...ciszy funkcjonowania oraz doskonałych osiągów, przy jednoczesnej znacznej redukcji zużycia paliwa i emisji CO2 o 12 - 15%.
"Dzięki temu silnikowi, C5 i C6 V6 HDi 240 FAP plasują się na najwyższym poziomie w swoich segmentach, oferując silnik godny najlepszych konstruktorów, którzy specjalizują się w tej dziedzinie" oświadczył Jean-Marc GALES, Dyrektor Generalny marki Citroen.
Aby osiągnąć ten wysoki poziom, silnik Diesla V6 przeszedł głęboką ewolucję, a zastosowane w nim aktualnie innowacyjne rozwiązania oferują korzyści zarówno dla klienta jak i środowiska naturalnego:
• Pojemność wynosząca obecnie 3 litry.
• Nowy układ bezpośredniego wtrysku 3. generacji ze wspólną szyną typu common-rail,
• Komory spalania nowej generacji zapewniające wyraźną poprawę wydajności silnika, ograniczenie poziomu emisji zanieczyszczeń (cząstek stałych, NOx, …) oraz redukcję hałasów spalania.
• Doładowanie zapewnione przez system 2 turbosprężarek o zmiennej geometrii gwarantujące nieporównywalną przyjemność prowadzenia, dzięki błyskawicznym i płynnym reakcjom w pełnym zakresie obrotów silnika. Ponadto, dzięki dużej wydajności już przy niskich obrotach, w znaczący sposób ograniczono poziom zużycia paliwa.
• System recyrkulacji gazów wydechowych i system odzyskiwania energii podczas hamowania.
Moc silnika osiąga teraz 177 kW (240 KM), tj. wrosła o 18%. Silnik ten, montowany wyłącznie z 6-stopniową przekładnią automatyczną spala w cyklu mieszanym w przypadku obu wersji jedynie 7,4 l/100 km, a poziom jego emisji CO2 wynosi zaledwie 195 g/km, czyli jest o 12 - 15% niższy. Ta nowa jednostka napędowa spełnia oczywiście przyszłe normy emisji zanieczyszczeń Euro V.