Z wprowadzeniem tego modelu na rynek włoski producent wiązał bardzo wielkie nadzieje. Jak się jednak szybko okazało Multipla wcale nie zachwyciła klientów, a jej śmiała stylistyka spotkała się raczej z krytycznym, niż przyjaznym podejściem. Stało się być może dlatego, że wygląd zewnętrzny samochodu został niejako poświęcony na ołtarzu funkcjonalności. Multipla zapewnia komfortową jazdę sześciu dorosłym osobom, a pojemność bagażowa to aż 430 l i 1900 l po złożeniu tylnych siedzeń.
Z drugiej jednak strony wprowadzona w 2004 roku wersja Multipli znalazła się jako eksponat na jednej z wystaw w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Yorku. Nie wszyscy jednak są koneserami sztuki i być może dlatego stworzony przez Fiata van stanowi tylko uzupełnienie oferty, a w porównaniu z innymi modelami tej marki sprzedaje się w ilościach śladowych.
W 2004 roku Multipla przeszła dość poważny facelifting, który miał jej nadać bardziej powściągliwy wygląd. Nie przeszkodziło to jej jednak w zdobyciu w 2005 roku przynoszącego wątpliwą sławę tytułu najbrzydszego samochodu zaprojektowanego w XX w.