Następcą Fiata 126 w 1991 roku został model Cinquecento. Zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro auto było produkowane wyłącznie we fabryce FSM w Tychach, którą Fiat w końcu kupił od polskiego rządu.
Trzydrzwiowy hatchback miał zwartą, nieco zaokrągloną sylwetkę i korzystny współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,33. Zaopatrzono go w liczne unowocześnienia w porównaniu z poprzednikiem: niezależne zawierzenie na przedzie i w tyle, przednie hamulce tarczowe, strefy kontrolowanego zgniotu i karoserię z galwanizowanej stali. Bagażnik miał pojemność 170 l, a przy złożonej tylnej kanapie nawet 810 l.
Produkcję zakończono w 1998. Poprzednik Seicento przyniósł firmie Fiat niepodważalny sukces. Od samego początku auto było bardzo chętnie kupowane i pozostało tak do dziś. Popyt na używane Cinquecento w Polsce jest nadal duży, a i wybór samochodów wbrew pozorom spory. Do dyspozycji są w końcu zarówno ubogo wyposażone odmiany z silnikiem o pojemności 700 cm³, jak i bardzo atrakcyjna, głównie dla młodego pokolenia, wersja Sporting. Niewątpliwą zaletę wszystkich tych samochodów stanowi ich atrakcyjna cena i rozsądne koszty utrzymania.