Citroen wystawia w Kemer dwa C4 WRC z załogami Sebastien Loeb/Daniel Elena i Dani Sordo/Marc Martí. Dwoma innymi C4 WRC wystartują Conrad Rautenbach i David Senior oraz Urmo Aava i Kuldar Sikk. Ich samochody, w barwach zespołu PH-Sport, otrzymają wsparcie techniczne Citroen Technologies.
Choć Rajd Turcji wraca do kalendarza WRC po rocznej przerwie – po raz ostatni odbył się w 2006 r. – to zmiany w stosunku do poprzednich edycji są minimalne. Uroczystość startu i superoes odbędą się, jak zwykle, w Antalii, baza i park serwisowy znajdują w centrum miasta Kemer. Trasa dość wiernie powtarza to, co zawodnicy już znają: czeka ich dziewiętnaście odcinków specjalnych wiodących starannie wybranymi drogami szutrowymi, w sumie 360,12 km jazdy na stoper.
"Lekcja wyniesiona z Grecji sprawia, że podchodzimy do tej rundy z dużą ostrożnością" – mówi Xavier Mestelan-Pinon, Dyrektor Techniczny zespołu Citroen Sport.- "Rajd Turcji zawsze okazuje się mniej niszczący dla samochodów niż Akropol, ale i tak teren może się okazać trudny, temperatury będą wysokie, wielką rolę odegra czynnik opon, szczególnie jeśli w górskich partiach trasy zerwą się burze. Nasze załogi muszą być znowu przygotowane na różne niespodzianki, z przebiciami opon włącznie. Jako zespół staramy się jak najlepiej przygotować do rajdu; szczególnie dużo uwagi poświęcamy skrupulatnemu przeglądowi samochodów, które mają za sobą ciężkie trasy greckie."
Sebastien Loeb i Daniel Elena, którzy odzyskali prowadzenie w klasyfikacji indywidualnej sezonu, mają zamiar utrzymać ten przywilej na dłużej. "Aby go osiągnąć, musieliśmy odnieść trzy zwycięstwa z rzędu. Nie po to tak o to walczyliśmy, aby to teraz stracić!" – zapowiada Loeb.- "Tu co prawda nie jeździ się tyle po kamieniach, co w Grecji, ale i tak sądzę, że rajd nie będzie łatwy. Tureckie trasy są dość zróżnicowane, kryją całą gamę różnych zasadzek… przynajmniej o ile pamiętam, bo przecież ja po raz ostatni wystąpiłem tam trzy lata temu. W 2006 r., po złamaniu ręki, musiałem zrezygnować ze startu. Na szczęście nie utrudni mi to jazdy: od 2005 r. prawie nic się tam nie zmieniło."
"Bardzo ważna będzie natomiast kwestia ogumienia" – dodaje 41-krotny zwycięzca rajdów WRC.- "Wynik może w sporej mierze zależeć od zachowania opon Pirelli. Poza tym znowu mamy przed sobą wątpliwą przyjemność odkurzania trasy, co na tych trasach może nas kosztować sporo czasu, chyba, że będzie trochę mokro. Dzięki pracy wykonanej przy naszym C4 WRC przez zespół Citroen Sport, mamy do dyspozycji samochód skuteczny i niezawodny w każdych warunkach. Naszym celem jest wygrana, która wzmocni naszą pozycję w klasyfikacji i dorobek punktowy Citroena, ale cóż: o tym pora będzie mówić dopiero za linią mety."
Zdanie to podzielają Dani Sordo i Marc Martí. "Z Turcji mam piękną pamiątkę: tam wygrałem mój pierwszy szutrowy oes" – mówi Sordo.- "Miło wspominam cały rajd. Stopniowo opanowałem specyfikę terenu, nauczyłem się robić tam dobre notatki, poprawiające rytm jazdy. Podoba mi się profil tych odcinków. Można jechać z większą swobodą niż w Grecji, bo trasa mniej zużywa samochód. Jeśli mam w końcu potwierdzić, że moje dobre wyniki na różnych odcinkach ostatnich rund nie są przypadkowe, to muszę dostosować styl jazdy do posiadanych opon. Wiem, że C4 jest samochodem, którym można wygrać ten rajd. Mam też poczucie, że cały zespół jest za mną i kibicuje mi tak samo, jak 10 dni temu w Grecji. Reszta należy do mnie: muszę dobrze wykorzystać wszystkie te atuty."
RAJD TURCJI OD A DO Z
• 12-15 czerwca 2008
• Nawierzchnia: szuter
• Miejsce: Kemer (Antalia)
• Sprawy techniczne: Rajd Turcji jest środkową z trzech rund (oprócz niego Grecja i Finlandia), w których obowiązuje wykorzystanie tych samych silników. Pod względem użycia tych samych ram pomocniczych pod silnikiem i niektórych części mechanicznych runda turecka połączona jest w parę z odbytą już grecką. Każda załoga ma prawo wykorzystać po dwa zespoły skrzynia biegów/mechanizm różnicowy oraz pięć zestawów amortyzatorów i pięć wsporników piasty koła.
• Opony: Dopuszcza się tylko jeden typ opon: Pirelli Scorpion WRC 205/65R15 Hard. W każdym samochodzie mogą się znajdować dwa koła zapasowe. Obowiązuje zakaz nacinania opon. Limit liczby opon wynosi 48 szt. na każdy samochód, na cały rajd łącznie z odcinkiem testowym.
• Zapoznanie: Zaplanowane na wtorek 10 i środę 11 czerwca w godz. 7:30-19:00. Każda załoga ma prawo przejechać trasę każdego oesu dwukrotnie, nie przekraczając prędkości 70 km/h. Przy zapoznaniu z superoesem obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.
• Odcinek testowy: odbędzie się we czwartek 12 czerwca w godz. od 8:00 do 12:00.
• Uroczystość startu: we czwartek 12 czerwca od godz. 17:00, na terenie Uniwersytetu Akdeniz w Antalii.
• Trasa: o całkowitej długości 1263,74 km, w tym 19 odcinków specjalnych (10 różnych), o łącznym dystansie 360,12 km.
• Program szczegółowy:
Etap 1: czwartek 12 i piątek 13 czerwca: 569,18 km, w tym 9 OS (6 różnych) na łącznym dystansie 154,90 km. Czwartek: Start z parku serwisowego (16:10); – OS1: Superoes Antalia 1 (2,60 km); parc ferme od godz. 18:35. Piątek: Wyjazd z parc ferme, serwis A (7:30/15 min.); OS2: Perge 1 (22,43 km); OS3: Myra 1 (24,15 km); OS4: Kumluca 1 (9,9 km). Komasacja (11:19/15 min.). Serwis B (11:34/30 min.). OS5: Perge 2; OS6: Myra 2; OS7: Kumluca 2. Komasacja (15:38/10 min.). Serwis C (15:48/30 min.). OS8: Chimera 1 (16,94 km); OS9: Phaselis 1 (22,40 km). Serwis D (19:00/45 min.). Ostatni samochód w parc ferme o godz. 23:30.
Etap 2: sobota 14 czerwca: 463,57 km, w tym 7 OS (5 różnych) na łącznym dystansie 137,66 km. Wyjazd z parc ferme, serwis E (8:30/15 min.). OS10: Chimera 2 (16,94 km); OS11: Silyon 1; (27,36 km). Komasacja (11:56/10 min.); Serwis F (12:06/30 min.). OS12: Kemer 1 (20,50 km); OS13: Silyon 2. Komasacja (15:29/10 min.). Serwis G (15:39/30 min.). OS14: Kemer 2; OS15: Phaselis 2 (22,40 km). Komasacja na terenie Uniwersytetu Akdeniz (18:43/15 min.). OS16: Superoes Antalia 2 (2,60 km). Serwis H (20:14/45 min.). Ostatni samochód w parc ferme o godz. 00:45.
Etap 3: niedziela 15 czerwca: 230,99 km, w tym 3 OS (2 różne) na łącznym dystansie 67,56 km. Wyjazd z parc ferme, serwis I (8:30/15 min.). OS17: Olympos 1 (31,03 km). Komasacja (10:58/13 min.). Serwis J (11:11/30 min.). OS18: Çamyuva (5,50 km); OS19: Olympos 2. Serwis K (14:30/10 min.). Podium od 14:50.