...do reprezentowania naszego kraju w programie Pirelli Star Driver.
Marka Pirelli jest od bieżącego sezonu jedynym dostawcą opon dla Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata. Wybór włoskiego producenta podyktowany był między innymi deklaracją wspierania FIA (Międzynarodowej Federacji Sportu Samochodowego) w misji mającej na celu propagowanie rajdów na międzynarodową skalę oraz ogólną promocję rajdów samochodowych. Program Pirelli Star Driver ma na celu poszukiwanie młodych i utalentowanych kierowców oraz pomoc w dostaniu się przez nich na najwyższy szczebel rajdowej kariery, jakim są występy w cyklu WRC. Bieżąca edycja programu zakłada wyłonienie dwóch zawodników z Europy oraz po jednym z Afryki, Azji i Bliskiego Wschodu. Wyboru kierowców, którzy zaprezentują swoje umiejętności podczas październikowych eliminacji w Austrii, dokonują władze każdego z osiemnastu krajów organizujących rundy Mistrzostw Europy lub WRC. Jednym z założeń programu jest promowanie młodych talentów, więc każdy z zawodników biorących w nim udział nie może mieć więcej niż 27 lat. Podczas austriackich eliminacji sprawdzane będą nie tylko umiejętności w prowadzeniu przednionapędowej rajdówki. Przeprowadzone będą również rozmowy kwalifikacyjne, mające na celu zbadanie biegłości potencjalnych finalistów w kontaktach z mediami.
Decyzją Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM reprezentantem Polski w programie Pirelli Star Driver będzie pochodzący z Ornety Radosław Typa. Zawodnik Moto Klubu Lidzbark Warmiński, mimo młodego wieku, już od kilku lat z sukcesami startuje w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Od sezonu 2007 zasiada za kierownicą Citroena C2-R2, biorąc udział w cyklu C2-R2 Teams’ Challenge.
– Jestem w szoku – przyznał Radosław Typa. – Pojechałem do Niemiec obejrzeć wyścig o GP Niemiec i kibicować Robertowi Kubicy. Właśnie tu dowiedziałem się o nominacji. Jest to dla mnie duże wyróżnienie i bardzo mnie to mobilizuje do dalszej pracy sportowej. Myślę, że fakt wyboru mojej osoby ma związek z moją regularnością w dojeżdżaniu do mety. Jestem bardzo zadowolony, że mogę obecnie użytkować Citroena C2-R2, bo ten samochód ma bardzo duże możliwości i pozwala na wykazanie się umiejętnościami. Mogę dzięki niemu zaprezentować się na tle innych zawodników z pucharu, jak również powalczyć o wysokie miejsce w klasyfikacji generalnej. Szczegółowe informacje na temat moich dalszych kroków w programie Pirelli Star Driver poznam już niebawem. Póki co wiem, że będę skonfrontowany z kilkunastoma kierowcami z całej Europy i z tej grupy wybrani będą dwaj zawodnicy, którzy w przyszłym sezonie będą startować w Mistrzostwach Świata samochodem grupy N lub S2000. Do października jest jeszcze sporo czasu, więc w tej chwili najważniejszy są dla mnie starty w RSMP i w cyklu C2-R2 Teams’ Challenge. Póki co nad tym najbardziej pracuję, a wyróżnienie którego dostąpiłem na pewno nie pokrzyżuje moich planów w Polsce – podsumowuje Typa.