...bezpośredni wtrysk paliwa common rail trzeciej generacji. Dwie turbosprężarki pozwalają wykrzesać moc 240 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm, który dostępny jest już od 1 600 obr./min. Dla porównania, silnik 2.8 HDi produkuje 208 KM i 440 Nm momentu obrotowego.
Podobnie, jak w przypadku ustępującej jednostki, nowy silnik zostanie zestopniowany z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 7,9 sekundy w przypadku lżejszego C5, a nieco cięższy C6 będzie potrzebował na ten sam manewr 8,5 sekundy.
Pomimo wyższej mocy, nowy diesel będzie bardziej wydajny paliwowo i ekologicznie (od 12 do 15% w porównaniu z silnikiem 2.8 HDi). Producent podaje, że średnie spalanie w przypadku obydwu modeli będzie utrzymywało się na poziomie 7,4 litra/100 km, a emisja CO2 wyniesie 195 g/km.