...sylwetką nadwozia i najszerszym w swojej kategorii rozstawem osi wynoszącym 2,65 m. Również bagażnik zalicza się do czołówki pod względem pojemności w tej kategorii aut – wynosi ona 506 l. Producent zapewnia, że we wnętrzu C-Elysee znajdziemy przestrzeń, której nie powstydziłyby się sedany z wyższych segmentów rynkowych.
Projektantom w trakcie prac nad Citroenem C-Elysee przyświecała myśl, by pojazd mógł możliwie długo i dobrze służyć przyszłym właścicielom niezależnie od tego, jaką strefę klimatyczną zamieszkują.
By zwiększyć trwałość samochodu dopasowano stosownie prześwit auta i jego ogumienie, zastosowano dodatkowe zabezpieczenie podwozia i wzmocniono poszczególne elementy karoserii. Następnie całość przetestowano na trasie 4 milionów kilometrów przejechanych na różnych kontynentach.
Gamę silnikową Citroena C-Elysee otwiera 1,2-litrowa jednostka benzynowa VTi o mocy 82 KM współpracująca z 5-biegową przekładnią manualną. Drugi silnik benzynowy to 1,6-litrowy VTi o mocy 115 KM, który jest oferowany z 5-biegową lub z 4-biegową przekładnią manualną. Klienci mogą także zdecydować się na zakup C-Elysee z silnikiem wysokoprężnym. Jedyny diesel dostępny w ofercie, to HDi o pojemności 1,6 l i mocy 90 KM współpracujący z 5-biegową skrzynią ręczną.
W Polsce Citroen C-Elysee będzie oferowany w cenie od 38 900 PLN i z pięcioletnią gwarancją.
Zapraszamy także lektury artykułu i obejrzenia zdjęć z debiutu Citroena C-Elysee na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu.