...swoją przewagę w klasyfikacji kierowców w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Dani Sordo i Marc Martí, zdobywając czwartą pozycję, wysuwają zespół Citroen Total World Rally Team na prowadzenie także w klasyfikacji producentów.
Ostatni, sobotni etap rajdu składał się z dwóch pętli po cztery odcinki specjalne i zapowiadał się równie trudno jak dwa poprzednie dni. Nieoczekiwanie okazało się, że Sebastien Loeb, lider w klasyfikacji generalnej z 27 s. przewagi nad Jari-Matti Latvalą, nie będzie musiał odkurzać trasy. „Sebastien Ogier otrzymał od nas polecenie wcześniejszego wjazdu na punkt kontroli czasu, w efekcie czego to on startował jako pierwszy” – wyjaśnia Olivier Quesnel, dyrektor zespołu Citroen Racing.- „Jego szanse na miejsce na podium i tak przepadły w wyniku usterek technicznych, zdiagnozowanych w jego samochodzie podczas serwisu. Uznaliśmy, że strategia ta ułatwi Sebastienowi Loebowi obronę zajmowanej pozycji lidera.”
Sebastien Loeb nie ograniczył się do ostrożnego pilnowania swojej przewagi. Wygrał 3 z 4 oesów pierwszej pętli, pokazując, jak szybki potrafi być w tym rajdzie. Podczas krótkiej przerwy w parku serwisowym zlokalizowanym nad brzegiem Morza Martwego, sześciokrotny Mistrz Świata mógł już ze spokojem czekać na rozwój wydarzeń. „Na pewno strategia zespołu pomogła mi trochę w utrzymaniu się na czele, ale nie jestem pewien, czy to było konieczne. Pomimo mniej korzystnej pozycji startowej od Jari-Mattiego Latvali udawało nam się jeszcze powiększyć przewagę. Teraz musimy już tylko unikać pułapek podczas drugiej pętli, żeby dokończyć dzieła i wygrać rajd” – powiedział Loeb.
Dani Sordo, czwarty na mecie za Loebem, Latvalą i Solbergiem, miał proste zadanie: utrzymać swoją pozycję, by zdobyć dla zespołu kolejną porcję punktów w klasyfikacji producentów Rajdowych Mistrzostw Świata. „Dziś rano jedziemy w tempie spacerowym” – komentował Hiszpan.- „Choć i to nie jest łatwe, tak wiele zasadzek kryje się na trasach tych oesów. Ponieważ wyprzedzający nas Petter Solberg nie zdobywa punktów dla producentów, a zawodnik z piątego miejsca ma do mnie dużą stratę, nie muszę atakować i nie podejmuję ryzyka. W ten sposób zamierzam jechać aż do mety”.
Ponieważ różnice czasowe pomiędzy wszystkimi zawodnikami z czołówki były znaczne, cztery kończące rajd odcinki specjalne drugiej pętli nie przyniosły zmian na punktowanych pozycjach. Sebastien Loeb i Daniel Elena odnieśli swoje 56 zwycięstwo w karierze w WRC. W Jordanii wygrali po raz pierwszy i od dziś mogą się pochwalić triumfami w 21 różnych rajdach do Mistrzostw Świata. „Jestem szczęśliwy. Wygrałem rajd, który okazał się naprawdę trudny” – podkreślał Loeb po zejściu z podium.- „To moje drugie zwycięstwo na trzy rozegrane w tym sezonie rundy. Najważniejszym efektem tego wyniku jest to, że daje mi przewagę 25 punktów nad drugim kierowcą w klasyfikacji indywidualnej. Dzięki temu mogę podejść do następnej rundy z prawdziwym spokojem”.
Czwarte miejsce załogi Dani Sordo - Marc Martí oznacza, że po Rajdzie Jordanii zespół Citroen Total World Rally Team obejmuje pierwsze miejsce w tabeli producentów. Frederic Banzet, dyrektor generalny Citroena, który przybył na metę, by osobiście pogratulować załogom zespołu, podkreślał konkurencyjność Citroenów C4.
WRC w tej rundzie: „W tym szczególnie trudnym terenie i w wysokich temperaturach nasze samochody po raz kolejny pokazały swoją wzorową niezawodność, a zawodnicy zespołu pojechali szybko i zarazem inteligentnie, zaliczając wynik, który jest bardzo cenny dla Citroena”.