Opierając się na sukcesie C4, który znalazł na świecie 280 000 nabywców, Citroën wprowadza na rynek chiński nowy model, C-Triomphe. Ten innowacyjny sedan charakteryzuje się wszystkimi zaletami przyczyniającymi się do popularności C4, ale w wersji, która jest preferowana na rynku chińskim.
C-Triomphe jest produkowany w Wuhan na bazie C4, ale z większym rozstawem osi. Dzięki swej stylizacji i nowoczesnej technice spełnia wymagania klientów poszukujących nowatorskiego designu, komfortu i bezpieczeństwa. Zaprezentowany 18 lutego 2006 w Shenzhen, na rynek wejdzie pod koniec drugiego kwartału 2006.
Prezentacja C-Triomphe wzmacnia pozycję Citroëna w Chinach i powiększa gamę oferowanych modeli. W ciągu 14 lat Citroën sprzedał na tym rynku 600 000 samochodów – głównie dzięki sukcesowi modeli specjalnie zaprojektowanych na rynek chiński: sedana ZX Fukang i Elysée.
W roku 2005 Citroën stał się gwiazdą tego rynku, zwiększając sprzedaż o 34% i sprzedając 100 000 aut. Obecnie marka ma zamiar nadal powiększać udział w rynku i rozwijać aktywność w Chinach.
C-Triomphe, sedan o mocnej, innowacyjnej stylizacji, powiększa gamę Citroëna i wzmacnia pozycję marki na wciąż zmieniającym się rynku chińskim. Ten nowy i wyjątkowo przestronny samochód korzysta z wielu rozwiązań C4 w zakresie innowacyjności, przyjemności z jazdy i bezpieczeństwa.
Symbol statusu, o silnym, dynamicznym i prestiżowym wyglądzie
C-Triomphe to 4.drzwiowy sedan o długości 4,8 m i szerokości 1,77 m. Odzwierciedla stylistyczny charakter modeli Citroën. Linie są eleganckie, płynne i harmonijne. Chromowana listwa biegnąca wzdłuż linii bocznej podkreśla sylwetkę C-Triomphe i wyraźnie identyfikuje auto jako samochód prestiżowy. Tylne lampy w kształcie bumerangu stanowią odbicie lamp przednich. Przedni i tylny pas łączy chromowana linia podkreślająca pojemny bagażnik.
Wygląd tego auta jest wyrazem solidności konstrukcyjnej, do czego przyczyniają się również 16-calowe koła, wysoko poprowadzona linia okien i długi zwis tylny.
Nowy standard w zakresie komfortu i przestrzeni
Wnętrze kabiny kładzie nacisk na przestronność i komfort. Mając aż 2,71 m rozstawu osi, C-Triomphe jest samochodem wyjątkowo przestronnym. W tylnej części kabiny ilość miejsca na nogi jest tak imponująca, że należy mówić o nowych standardach. Ergonomiczne fotele zaprojektowano tak, by zapewniały najwyższy komfort i amortyzowały wibracje pionowe. Fotele kierowcy i pasażera są regulowane elektrycznie. Bagażnik C-Triomphe ma aż 513 l pojemności. Praktyczne ukształtowanie jego ścian doskonale komponuje się z możliwością rozdzielnego składania tylnej kanapy 60/40.
Wyrafinowaną stylizację wnętrza podkreśla jasna skórzana tapicerka, w standardzie już od drugiego stopnia wyposażenia, oraz drewniane inkrustacje deski rozdzielczej i drzwi. Praktyczne schowki rozmieszczono w całej kabinie – są nawet szuflady pod tylną kanapą. Schowek w desce rozdzielczej może być chłodzony, dostępna jest również 5-płytowa zmieniarka CD, montowana pod tylną kanapą, pomiędzy szufladami. Szczególną wagę przyłożono do komfortu akustycznego i termicznego. Klimatyzacja (automatyczna od drugiego stopnia wyposażenia) jest standardem. By jeszcze bardziej podnieść komfort podróżowania, w przednim podłokietniku umieszczono dmuchawę, która kieruje powietrze do tylnej części kabiny. Jej wydajność można regulować, a regulowane nawiewy pozwalają kierować strumieniem powietrza. Dopełnieniem tego wyposażenia jest roleta tylnej szyby.
Innowacyjne rozwiązania zapewniające wygodne podróżowanie i spokojną jazdę
Podobnie jak C4, C-Triomphe charakteryzuje się wieloma innowacjami w zakresie ergonomii prowadzenia i komfortu jazdy. Znajdziemy tu mnóstwo nowoczesnych, wydajnych systemów ułatwiających i uprzyjemniających jazdę.
Ergonomiczna pozycja kierowcy uzupełniona jest nieruchomym zestawem wskaźników w centralnej części kierownicy. Taki układ jest bardzo ergonomiczny i łatwy w obsłudze, przez co prowadzenie auta staje się bezpieczniejsze. Kierownica jest połączona z oryginalnym wyświetlaczem. Ma on formę przezroczystego paska w centralnej części deski rozdzielczej, a wskazuje prędkość, ustawienia ogranicznika prędkości, tempomatu itp. Kontrast wyświetlacza dostosowuje się natychmiast do oświetlenia, jest więc zawsze idealnie czytelny, zarówno w dzień, jak i w nocy, w słońcu i cieniu.
C-Triomphe ma też kilka rozwiązań rzadko występujących lub nie stosowanych jeszcze na rynku chińskim:
- ogranicznik prędkości i tempomat, seryjne we wszystkich wersjach
- dwufunkcyjne kierunkowe reflektory ksenonowe, aktywne zarówno w trybie mijania, jak i drogowym, poprawiające widoczność podczas jazdy na zakrętach, a tym samym podnoszące bezpieczeństwo jazdy nocą. Lampy te są połączone z teleskopowymi spryskiwaczami, które w pełni zintegrowano w przednim zderzaku
- zintegrowany w desce rozdzielczej rozpylacz zapachów, który pozwala kierowcy na indywidualny wybór spośród palety zapachów.
Jednocześnie C-Triomphe jest seryjnie wyposażony w lampy przeciwmgłowe, elektrycznie sterowane szyby i radar parkowania tyłem.
Wyjątkowo pewne zachowanie na drodze
Citroën C4, wytwarzany na platformie 2 koncernu PSA Peugeot Citroën, wyznacza standardy w zakresie trzymania się drogi i aktywnego bezpieczeństwa. C-Triomphe także zbudowano na tej płycie.
Wyposażony jest standardowo w układ kierowniczy o zmiennej sile wspomagania. Układ hamulcowy obejmuje 4 tarcze, przy czym przednie są wentylowane. Zaprogramowana w układzie jezdnym stabilność oraz system wspomagania i kontroli hamowania zapewniają świetne własności jezdne. Wyposażenie standardowe obejmuje ABS, elektroniczny rozdział siły hamowania i wspomaganie hamowania awaryjnego oraz automatyczne włączanie świateł awaryjnych. ESP jest standardem od drugiego stopnia wyposażenia.
Niezawodny i bezpieczny samochód
C4 ustanawia standardy w zakresie bezpieczeństwa biernego, co doskonale ilustrują jego wyniki w testach zderzeniowych EuroNCAP. C-Triomphe również korzysta z rozwiązań płyty 2 pod względem wzmocnień struktury i zabezpieczeń. Warto tu wspomnieć o dodatkowych elementach pochłaniających siłę uderzenia i rozprowadzających jego energię przy ramie pomocniczej. Ponadto bagażnik stanowi strefę pochłaniania energii przy zderzeniu tylnym. C-Triomphe jest wyposażony w airbagi czołowe kierowcy i pasażera (poduszka powietrzna kierowcy ma zoptymalizowany kształt dzięki nieruchomemu zestawowi wskaźników), poduszki boczne i kurtyny powietrzne. W standardzie oferowane są również trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi oraz ogranicznikami napięcia to również standard.
Dynamika i osiągi dwulitrowego benzynowego silnika o mocy 150 KM
C-Triomphe wyposażono w dwulitrowy silnik rozwijający moc 108 kW (150 KM), który spełnia standardy Euro 4. Silnik połączono z automatyczną skrzynią biegów, sekwencyjną lub mechaniczną. Ta 16-zaworowa jednostka zapewnia maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 4000 obr./min. Wyposażono ją w układ rozrządu z ciągłą zmienną regulacją faz VVT, który umożliwia optymalne napełnianie komór spalania, niezależnie od prędkości obrotowej silnika. 170 Nm, a więc niemal 85 proc. momentu obrotowego dostępne jest już od 2000 obr./min, dzięki czemu prowadzenie jest czystą przyjemnością.
WZROST SPRZEDAŻY CITROËNA
W roku 2005 Citroën zwiększył sprzedaż w Chinach o 34 %, sprzedając 104 tys. samochodów na rynku, który wzrósł o 26 %. W ciągu 14 lat 600 000 aut marki Citroën znalazło nabywców, za pośrednictwem spółki joint venture Dongfeng Citroën Automobile Company (DCAC), potem Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles (DPCA).
103 000 samochodów w roku 2005
Rynek chiński obejmujący ok. 3,2 mln samochodów, powrócił do szybkiego rozwoju po spowolnieniu w drugiej połowie 2004 roku. Stopa wzrostu (+38%) w drugiej połowie roku 2005 dała średnio 26% wzrostu w skali roku. Większość rywali Citroëna zanotowała w 2005 r. słabsze wyniki sprzedaży. W tych warunkach Citroën zanotował 34-procentowy wzrost sprzedaży (razem 103 tys. aut) i powiększył swój udział w rynku z 3% w roku 2004 do 3,2% w 2005. W ciągu 14 lat Citroën wyprodukował i sprzedał w Chinach 600 000 aut
C-Triomphe będzie wytwarzany w fabryce Wuhan, która obecnie produkuje modele ZX Fukang, ZX Fukang 988, Xsara Picasso i Elysée. W kwietniu 2005 Citroën zaprezentował C5 po liftingu jako auto importowane. C6 zadebiutuje w Chinach na tych samych zasadach pod koniec roku 2006.
Świetnie funkcjonująca i wciąż rozwijana sieć sprzedaży
Citroën zainwestował wiele wysiłku w długoterminowe zaangażowanie w Chinach, którego głównym czynnikiem jest tworzenie wyjątkowo gęstej sieci sprzedaży. Obejmuje ona ponad 350 punktów w ponad 250 miastach. Sieć podlega intensywnym szkoleniom technicznym i handlowym, by osiągnąć światowy poziom pod względem jakości obsługi klientów.