...20 samochodów, wśród których 5 prototypów, pokazanych na stoisku w kolorach nowego wizerunku marki. Wszystkie wystawione modele urzeczywistniają i podkreślają nowe wyzwania Citroena : potwierdzenie odważnej kreatywności, tworzenie nowych, inteligentnych technologii wychodzących naprzeciw oczekiwaniom klientów i udowodnienie stałego zaangażowania i wiodącej pozycji w dziedzinie ochrony środowiska.
Kreatywność wizytówką Citroena : nowa strategia produktów w ramach zmiany oblicza
Spełnianie zróżnicowanych i zmieniających się potrzeb szerokiego grona klientów to podstawowe wyzwanie marki, wokół którego skupiają się jej kreatywne poszukiwania. W tym celu Citroen wyznaczył różne kierunki strategii produktów, które są pokazane poprzez różne modele zaprezentowane z okazji genewskiego salonu.
Pierwszy strategiczny kierunek, który jest już realizowany od kilku lat, to kontynuacja odnowy podstawowych modeli gamy, poprzez wdrażanie postępu we wszystkich dziedzinach. Na wzór nowego Citroena C5, nowy Citroen C3 zastąpi w przyszłości obecny model Citroen C3…
Najnowsze modele gamy są przedstawione z okazji salonu jako dowód zabiegów mających na celu ich nieustanne ulepszanie. Citroen C4 Picasso i Citroen Grand C4 Picasso, które zajmują pozycję liderów na europejskim rynku minivanów, proponują szerszą ofertę silników. Począwszy od maja 2009 roku w zależności od kraju będą dostępne z silnikiem wysokoprężnym HDi 150 FAP, spełniającym wymogi przyszłej normy Euro V.
Nemo Combi nawiązuje do słynnej rybki Disneya w specjalnym, tryskającym nową energią wydaniu. Seria specjalna „Świat Nemo” po raz kolejny potwierdza kreatywność Citroena, pokazując bogactwo możliwych indywidualizacji tego modelu. Nemo Combi o karoserii utrzymanej w kolorystyce koralowo-białej w połączeniu z pomarańczowo-czarnym wnętrzem z pewnością oczaruje każdego.
Drugi kierunek strategiczny to zaspokojenie nowych oczekiwań wyrażanych przez klientów w dwóch przeciwstawnych i jednocześnie komplementarnych wymiarach:
- pragnienie samochodów lepiej dostosowanych do potrzeb. Ta kategoria klientów poszukuje samochodów bardziej oszczędnych, a przede wszystkim bardziej inteligentnych. Kierując się tymi oczekiwaniami, Citroen wprowadza Citroena C3 Picasso. Specjalnie wyeksponowany na stoiku najnowszy model z rodziny vanów oferuje nowatorski i odważny styl, gwarantując jednocześnie najlepsze parametry pod względem przestronności i możliwości adaptacyjnych wnętrza.
Z kolei C-Cactus to kwintesencja praktycznego samochodu przyszłości bez konieczności rezygnacji z przyjemności. Prototyp wyznacza nowe kierunki w dziedzinie projektowania, stawiając na pierwszym miejscu przyjazne dla środowiska rozwiązania technologiczne oraz walory stylistyczne, z jednoczesnym zachowaniem jedynie tych elementów wyposażenia, które zapewniają komfort pasażerów i są cenione przez użytkowników.
Doskonale dopasowany do współczesnych wymogów i umiejętnie wykorzystujący stylistyczne trendy Citroen C-Cactus korzysta z okazji stworzonej przez salon w Genewie, aby wyróżnić się po raz kolejny, ukazując nowy wizerunek. Z tyłu, formy graficzne o precyzyjnym i starannie dopracowanym rysunku, utrzymane w zielonej tonacji, nawiązują do ekologicznego charakteru prototypu w postaci elektrycznego układu napędowego. Z przodu dominuje kolor czerwony. Barwna i optymistyczna wizja w formie dużych, krągłych powierzchni w żywych barwach stanowi wyraz alternatywnego, ekologicznego rozwiązania, reprezentowanego przez filozofię, która stanowiła kanwę projektu Citroena C-Cactus - pragnienie samochodów ukierunkowanych na przyjemność i czarujących swym stylem, a jednocześnie praktycznych. Ta kategoria klientów oczekuje więcej przyjemności, czy to poprzez styl czy też wrażenia podczas jazdy, lecz także więcej elegancji, nie zapominając przy tym o codziennej eksploatacji, dla której istotne są odpowiednio dostosowane funkcje użytkowe i rozsądna cena. Propozycja Citroena : linia DS.
Koncepcja DS utożsamia się idealnie z wizerunkiem Citroena : Different Spirit. Jest to nowa linia wyróżniających się produktów, stanowiąca uzupełnienie tradycyjnej gamy. Jej pierwszą odsłonę stanowi prototyp DS INSIDE, urzeczywistnienie odważnych wyzwań i innowacyjnego zmysłu Citroena.
Technologie w służbie postępu
Citroen dowodzi niezbicie, że jest synonimem technologii. Marka nieustannie proponuje nowe, innowacyjne rozwiązania gwarantujące maksymalny komfort i bezpieczeństwo podróżującym.
Inteligentny system antypoślizgowy Snow Motion stanowi światową premierę w zakresie układu napędowego i bezpieczeństwa. W zależności od kraju, jest oferowany w wyposażeniu standardowym Citroena C4 Picasso i Citroena C5, bez dodatkowych kosztów. Samochody wyposażone w klasyczny system antypoślizgowy (ASR) umożliwiają regulację poślizgu kół pędnych. Jednak w ekstremalnych warunkach eksploatacji ten system może utrudniać poruszanie się. Aby wyeliminować tę niedogodność technologia Snow Motion zapewnia nowatorski układ sterowania systemem antypoślizgowym, umożliwiając zarówno początkującym jak i doświadczonym kierowcom ruszanie i skuteczną jazdę po oblodzonych lub zaśnieżonych drogach.
Grip Control będzie dostępny od drugiego półrocza 2009 roku, w zależności od kraju, w modelu Berlingo przeznaczonym do podróżowania po bezdrożach. System zostanie z pewnością doceniony przez użytkowników poszukujących pojazdu o zwiększonych parametrach „off-road”, dzięki znacznie bardziej skutecznemu układowi jezdnemu w porównaniu z tradycyjnymi modelami, niezależnie od warunków terenowych. System ma na celu optymalizację parametrów jezdnych dwóch przednich kół, dzięki udoskonalonemu, sterowanemu elektronicznie układowi antypoślizgowemu i ESP.
Aby rekreacyjny van mógł poruszać się swobodnie niezależnie od sytuacji, kierowca ma do dyspozycji pięć trybów pracy napędu ustawianych za pomocą przełącznika umieszczonego na centralnej konsoli (tryb Standard, tryb zaśnieżona nawierzchnia, tryb terenowy, tryb droga piaszczysta i tryb ESP Off).
Citroen jest inicjatorem nowych technologii zapewniających zmniejszenie zużycia paliwa i poziomu emisji CO2. W tym zakresie zostały wdrożone liczne strategie, dzięki którym obecnie 30% samochodów sprzedawanych przez Markę na rynku europejskim wykazuje emisję CO2 na poziomie nie przekraczającym 120 g/km. Piąty rok z rzędu Citroen zajmuje wiodącą pozycję w europejskiej klasyfikacji producentów samochodowych osiągających najlepsze wyniki pod względem średniego poziomu emisji CO2 / km.
Dla potwierdzenia swojego zaangażowania i pozycji lidera w dziedzinie ochrony środowiska Citroen prezentuje na swoim stoisku:
- ekologiczne samochody, a w szczególności Citroen C1, którego poziom emisji wynosi 106 g CO2/km. Citroen, którego udział w rynku samochodów o emisji nie przekraczającej 110 g CO2/km kształtuje się na poziomie 23%, jest liderem ekologicznych i oszczędnych samochodów.
- skuteczne technologie jak chociażby sterowana elektronicznie mechaniczna skrzynia biegów, która nie tylko gwarantuje przyjemność jazdy lecz także oszczędność zużycia paliwa (od 3 do 5% w stosunku do skrzyni mechanicznej). Citroen jest europejskim liderem sterowanej elektronicznie skrzyni biegów dostępnej w większości modeli gamy: od Citroena C1 do Citroena C4 w kategorii sedanów, oraz w Citroenie Nemo,Citroenie C4 Picasso i Citroenie Grand C4 Picasso.
- przyszłościowe technologie : - system Stop & Start nowej generacji, który będzie szeroko dostępny w całej gamie od 2010 roku, zarówno z silnikami benzynowymi jak i wysokoprężnymi. System nowej generacji będzie w dalszym ciągu oparty na technologii alternatora zespolonego z rozrusznikiem, który stanowi najbardziej wygodne rozwiązanie zapewniające szybkie uruchamianie silnika w pełni kontrolowane przez użytkownika. Dla zwiększenia skuteczności nowy system Stop & Start będzie również odzyskiwać energię generowaną w czasie spadku prędkości i hamowania, doładowując akumulator bez dodatkowego zużycia paliwa.
Z okazji salonu w Genewie prototyp Citroena C3 Picasso w wersji stylistycznej pod znakiem czystości formy stanowi potwierdzenie zaangażowania Citroena w rozwój tej technologii. Model wyposażony w system Stop & Start najnowszej generacji i sterowaną elektronicznie mechaniczną sześcioprzełożeniową skrzynię biegów wykazuje emisję CO2 wynoszącą jedynie 110 g/km.
Hybrydowy układ napędu z silnikiem wysokoprężnym w prototypie Citroen C4 WRC HYbrd4 stanowiącym syntezę stylu, ekologii i sportu. W ten sposób grono modeli przyjaznych dla środowiska poszerzyło się o samochody o najwyższych osiągach. W prototypie Citroen C4 WRC technologia WRC została połączona z zestawem akumulatorów doładowywanych energią odzyskiwaną w czasie hamowania na odcinkach specjalnych i dojazdowych. Citroen C4 WRC HYbrid4 może być napędzany silnikiem elektrycznym na trasach między etapami.
Samochód staje się w ten sposób bardzo cichy i przyjazny środowisku, zarówno w ruchu miejskim jak i w plenerze. Napęd elektryczny w Citroenie C-Cactus. Wyznaczający nowe kierunki i nieustannie wprowadzający innowacyjne rozwiązania Citroen prezentuje z okazji salonu genewskiego prototyp Citroen C-Cactus z napędem w pełni elektrycznym, symbolizujący szeroki wachlarz różnorodnych rozwiązań ekologicznych rozwijanych przez Markę. Dzięki w pełni elektrycznemu układowi napędowemu prototyp wykazuje zero emisji (0 g/km CO2).
Dwa prototypy potwierdzają umiejętności i niepodważalną pozycję Citroena pod względem: - dystyngowanego stylu, którego wyrazem jest Citroen DS INSIDE. Nowatorski i wykorzystujący nowoczesne rozwiązania technologiczne prototyp DS INSIDE, urzeczywistniający przyjemność i czarujący wdzięk w najczystszej formie, stanowi zapowiedź DS3, pierwszego modelu nowej linii DS, która zostanie wprowadzona do sprzedaży na początku 2010 roku. Elegancka, opływowa, a jednocześnie wyraźnie wymodelowana sylwetka tego trzydrzwiowego, małego samochodu wywołuje wrażenie płynnego dynamizmu. Wszystkie szczegóły są opracowane w duchu filozofii płynności w połączeniu z ostro zarysowanymi liniami, zaskakując swym stylem na obraz płetwy rekina, znaku rozpoznawczego DS INSIDE.
Płynność i wyrafinowanie. Atrakcyjny wygląd o nieodpartej sile przyciągania. Spontaniczny wyraz podjętego wyzwania i pragnienia zaskakującej niespodzianki. - kreatywności, której dowodem jest GTbyCITROËN. Znakomicie przyjęty w czasie Światowego Salonu Samochodowego w Paryżu i wyróżniony nagrodą Louis Vuitton Classic Concept Award 2008 w Genewie prototyp nadaje Citroenowi rangę pierwszego producenta samochodowego, który zdołał przekroczyć granicę świata wirtualnego, tworząc w rzeczywistej skali koncepcyjny samochód stworzony specjalnie do symulacyjnej gry motoryzacyjnej Gran Turismo 5.
Dynamiczny styl prototypu wiernie nawiązuje do wyścigów samochodowych, w szczególności poprzez wydatnie przedłużony tył i kolorystykę bocznej powierzchni płynnie przechodzącą od bieli do szarości, wywołując wrażenie prędkości i efekt nieustannego ruchu.
W grze prototyp ma napęd elektryczny zasilany ogniwem paliwowym, który nie emituje zanieczyszczeń i umożliwia rywalizację z konkurentami o najlepszych osiągach.