Otrzymał jednak 4 gwiazdki w zakresie bezpieczeństwa aktywnego.
Nowy C3 oferuje przede wszystkim właściwości jezdne dostosowane do sposobu użytkowania. Przejawia się to m. in. w priorytetowym potraktowaniu kwestii bezpieczeństwa aktywnego, przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiego poziomu komfortu.
Nowy C3 posiada zawieszenie przednie typu pseudo-McPherson, tylne z odkształcalną poprzeczną belką oraz elektryczny układ kierowniczy o zmiennej sile wspomagania, tj. w rozwiązania sprawdzone i idealnie dostosowane do charakterystyki auta. Taka kombinacja zapewnia znakomite trzymanie się drogi. Nowy C3 cechuje również znikoma tendencja do przechyłów bocznych oraz szybkie i pewne reakcje, zwłaszcza podczas manewrów omijania przeszkód i w sytuacjach awaryjnych. Zapewnia tym samym kierowcy wyraźnie odczuwalną łatwość prowadzenia i doskonałe panowanie nad pojazdem.
Nowy C3 wyposażony jest również standardowo w wentylowane hamulce tarczowe z przodu oraz system ABS, współpracujący z elektronicznym rozdzielaczem siły hamowania EBD oraz systemem wspomagania nagłego hamowania BAS. Aby zagwarantować nieskazitelne zachowanie na drodze, cała gama nowego C3 dysponuje seryjnie lub w opcji systemem ESP.
Poza właściwościami jezdnymi, niewątpliwym atutem nowego C3 jest bezpieczeństwo bierne. Szczególną uwagę poświęcono strukturze nadwozia, aby:
- maksymalnie usztywnić kabinę, co zapobiega przenikaniu do wnętrza elementów zewnętrznych i odkształceniom,
- zapewnić progresywną deformację stref « niepasażerskich ». Blok przedni o programowanym zgniocie pochłania tym samym maksimum energii, minimalizując skutki zderzenia dla pasażerów.
Przód zyskał górną belkę ze stali THLE (o bardzo wysokiej granicy sprężystości) oraz pochłaniacze energii ze stali o wysokiej granicy sprężystości. Wzmocnienia konstrukcji umożliwiły ustabilizowanie reakcji bloku przedniego, zwiększając tym samym ilość pochłanianej przez niego energii.
W celu zapewnienia większej sztywności całej konstrukcji, odpowiednio wzmocniono również drzwi przednie: pomiędzy słupkiem przednim i środkowym zastosowano ostro zakończoną w tylnej części belkę rozporową. Tył nowego C3 także wzmocniony został stalową belką oraz stalowymi elementami pochłaniającymi energię.
Wszyscy pasażerowie nowego C3 korzystają ze skutecznych systemów bezpieczeństwa biernego. Nowy C3 wyposażony jest standardowo w czołową i boczną poduszkę powietrzną kierowcy. Dla ochrony kolan i piszczeli prowadzącego, ale również w celu zwiększenia skuteczności działania poduszki czołowej, nowy C3 dysponuje składającą się w momencie zderzenia kolumną kierownicy.
Pasażer z przodu również chroniony jest czołową poduszką powietrzną, z możliwością dezaktywacji w przypadku montażu fotelika dziecięcego, oraz poduszką boczną. Dla pełnego bezpieczeństwa wszystkich podróżujących, już od 2. poziomu wyposażenia, w nowym C3 dostępne są dwie wbudowane w dach kurtyny powietrzne.
Na wszystkich 5 miejscach nowego C3 zastosowano trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z nawijaczami, uzupełnione dodatkowo z przodu ogranicznikami siły napięcia. Dla lepszego utrzymania klatki piersiowej w fotelu w momencie zderzenia, przednie pasy bezpieczeństwa wyposażone są także w pirotechniczne napinacze pasów z nawijaczami. Ponadto, mocowania typu Isofix na miejscach bocznych z tyłu, dostępne w serii we wszystkich wersjach, gwarantują bezpieczną instalację fotelików dla dzieci.