komentarz: "Dynamiczny, niestety niedopracowany zapłon i wtrysk (pierwsze wersje)."
skrzynia biegów
ocena:4
komentarz: "W Hondzie biegi wchodzą lepiej."
układ jezdny
ocena:5
komentarz: "Nie można tylko zdejmować nogi z gazu w zakręcie lub brać go "na 2 razy"."
układ hamulcowy
ocena:4
komentarz: "Przy tak miękkim zawieszeniu droga hamowania jest dość długa."
widoczność
ocena:5
komentarz: "O klasę lepiej niż w Xsarze."
jakość wykończenia
ocena:5
komentarz: "Po 12 latach brak śladów zużycia. Nie widziałem takiej Xsary."
ergonomia
ocena:4
komentarz: "Prawie 5. Klamki w środku zbyt przesunięte do tyłu."
wentylacja i ogrzewanie
ocena:4
komentarz: "Prawie 5. Mgła z przedniej szyby znika równomiernie i szybko. Pozostaje nieco w kącikach przednich drzwi. Po stronie kierowcy jest cieplej."
przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ocena:5
komentarz: "Rodzinka 2 + 3 mieści się wygodnie. Astra i Eskort są nieco mniejsze (tak o pół klasy)."
wyciszenie, akustyka wnętrza
ocena:3
komentarz: "Słychać silnik w kilku przedziałach obrotów. Słychać antenę na dachu. Słychać wspaniale pracujące zawieszenie."
ekonomia (zużycie paliwa, koszty utrzymania)
ocena:5
komentarz: "Zużycie paliwa 6.98. Trzeba się starać by spalić więcej. To nie auto do sportowej jazdy."
niezawodność
ocena:5
komentarz: "Wymieniłem: amortyzatory, 2 x łożysko, tłumik, kilka gum. Na tyle lat raczej drobiazg do przewidzenia."
stosunek ceny do jakości
ocena:5
komentarz: "Lepszy niż u "niemców"."
Podsumowanie:
"Szukam następcy. Niestety nie ma w czym wybrać. Naturalny odruch - Xsara ma kilka istotnych wad w stosunku do ZX.
Nadwozie nie ma śladów korozji i jest funkcjonalne. Czasami myślę o nowym silniku z jakiejś Xsary.
Z drugiej strony brakuje trochę bayerów od bezpieczeństwa: poduszek, ABS-ów, wzmocnień.
ZX jeżdzi i daje mi dużo czasu do namysłu !"