...burząc jednocześnie tradycyjną wizję małego auta miejskiego. Śmiały i elegancki, emanuje luksusem zabarwionym nutą zuchwałości, oczarowuje technologią i pełnym wigoru dynamizmem.
Tęczowe i lśniące kolory, jedwabiste i miękkie tkaniny, wyrafinowane tworzywa sprawiają, że REVOLTE natychmiast zanurza swoich pasażerów w kobiecym i wypielęgnowanym wnętrzu… nadzwyczaj eleganckim i ponętnym! W energicznym i zrywnym modelu REVOLTE zastosowano przyszłościowe rozwiązania, takie jak hybrydowy układ napędowy z możliwością ładowania. Technologia ta, oparta w dużej mierze na wykorzystaniu elektrycznego źródła energii i wykazująca znakomite właściwości proekologiczne, w żaden sposób nie ogranicza dynamicznego zachowania tego prototypu.
To auto o silnej osobowości i doskonałych parametrach wnosi powiew świeżości do monotonnego życia miejskiego i skostniałego świata luksusu.
REVOLTE jest odpowiedzią na wyzwania współczesnego świata. Postępująca urbanizacja, zmiany w sposobie komunikowania się oraz mnogość środków transportu sprawiają, że zapotrzebowanie na małe auta miejskie stale rośnie. Status małego samochodu, będącego odzwierciedleniem ewolucji społeczeństwa i stylów życia, podlega zatem nieustannym zmianom. Samochód oszczędny, drugi samochód w rodzinie, środek transportu czy też modny gadżet: mały samochód sprostać musi wszystkim tym oczekiwaniom. Ten segment to wyjątkowo urodzajny grunt dla nowych eksperymentów motoryzacyjnych.
Citroen już od dawna zajmuje mocną pozycję w kategorii małych samochodów. Aktualnie, Marka po raz kolejny skupia uwagę na tym segmencie, wprowadzając na rynek Nowego C3 i DS3.
REVOLTE zuchwały buntownik, zdecydowany indywidualista
REVOLTE ze swoimi dynamicznymi liniami i niewielkimi gabarytami zewnętrznymi mógłby zasilić szeregi klasycznych małych samochodów miejskich. Ale jego nazwa obliguje go do czegoś więcej. Prototyp ten jest urzeczywistnieniem nowoczesnego podejścia, określającego modele wyższej klasy. Przełamuje on jednak tradycyjne pojęcie luksusu i to nie tylko w dziedzinie motoryzacji.
Poza funkcjonalnością i niewielkimi gabarytami, atutem prototypu REVOLTE jest również jego dynamizm. Energiczny charakter znajduje wyraz nie tylko w jego wymiarach (3,68 m długości, 1,73 m szerokości i 1,35 m wysokości), ale również w odcieniu bryły nadwozia, która wychodzi poza schemat luksusowego przedmiotu o ciemnych i oszczędnych barwach, zyskując intensywny i pełen blasku fioletowy kolor lakieru karoserii. Niski i znakomicie osadzony na swoich kołach REVOLTE gotów jest zmierzyć się ze wszystkimi trudnościami w ruchu miejskim.
Ze swoimi wydatnymi nadkolami, pokrywą silnika o zaokrąglonym zarysie oraz rzeźbą boków będącą odbiciem krągłości dachu, REVOLTE prezentuje muskularną sylwetkę, gotową w każdej chwili zerwać się do drogi.
Przeciwstawnie otwierane drzwi ułatwiają dostęp do wnętrza, które, podobnie jak paleta cieni do powiek, mieni się wszystkimi kolorami tęczy. To niezwykłe rozwiązanie, polegające na nadaniu jaskrawych kolorów luksusowemu wnętrzu, stanowi potwierdzenie twórczej odwagi marki Citroen. REVOLTE, podobnie jak wcześniej prototyp Hypnos, jest wynikiem chęci nadania nowego znaczenia tradycyjnemu pojęciu luksusu.
Czarna skóra z przeszyciami, gruby welur w karminowym odcieniu czerwieni oraz lśniące aluminium to podstawowe materiały wnętrza prototypu. Wyeliminowano zatem tworzywa klasyczne, takie jak drewno czy materiały o zwyczajowej kolorystyce, dzięki czemu atmosfera wnętrza modelu REVOLTE jest zdecydowanie ekstrawagancka, ale zachowuje jednocześnie luksusowy charakter.
REVOLTE nie boi się zaproponować wnętrza z trzema miejscami zaprojektowanymi z myślą o odprężeniu i wypoczynku, o wymiarach zbliżonych do wymiarów mebli salonowych. Przestrzeń przeznaczona dla pasażerów wyposażona została w nowoczesną kanapę o płynnych liniach, która zajmuje cały tył pojazdu oraz strefę normalnie zarezerwowaną dla pasażera z przodu. Dzięki temu, jeden z pasażerów na miejscach tylnych będzie miał możliwość rozprostowania, wygodnego ułożenia nóg i podróżowania w wyjątkowej atmosferze komfortu i luksusu. W tym miejscu można również zainstalować fotelik dla dziecka, tyłem do kierunku jazdy. REVOLTE posiada architekturę niespotykaną dotychczas w tego typu samochodach i oddaje do dyspozycji użytkowników oryginalne i nowatorskie wnętrze.
REVOLTE czyli zbiór inteligentnych technologii
Innowacyjny charakter modelu REVOLTE idzie w parze z jego zamiłowaniem do luksusu. To dwa nierozłącznie powiązane elementy i trudno stwierdzić, czy to poziom luksusu samochodu wymusił zastosowanie w nim odpowiednich technologii, czy może właśnie technologia stanowiła fundament dla luksusowej otoczki. REVOLTE urzeka już na pierwszy rzut oka i oczywistym staje się, że na jego pokładzie inteligentna technologia idealnie harmonizuje z luksusowym charakterem, czego przejawem są następujące elementy:
- dotykowy ekran na pokładzie REVOLTE otoczony jest wiązką kryształów. Kryształy te w kolorze nasyconej czerwieni, prezentujące się jak jubilerskie arcydzieło, rozprowadzają światło z dotykowego ekranu do wnętrza kabiny w niezwykle ekspresyjny i oryginalny sposób. Jednakże ich funkcja nie ogranicza się tylko do tego, gdyż kolejnym ich zadaniem jest zapewnienie wtórnego obiegu powietrza w kabinie.
- elegancka i wytworna tylna kanapa jest nie tylko efektownym elementem stylistycznym, ale mieści w sobie również elektryczne akumulatory prototypu. Dzięki pomysłowemu ukryciu tych źródeł zasilania, kabina znacznie zyskała na stylu i estetyce.
- na zewnątrz, składany dach prototypu pokryty jest komórkami fotowoltaicznymi zasilającymi elektroniczne systemy, które gwarantują komfort na pokładzie modelu REVOLTE i które, nawet na postoju, nie pobierają energii z akumulatorów elektrycznych.
- na masce samochodu uwagę przyciąga kulisty, szklany klosz, który podkreśla linie osłony chłodnicy o dużych wymiarach. Klosz ten, o przezroczystym i podświetlanym od tyłu dnie, wspaniale eksponuje logo Marki. W ten sposób subtelnie zaakcentowana została przynależność prototypu do rodziny Marki Citroen.
Silnik modelu REVOLTE to również przejaw filozofii prototypu zarówno w zakresie technologii, wyrafinowania jak i proekologicznego charakteru.
REVOLTE nowoczesny aktywista
Tradycyjna wizja, która każe łączyć „małe” z „uproszczonym” nie znajduje żadnego pokrycia w przypadku napędu zastosowanego w modelu REVOLTE.
W nieustających dążeniach producentów motoryzacyjnych do stworzenia w pełni elektrycznego systemu napędowego, REVOLTE wyróżnia się hybrydowym układem napędowym z możliwością ładowania, który jawi się jako technologicznie wiarygodny etap tych poszukiwań. Układ ten cechuje:
- tradycyjny silnik spalinowy o niewielkiej pojemności skokowej współpracujący z silnikiem elektrycznym; każdy z nich osobno służyć może do napędu kół,
- zdolność jazdy w trybie ZEV (Zero Emission Vehicule), tzn. całkowicie elektrycznym, a więc bez emisji zanieczyszczeń,
- możliwość naładowania akumulatorów zasilających silnik elektryczny.
Ten hybrydowy układ napędowy z możliwością ładowania w dużej części opiera się na trybie elektrycznym, który poza zerową emisją CO2, gwarantuje ciszę funkcjonowania i niezwykle ceniony przez użytkowników komfort jazdy. Ale mimo zastosowania tego typu napędu, REVOLTE w żadnym wypadku nie przysparza kłopotów i nie wymusza ograniczeń w czasie jazdy. Gdy nie jest konieczne uzyskanie prędkości maksymalnej, prototyp stawia raczej na dynamiczne parametry i dobre przyspieszenia. REVOLTE daje dowód doskonałej kompatybilności ze środowiskiem miejskim, spełniając obowiązujące normy emisji zanieczyszczeń i gwarantując zdumiewający dynamizm.
REVOLTE stanowczo łamie wszelkie konwenanse
Citroen postanowił zerwać z klasycznym wizerunkiem małego samochodu i zdecydował się uczynić to w wyzywający sposób. Nowoczesny charakter auta wyrażony został poprzez prowokację stylistyczną inspirowaną jednym z najbardziej kultowych modeli Marki: 2CV. Bo jaki inny samochód obrazowałby lepiej pojęcie małego samochodu?
Ale buntowniczy REVOLTE kwestionuje wszystkie wartości 2CV i staje w opozycji do cech, które tworzyły i do dziś tworzą jego mit.
- 2CV był spartański, REVOLTE jest luksusowy i barwny,
- 2CV był prosty, REVOLTE jest inteligentny i zaawansowany technologicznie,
- 2CV był powolny, REVOLTE jest dynamiczny
REVOLTE jest zatem żywiołowym wyrazem kreatywności i dynamizmu Citroena. Marki, która czerpiąc ze swojej bogatej historii ciągle poszukuje nowatorskich rozwiązań technologicznych.
Citroen świętuje aktualnie 90-lecie swoich sukcesów, technologii i innowacji, które pozostaną źródłem inspiracji na przyszłe dziesięciolecia.
Zobacz więcej zdjęć Citroena REVOLTE na naszym fotoblogu.