godz. 13:00.
• Nowości: Rajd odbędzie się w terminie o tydzień wcześniejszym niż w zeszłym roku. Na trasie wprowadzono dwie modyfikacje: OS 2/5 został przedłużony o 3,3 km dodane na końcu (fragment wykorzystany w 2002 r.), a OS3/6 o 5,76 km, także w części końcowej (fragment wykorzystany jako odcinek testowy w 2005 r.).