...spełnia jednak oczywiście wytyczne FIA dla grupy R3T. Samochód ma więc wzmocnioną, stalową konstrukcje nadwozia z klatką bezpieczeństwa, a pod maską kryje 1,6-litrowy silnik THP (wysokociśnieniowe turbo) stworzony na bazie produkcyjnej jednostki PSA o mocy ponad 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm. Jednostka napędowa współpracuje z 6-biegową, sekwencyjną przekładnią półautomatyczną, dzięki której można zmieniać biegi dwa razy szybciej niż przy użyciu tradycyjnej skrzyni manualnej.
Citroen DS3-R3 rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 6,3 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 235 km/h, a wszystko dzięki specjalnym komponentom (czerpnia powietrza, wał rozrządu, tłoki, korbowody, układ wydechowy i turbo, jednostka kontrolna silnika). Jego zawieszenie zostało zaprojektowane tak, by radziło sobie na wszelkich nawierzchniach, od żwiru po asfalt.
Zwykle Citroena DS3-R3 oglądamy na zdjęciach i filmach z zawodów sportowych, już niedługo jednak będziemy mieć okazję, by przyjrzeć się mu z bliska. W najbliższą sobotę kilka modeli wraz z załogami Citroen Racing Trophy Polska pojawi się bowiem przez Teatrem Wielkim w Warszawie, by wziąć udział w trzeciej edycji imprezy Verva Street Racing.
Trzy ekipy Citroena w DS3-R3 pojawią się na ulicznym torze wyścigowym, w tym zespół lidera tegorocznych rozgrywek Citroen Racing Trophy Polska – Jana Chmielewskiego, który już drugi sezon pokazuje wysokie możliwości tego rajdowego samochodu. Będą rywalizować w kategorii „Rally Cars”, czyli „samochody rajdowe”.
Jeśli nasi Czytelnicy wybiorą się na Plac Teatralny w nieco wcześniejszych godzinach, będą mogli zabawić się podczas „Pit Party” i osobiście porozmawiać z kierowcami Citroen Racing Trophy Polska 2012.