C2 VTS wyposażony jest w nowy silnik 1.6i 16V o mocy 125 KM, współpracujący z 5-biegową mechaniczną skrzynią biegów. W samochodzie tym idealnie połączono układ jezdny o doskonałych parametrach z dopracowanym i wyważonym nadwo-ziem.
Styl zewnętrznych elementów nowej wersji C2 podkreśla sportowy charakter sylwetki - między innymi polakierowane elementy dolnej części przedniego pasa oraz tylnego spoilera. Silną osobowość samochodu podkreślają ponadto specjalne obręcze z lekkiego stopu, chromowana końcówka rury wydechowej oraz logo VTS.
We wnętrzu C2 VTS panuje sportowa atmosfera, dzięki wykończeniu siedzeń czarnym materiałem, zmianie koloru wewnętrznych uchwytów drzwi z przezro-czystego materiału na szaromineralny, pokryciu kierownicy skórą oraz nałożeniu aluminiowych nakładek na pedały. Ten sportowy kompakt przeznaczony jest dla klientów poszukujących intensywnych wrażeń z jazdy oraz doskonałego prowadzenia samochodu na łukach, co nie oznacza, że w warunkach codziennej eksploatacji nie zapewnia on dużego pozio-mu bezpieczeństwa i komfortu. Model ten wyposażony jest seryjnie w układ ESP oraz klimatyzację, reflektory przeciwmgłowe, a także lusterka wsteczne sterowane elektrycznie.
Nowy silnik 1.6i 16V rozwija moc 90 kW (125 KM DIN) przy 6.500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 143 Nm przy 3.750 obr./min. Ma charakterystykę odpowiednią do sportowego charakteru wersji VTS, zapewniającą dobre osiągi i przyjemność z jazdy.
Silnik C2 VTS, to jednostka zbudowana na bazie 1.6i 16V110 KM, po wprowadzeniu następujących zmian konstrukcyjnych pozwalających na uzyskanie nowych parametrów:
- zmiana charakterystyki podnoszenia zaworów i zamontowanie nowych wałków
rozrządu,
- opracowanie specjalnego rozdzielacza układu dolotowego,
- zastosowanie nowego układu wtryskowego,
- wprowadzenie nowego układu wydechowego, między innymi na poziomie
tylnego tłumika.
Silnik C2 VTS pozostaje elastyczny przy niskich prędkościach obrotowych i wyró-żnia się szerokim zakresem pracy. Prędkość obrotowa odcięcia została zwiększona do 7.200 obr./min. Silnik ten współpracuje z 5-biegową mechaniczną skrzynią biegów. Krótkie przełożenia tej skrzyni zwiększają dynamikę pojazdu, zgodnie z charakterem modelu C2. Na przykład uzyskane czasy podczas przyspieszania od 80 do 120 km/h wynoszą 8,3 s na czwartym biegu i 11,3 s na piątym.
Zawieszenie wykonane na miarę
Zachowanie samochodu C2 na drodze jest pewne i zrównoważone. Zwiększenie dynamiki prowadzenia wersji VTS było możliwe po dokonaniu pewnych modyfikacji układu jezdnego.
Inne niż w wersji VTR tłumienie i sprężystość zawieszenia, dostosowane są do sportowego charakteru samochodu. Zawieszenie C2 VTS wyróżnia się:
- nowym stabilizatorem przechyłów, o podwyższonej sztywności (o średnicy
21 zamiast 20 w przypadku wersji VTR),
- nowymi sprężynami z przodu i z tyłu (o sztywności 45% zamiast 55%
w przypadku wersji VTR z przodu i 55% zamiast 70% z tyłu).
Wspomaganie elektryczne układu kierowniczego jest bardziej bezpośrednie: 2,6 obrotu pomiędzy skrajnymi położeniami zamiast 3 obrotów w przypadku pozostałych samochodów C2 (przełożenie wynosi 16,2). Ten układ kierowniczy o zmiennym wspomaganiu elektrycznym jest wysoce precyzyjny podczas jazdy na zakrętach, jednocześnie zapewnia lekkie obracanie koła kierownicy przy małych prędkościach. Siła wspomagania zmienia się progresywnie wraz ze wzrostem prędkości.
Ponadto w C2 VTS zastosowano nowe szersze 6,5 calowe opony Michelin Exalto 2 o rozmiarze 195/45R16.
Silne wrażenia z poczuciem bezpieczeństwa
C2 VTS zapewnia wyjątkowo przyjemną, dynamiczną, a zarazem bezpieczną jazdę za sprawą aktywnych i pasywnych elementów bezpieczeństwa występujących w gamie C2. Stabilność i właściwe wyważenie nadwozia sprawiają, że kierowca od razu nabiera pewności w samochodzie C2 VTS. Wysoki stopień bezpieczeństwa aktywnego uzupełnia montowany seryjnie układ ESP, którego zadaniem jest utrzymywanie obranego przez kierowcę toru jazdy w przypadku nagłych manewrów lub pogorszenia przyczepności nawierzchni. Układ ESP można odłączyć, aby kierowca mógł samodzielnie decydować o jego wykorzystaniu.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo pasywne, model C2 wyróżnił się podczas testów EuroNCAP uzyskując 4 gwiazdki i 29 punktów. Osiągnięcie tego wyniku przez C2 było możliwe dzięki zbudowaniu go na płycie podłogowej nr 1 i seryjnemu montowaniu elementów bezpieczeństwa, jak na przykład 4 poduszek powietrznych czołowych i bocznych.
Styl zewnętrzny: wyrazista sylwetka
Charakter samochodu C2 wynika z jego zdecydowanej i wyrazistej linii, podkreślonej przez rzucające się w oczy boczne szyby. Jego unikalna osobowość i dynamiczny wygląd stanowią idealną wręcz podstawę dla wersji sportowej.
C2 VTS przejął od C2 VTR zewnętrzne elementy wykończenia nadwozia, takie jak polakierowane elementy w dolnej części przedniego pasa, w dolnej części nadwozia oraz tylny spoiler, podkreślający sportową sylwetkę.
Wersja ta jest łatwo rozpoznawalna dzięki zamontowaniu 16-calowych opon, wcześniej niespotykanych w samochodach marki Citroen. Opony te są szersze niż w C2 VTR i zapewniają jeszcze lepszą przyczepność nowego modelu do drogi. Ostatnimi elementami podkreślającymi sportowy wygląd C2 VTS jest chromowana końcówka układu wydechowego oraz logo VTS.
Powiększenie oferty samochodów C2 o wersję VTS stało się również okazją do wprowadzenia dla tej gamy samochodów czerwonego koloru o nazwie „rouge Aden", będącego oficjalnym kolorem Citroen Sport.
Styl wewnętrzny: sportowy i wyszukany
We wnętrzu C2 VTS panuje nowa harmonia kolorów, opierająca się na czerni siedzeń i szaromineralnych klamkach drzwi wykonanych z przezroczystego materiału.
Wersja ta oferowana jest również z trzema wykończeniami siedzeń dostępnymi dla wersji VTR. Wykończenia te wyróżniają się elementami bocznymi foteli w kolorze bursztynowym, niebieskim lub zielonym oraz przezroczystymi elementami drzwi.
Odmienność wnętrza VTS opiera się na elementach symbolizujących sportowy charakter tego samochodu, którymi są:
- koło kierownicy pokryte skórą,
- dźwignia zmiany biegów z aluminiową gałką,
- opaska w szaromineralnym kolorze wokół mieszka dźwigni zmiany biegów,
- nakładki aluminiowe na pedałach.
Odpowiednia pozycja za kierownicą niezależnie od fizjonomii kierowcy
Jazdę C2 VTS bardzo ułatwia ergonomiczne rozmieszczenie elementów sterujących oraz możliwość właściwego ustawienia pozycji kierowcy za kierownicą. Koło kierownicy posiadające regulację głębokości i wysokości o skoku 40 mm, regulowana wysokość fotela w zakresie 50 mm oraz szyny przednich foteli umożliwiające ich przesunięcie o 230 mm są dodatkowymi zaletami umożliwiającymi zajęcie kierowcom o różnej budowie ciała idealnej pozycji za kierownicą.
Przyjazne wnętrze wyposażone w liczne elementy zwiększające komfort
Łatwość użytkowania na co dzień zapewniona jest także przez wysoki poziom komfortu. Wnętrze jest przyjazne, a dostępna przestrzeń z przodu jest jedną z największych w tej klasie samochodów. Fotele, takie same jak w wersji C2 VTR, właściwie przytrzymują na zakrętach i są wyjątkowo wygodne.
Z tyłu zamontowane są oddzielne fotele, które można przesuwać i ewentualnie składać w celu zmiany konfiguracji przestrzeni bagażowej, stosownie do potrzeb.
Wersja VTS, podobnie jak wszystkie samochody C2, wyposażona jest w dwuczę-ściową klapę tylną, umożliwiającą dostęp do bagażnika w każdych warunkach. C2 VTS oferuje także seryjnie takie elementy wyposażenia, jak reflektory przeciwmgłowe, lusterka wsteczne sterowane elektrycznie, a nawet klimatyzację.